Flatcap.... Platte pet.... Waar haal jij ze?

Hartenheer

Zware baard
Heren, welk een onkunde spreid u ten toon! :p
Hoeden/petten van goedkope makelij hebben een maatvoering, die met een natte vinger bepaald is, omdat ze vervaardigd worden in gebieden, waar geen enkele kennis over de hoofdomtrek van Westerlingen bestaat.
Hoofddeksels van goede kwaliteit kunnen altijd een maat kleiner (door te stomen) of groter (door gebruik van een hoedenspanner) gemaakt worden. Alhoewel de prijs hoger is, zijn de mogelijkheden veel groter,dan bij een goedkope soort.
Aangezien de hoofdmaat van een persoon aan verandering onderhevig is, doordat de hoofdomtrek groter is in de warme zomer en kleiner in de koude winter, zal een fervent hoeden- en petten-drager zijn hoofddeksels altijd aan willen kunnen passen.
Een goedkope hoed/pet gaat een jaartje mee. Een normaal geprijsde hoed (danwel duurder) gaat tien tot twintig jaar mee, als men deze dagelijks draagt en iedere drie jaar aan een service-beurt laat onderwerpen.
Moraal van dit verhaal: op de lange termijn kost de goedkope hoed/pet dus meer en loopt men ook nog eens tien tot twintig jaar met een minder mooi hoofddeksel rond. Goedkoop is echt duurkoop.:cool:

Dan mag hoedshop.nl wel eens wat aan zijn kwaliteit doen.

Daar heb ik in het begin petten gekocht van €60.00 / €80.00 dat is juist de reden waarom ik overgestapt ben op de goedkope soorten.
De ene pet klemde zo hard dat mijn huid er zeer van ging doen, de ander moest ik vasthouden bij het lopen.En die waren dezelfde maat.

Geen onkunde, maar gebruikers {teleur stelling} ervaring :cool:
[DOUBLEPOST=1510847191][/DOUBLEPOST]
Vanmiddag tijdens wandeling de flatcap op gehad, moet nog ingedragen worden en zit dus nog niet echt lekker. Is ook even wennen na jaren baseball cap of muts te hebben gedragen. Zal de cap in de komende dagen/weken rustig laten wennen aan bolletje en bolletje aan cap. Duurt bij mij altijd paar weekjes voordat een cap lekker zit. Of het een vervanger wordt voor de baseball cap..nog geen idee, is nog te vroeg om daar iets zinnigs ver te zeggen.

Er zijn ook flatcaps die zo krap gemeten zijn, dat ze als een keppeltje op je hoofd zitten.
En dat is bepaald niet prettig, zeker niet als het waait.
 
Op Marktplaats een Stetson gescoord.
Morgen in huis.
Maar eens achter komen of ik het verschil kan zien en voelen tussen de goedkopere en de duurdere flatcap.


Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 

TMG1961

Baardaap
De cap zit op zich goed. Moet zich nog beetje naar hoofd vormen maar komt wel goed.
[DOUBLEPOST=1510849128][/DOUBLEPOST]
Er zijn ook flatcaps die zo krap gemeten zijn, dat ze als een keppeltje op je hoofd zitten.
En dat is bepaald niet prettig, zeker niet als het waait.
Hij zit redelijk goed, zit bij oren ongeveer halve centimeter boven de pootjes van de bril.
 

Glenn

Baard
Dan mag hoedshop.nl wel eens wat aan zijn kwaliteit doen.

Daar heb ik in het begin petten gekocht van €60.00 / €80.00 dat is juist de reden waarom ik overgestapt ben op de goedkope soorten.
De ene pet klemde zo hard dat mijn huid er zeer van ging doen, de ander moest ik vasthouden bij het lopen.En die waren dezelfde maat.

Geen onkunde, maar gebruikers {teleur stelling} ervaring :cool:.

Maar Hoedshop.nl heeft weinig tot geen kwaliteits hoofddeksels....Dat is een shop voor de massa.
Met alle respect maar voor een echte pet van kwaliteit ga je toch veel meer moeten ophoesten.
 

RCM

Baardaap
Ach ja, het maakt ook eigenlijk allemaal niet zo heel veel uit. Koop gewoonweg wat lekker zit, wat je mooi vind en houd rekening met je budget, want op ieder hoofdje past een petje ;):D(Y)...
 

Hartenheer

Zware baard
Maar Hoedshop.nl heeft weinig tot geen kwaliteits hoofddeksels....Dat is een shop voor de massa.
Je verwacht van merken als Stetson toch wel kwaliteit?
Daar verwacht je toch wat knaps van.

En ik vind €60.00 tot €80,00 toch een aardig bedrag voor een flatcap.
Ik ga dat echt niet meer voor een flatcap uitgeven en dan toch tegenvallend omdat hij niet qua maat goed zit en je mag ze eigenlijk niet wassen.

Aangezien ik 2 dagen een pet draag en dan weer een schone pet gaan ze bij mij gewoon de wasmachine in.
Laten stomen, dan zal ik gras moeten eten.
 

Glenn

Baard
Je verwacht van merken als Stetson toch wel kwaliteit?
Daar verwacht je toch wat knaps van.

Bij merken zoals Stetson heb je instapmodellen die kwalitatief sobertjes zijn tot ronduit slecht.
En Stetson boert al jaren achteruit qua kwaliteit...daar telt eerder kwantiteit dan kwaliteit.
Misschien omdat het werk teveel wordt uitbesteed aan Aziatische landen en dan met name de goedkopere massa produktie modellen?
Hetzelfde met die dure Red Wing schoenen.... degene die gemaakt zijn in de US verschillen veel met die gemaakt zijn in Azië qua kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat deze mast 61 me net te groot is.
Andere met maat 60 zitten me nét te strak.
Maar eens proberen met kurk strips op te vullen.
Ik kan nu mijn oren eronder stoppen
5d0308e0f860516f1235f3f319e15e9a.jpg
2cdb3280283c62d28b2eaaf18d36f736.jpg


Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 

Hartenheer

Zware baard
Bij merken zoals Stetson heb je instapmodellen die kwalitatief sobertjes zijn tot ronduit slecht.
En Stetson boert al jaren achteruit qua kwaliteit...daar telt eerder kwantiteit dan kwaliteit.
Misschien omdat het werk teveel wordt uitbesteed aan Aziatische landen en dan met name de goedkopere massa produktie modellen?
Hetzelfde met die dure Red Wing schoenen.... degene die gemaakt zijn in de US verschillen veel met die gemaakt zijn in Azië qua kwaliteit.
Dan mogen ze de prijzen ook wel eens hierop aanpassen.
Je denkt dat je kwaliteit koop en dan koop je nog oosterse rommel
Nu weet ik dat ik oosterse rommel koop, en scheelt bijzonder veel in de knip
[DOUBLEPOST=1510935311][/DOUBLEPOST]
@JohnLeeuwis Is inderdaad een beetje aan de ruime kant. Houd wel de oren lekker warm in de winter :D
Daarom koop ik tegenwoordig petten die je kan aanpassen met de maat.
Ik zit ook altijd te klungelen tussen 2 maten. De ene keer is maat 58 veel te groot en dan is maat 59 weer te klein :eek:
Snap jij het nog?
 

TMG1961

Baardaap
Daarom koop ik tegenwoordig petten die je kan aanpassen met de maat.
Ik zit ook altijd te klungelen tussen 2 maten. De ene keer is maat 58 veel te groot en dan is maat 59 weer te klein :eek:
Snap jij het nog?

Ik was jaren geleden de weg kwijt wat muts/pet/hoed maten betreft. Is altijd een verassing als maat 59 (wat mijn hoofdomtrek is volgens maatband) ook blijkt te passen.
 
Laatst bewerkt:
P

Pellie

Guest
Dan heb ik geluk. Maat 58 past mij altijd perfect. Anders een L (maat 58/59) ook geen problemen mee. One size fits all koop ik nooit!!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Bij merken zoals Stetson heb je instapmodellen die kwalitatief sobertjes zijn tot ronduit slecht.
En Stetson boert al jaren achteruit qua kwaliteit...daar telt eerder kwantiteit dan kwaliteit.
Misschien omdat het werk teveel wordt uitbesteed aan Aziatische landen en dan met name de goedkopere massa produktie modellen?
Hetzelfde met die dure Red Wing schoenen.... degene die gemaakt zijn in de US verschillen veel met die gemaakt zijn in Azië qua kwaliteit.
Eindelijk een connaisseur! :)
Volgens mij heb ik al eens zeer breed uitgelegd, Stetson altijd een B-merk hoedenfabrikant voor veedrijvers geweest is. Enige uitzondering is ooit een jaren '50 fedora geweest, die momenteel door verzamelaars zeer gewild is.

En ja @Glenn de Red Wings vervaardigd in de U.S. lijn van veel betere kwaliteit, dan de Azië-versie, die in Europa op de markt verhandeld wordt. Erg ongemakkelijk om te weten, als je er vanuit gaat, dat je voor een paar Iron Rangers als snel €350,00 mag uittellen.:(
 
P

Pellie

Guest
Ik vind Stetson nog steeds geen B-merk..... :) De caps die ik bezit zijn van prima kwaliteit en zitten uitstekend. Maar dat is imho!!
 

Zwollenaar

Zware baard
Het klinkt wat mij betreft misschien als vloeken in de kerk maar een tijd geleden heb
ik een pet gekocht. Betekend dit nu dat ik mijn geliefde hoeden afgezworen heb. NEE NEE en
nogmaals NEE. Maar ik hoor en hoorde hier zoveel over petten dat ik dacht: "kom laat ik ook
eens zo'n exemplaar aanschaffen." Als ik deze draag voel ik het wel als een vorm van vreemdgaan ;)

groet Zwollenaar


flat cap -1-.JPGflat cap -2-.JPG
 

TMG1961

Baardaap
Het klinkt wat mij betreft misschien als vloeken in de kerk maar een tijd geleden heb
ik een pet gekocht. Betekend dit nu dat ik mijn geliefde hoeden afgezworen heb. NEE NEE en
nogmaals NEE. Maar ik hoor en hoorde hier zoveel over petten dat ik dacht: "kom laat ik ook
eens zo'n exemplaar aanschaffen." Als ik deze draag voel ik het wel als een vorm van vreemdgaan ;)

groet Zwollenaar


Bekijk bijlage 6132Bekijk bijlage 6133

Ondanks het vreemd gaan staat hij je niet slecht. Misschien als 2e liefde naast de hoed :D
 

RCM

Baardaap
Het klinkt wat mij betreft misschien als vloeken in de kerk maar een tijd geleden heb
ik een pet gekocht. Betekend dit nu dat ik mijn geliefde hoeden afgezworen heb. NEE NEE en
nogmaals NEE. Maar ik hoor en hoorde hier zoveel over petten dat ik dacht: "kom laat ik ook
eens zo'n exemplaar aanschaffen." Als ik deze draag voel ik het wel als een vorm van vreemdgaan ;)

groet Zwollenaar


Bekijk bijlage 6132Bekijk bijlage 6133
Staat je helemaal geweldig Zwollenaar. Na 1x deze gedragen te hebben, is het geen vreemdgaan meer hoor ;)...
 
Banner image
Top