Flatcap.... Platte pet.... Waar haal jij ze?

Hartenheer

Zware baard
Ik was van de week bij de C&A, daar hadden ze ook flat caps. Echter vond ik ze niet prettig zitten. Ik dacht een prijs van € 12,95 of zoiets, was in ieder geval niet duur. Echter kies ik liever voor kwaliteit. (Y)
Inderdaad, ik kijk altijd naar het materiaal.
Bij de Action hebben ze in de zomer ook flat caps, maar die zijn van nylon. Lekker zweten en irritatie op je huid.
Ze moeten minimaal van katoen zijn, in ieder geval een stof die ademt .
 

RCM

Baardaap
Inderdaad, ik kijk altijd naar het materiaal.
Bij de Action hebben ze in de zomer ook flat caps, maar die zijn van nylon. Lekker zweten en irritatie op je huid.
Ze moeten minimaal van katoen zijn, in ieder geval een stof die ademt .
Ik heb die ook eens gepast en het voelde niet prettig. Ook ik ga voor katoen in de zomer en lekkere wol in de winter... (Y)
[DOUBLEPOST=1509804891][/DOUBLEPOST]Ik haal de caps bij ZIG-ZAG in Roermond. Een geweldig winkeltje met ontzettend veel keuze. Niks is te gek daar en kei goede kwaliteit, service en vakmanschap (voor het eventueel het op maat laten maken van artikelen).
 

Mrgourmet

Baard
Inderdaad, ik kijk altijd naar het materiaal.
Ze moeten minimaal van katoen zijn, in ieder geval een stof die ademt .

De meeste bij c&a zijn niet echt 'hip' of van een verschrikkelijke stof, idd.
MAAR; ik heb er twee zwarte gekocht, niet met vage stick randjes of iets,
waren 9,95 en zijn echt fijn. ,aar meeste wat er hangt is niets voor mij idd.

soms loop je ze gewoon tegen het lijf.
 

RCM

Baardaap
Was vandaag bij de C&A en de flatcaps geprobeerd. Mat 58 te klein en maat 59 te groot. Of de maten zijn niet goed of ik heb een rare maat hoofd.
Ik heb hetzelfde probleem! Mijn hoofdomtrek in precies 57,5. Daarom ga ik naar een winkel waar ik enorm veel keuze heb en waar indien mogelijk de cap op maat gemaakt wordt. Nadeel is wel dat deze in de duurdere prijsklasse zitten, van ongeveer € 75,00. Maargoed, ik heb liever 2 of 3 perfect passende dan een stuk of 10 die net niet goed zitten eigenlijk.. succes!
 

TMG1961

Baardaap
Ik heb hetzelfde probleem! Mijn hoofdomtrek in precies 57,5. Daarom ga ik naar een winkel waar ik enorm veel keuze heb en waar indien mogelijk de cap op maat gemaakt wordt. Nadeel is wel dat deze in de duurdere prijsklasse zitten, van ongeveer € 75,00. Maargoed, ik heb liever 2 of 3 perfect passende dan een stuk of 10 die net niet goed zitten eigenlijk.. succes!

Ik zit tussen 58 en 59 cm in volgens mijn meetband. Heb paar keer de winkel hier geprobeerd maar die is nooit open, je moet eerst gaan bellen zodat hij kan komen en de winkel open maakt.
 

RCM

Baardaap
Ik zit tussen 58 en 59 cm in volgens mijn meetband. Heb paar keer de winkel hier geprobeerd maar die is nooit open, je moet eerst gaan bellen zodat hij kan komen en de winkel open maakt.
Je zou eens kunnen proberen bij Hendriks Mode in Heerlen. Die hebben er ook diverse in voorraad variërend van € 20,00 tot € 50,00.
 

Glenn

Baard
Wat die juiste maten betreft.
Ik jaag graag op 2de hands hoofddeksels die zeer degelijk zijn en waarvan de verkoper niet weet wat hij in handen heeft en dusdanig verkocht worden voor een prikje.
Wanneer ze dan iets te groot zijn is dat geen ramp, omdat ik dan een strip kranten papier in de voering steek totdat ik de perfecte maat heb.
Werkt perfect voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Wat die juiste maten betreft.
Ik jaag graag op 2de hands hoofddeksels die zeer degelijk zijn en waarvan de verkoper niet weet wat hij in handen heeft en dusdanig verkocht worden voor een prikje.
Wanneer ze dan iets te groot zijn is dat geen ramp, omdat ik dan een strip kranten papier in de voering steek totdat ik de perfecte maat heb.
Werkt perfect voor mij.
Ik hou Marktplaats ook al in de gaten.
Als je nu geen maat 60/61 hebt zitten we elkaar ook niet in de weg
Verder zou ik niet weten welke site in de gaten te houden, of vind je ze op een andere manier?

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.
 

Glenn

Baard
Ik kijk meestal op 2dehands.be of soms Ebay.
Maar vooral op rommelmarkten en aanverwante.
Ik heb maat 57.
 

TMG1961

Baardaap
Heb op eBay nog niet gekeken maar ook goede tip..dank je
[DOUBLEPOST=1510748728][/DOUBLEPOST]
Kijk, dat is cool en staat je goed! Waar het forum wel niet goed voor is (Y)

Dank je. Voor alles van olie tot zeep en zelfs hoofdbedekking is forum goed
 
  • Like
Reactions: RCM

Hartenheer

Zware baard
Wat die juiste maten betreft.
Ik jaag graag op 2de hands hoofddeksels die zeer degelijk zijn en waarvan de verkoper niet weet wat hij in handen heeft en dusdanig verkocht worden voor een prikje.
Wanneer ze dan iets te groot zijn is dat geen ramp, omdat ik dan een strip kranten papier in de voering steek totdat ik de perfecte maat heb.
Werkt perfect voor mij.

Daarom koop ik ze de laatste tijd op Aliexpress.
Daar hebben ze verstelbare flatcaps.

Ik hang ook altijd tussen twee maten in, en aangezien ik een pet maar 2 dagen draag en dan in de was stop heb ik er wel een paar nodig.
Ze kosten daar in vergelijking met hier zeer weinig en zijn ze stuk, gooi je ze makkelijker weg dan met een duur exemplaar
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Heren, welk een onkunde spreid u ten toon! :p
Hoeden/petten van goedkope makelij hebben een maatvoering, die met een natte vinger bepaald is, omdat ze vervaardigd worden in gebieden, waar geen enkele kennis over de hoofdomtrek van Westerlingen bestaat.
Hoofddeksels van goede kwaliteit kunnen altijd een maat kleiner (door te stomen) of groter (door gebruik van een hoedenspanner) gemaakt worden. Alhoewel de prijs hoger is, zijn de mogelijkheden veel groter,dan bij een goedkope soort.
Aangezien de hoofdmaat van een persoon aan verandering onderhevig is, doordat de hoofdomtrek groter is in de warme zomer en kleiner in de koude winter, zal een fervent hoeden- en petten-drager zijn hoofddeksels altijd aan willen kunnen passen.
Een goedkope hoed/pet gaat een jaartje mee. Een normaal geprijsde hoed (danwel duurder) gaat tien tot twintig jaar mee, als men deze dagelijks draagt en iedere drie jaar aan een service-beurt laat onderwerpen.
Moraal van dit verhaal: op de lange termijn kost de goedkope hoed/pet dus meer en loopt men ook nog eens tien tot twintig jaar met een minder mooi hoofddeksel rond. Goedkoop is echt duurkoop.:cool:
 

TMG1961

Baardaap
Vanmiddag tijdens wandeling de flatcap op gehad, moet nog ingedragen worden en zit dus nog niet echt lekker. Is ook even wennen na jaren baseball cap of muts te hebben gedragen. Zal de cap in de komende dagen/weken rustig laten wennen aan bolletje en bolletje aan cap. Duurt bij mij altijd paar weekjes voordat een cap lekker zit. Of het een vervanger wordt voor de baseball cap..nog geen idee, is nog te vroeg om daar iets zinnigs ver te zeggen.
 
Banner image
Top