Daniël

Gunter

Baard
Mijn naam is Daniël, maar de puntjes mochten niet op de "e" in de naam hier op het forum. En ik heet geen Daniel, dus het werd mijn 2e naam, Gunter.

Anyhow, ik ben begonnen met het laten groeien van een baard na een lange tijd van één keer in de week met een baardtrimmer op de kortste stand een stoppelbaard proberen te onderhouden. Het scheren van mijn kin met een scheermes of scheerapparaat staat garant voor allemaal irritatie en uitslag, vandaar de stoppelbaard.

Ik ben nog maar net mijn baard aan het groeien, en de gedachte daarachter is omdat ik een keer een ervaring bij een barbier wil meemaken. Ik loop in Zutphen vaak langs de barbier, en de setting spreekt mij erg aan.
Ik ben gezegend met een hoop testosteron, dus over mijn schedel gaat het scheermes waar ik geen barbier voor nodig heb. Dan maar een wat langere baard, om die een keer te kunnen laten onderhouden bij de Barbier.

De boel groeit nu 3 weken, en ik heb niks te klagen. Het groeit sneller dan ik had verwacht.
De reden dat ik op dit forum kom, was dat ik op zoek ben naar tips voor het onderhoud van de baard. En de ervaringen met barbiers. Kortom, tips van ervaringsdeskundige.
 

RCM

Baardaap
Welkom op het forum Daniël. Betreft onderhoud van je baard kan je hier op het forum ontzettend veel info vinden. Ik denk dat er meer dan voldoende antwoorden zijn te vinden voor de meestvoorkomende vragen in de topics over baardverzorging. Met een beetje moeite vindt je antwoord op al je vragen. Succes ermee! (Y)

PS: Je hebt een fantastische baardgroei zo te zien op je avatar, ik zou voor een volle baard gaan en die barbier nog maar voor een hele tijd uitstellen!! :)>(Y)
 

Gunter

Baard
Dank jullie.

Ik heb nu in een uur al heel wat geleerd, en de eerste bestelling bij "mijnbaard" is gedaan.
Het groeit inderdaad sneller, meer en voller dan dat ik ooit had gedacht. Zeker heel blij met de baardgroei! :)
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Dank jullie.

Ik heb nu in een uur al heel wat geleerd, en de eerste bestelling bij "mijnbaard" is gedaan.
Het groeit inderdaad sneller, meer en voller dan dat ik ooit had gedacht. Zeker heel blij met de baardgroei! :)
Dat bedoel ik, voor bijna alles is een antwoord te vinden. Veel plezier van je aankoop en houd ons op de hoogte van je voortgang! :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha Gunter,

Ook van mij welkom op dit forum.
Als ik zo het e.e.a. lees kan jouw baard uitgroeien tot een mooi exemplaar.:)>
Heel veel succes hiermee en hou ons op de hoogte.(Y)
 

Kale666man

Baardaap
Hee gunter zonder puntjes op je echte naam.
Nou de puntjes die uit je gezicht groeien beloven heel wat.
Welkom en veel plezier op het forum
 

Gunter

Baard
Mijn eerste ervaring met baardverzorging. Gisteren mijn pakket kunnen ophalen bij het plaatselijke ophaalpunt.

Geurloze baardolie van Percy Nobleman:
Wat een verademing, de jeuk is al wat minder, de haren voelen zachter en het ziet er beter uit. Terwijl ik anders nooit echt van de geuren ben, ben ik wel benieuwd om een keer een olie met een geur te proberen. Maar dat komt wel, een keer een proefflacon of zoiets.

Geurloze baardwax van Percy Nobleman:
Ik zie net (eerst doen, dan kijken) in een filmpje dat ik dat niet handig heb gedaan, ik heb het er op dezelfde manier ingewreven als dat ik met de olie heb gedaan. Als ik het goed begrijp breng je de wax aan op een goed in model gekamde/geborstelde baard zodat je de buitenlaag fixeert, en de uitstekende haartjes als het waren op hun plek vastplakken. De volgende keer maar eens proberen. Vooralsnog zie ik geen verschil in voor of na de wax, het voelt alleen plakkeriger aan.

Borstel en kam
En een borstel, wat ik mij wel kan voorstellen dat dit voor huid en haar ook fijn is. En handig om de boel een beetje plat te drukken. En de kam kreeg ik erbij, ik ga om en om proberen wat ik fijn vind en wat ik het netste na gebruik eruit vind zien.

Een mooi avontuur begint het te worden :)
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha Gunter,
Leuk te lezen dat je al flink bezig bent met allerlei baardproducten.:)
Wat je ook nog kan proberen om na het wassen van de je baard een baardverzachter te gebruiken.
En dan de baardolie en Wax te gebruiken. Door de baardverzachter zijn de haren net iets beter te vormen.
Het lijkt misschien wat veel maar het helpt je wel beter door de eerste fase van je baardgroei heen.
Als je baard langer wordt gaat het allemaal anders en zal je waarschijnlijk wal minder onderhoudsproducten nodig hebben.
Zelf heb ik een wat langere baard en ik ga als volgt te werk:
Eerst baard wassen of grondig uitspoelen (wassen met shampoo max. 3x per week).
Voorzichtig drogen met een handdoek ( niet wrijven maar meer knijpen of deppen).
Vervolgens masseer ik Utility Balm van Beardbrand in mijn baard waarbij ik ook de huid in masseer.
Vervolgens breng ik mijn baard met een föhn, grove kam en rolborstel in vorm.
De balm gebruik ik ook voor mijn snor.
Baardolie gebruik ik niet omdat de balm deze vervangt.
Ik vindt het resultaat zelf heel mooi en mijn baard voelt de hele dag erg prettig aan.:cool:
Dit zegt Beardbrand er zelf over.
Utility Balm - Beardbrand
De Beardbrand Utility balsem is een veelzijdig product dat perfect geschikt voor elk haartype. Het heeft een lichte tot middelmatige hold dat een flexibele, natuurlijke uitstraling voor zowel je baardhaar als hoofdhaar geeft. De Utility Balm is geformuleerd zonder parabenen, sulfaten, siliconen of kleurstoffen. Het is bestand tegen vocht, dus je baard zal er verzorgt uitzien en heeft een lichte glans.

Veel plezier verder.
 

Gunter

Baard
Hi Texman,

Dank je wel voor je uitgebreide beschrijving!
Beardwash staat op mijn verlanglijstje, en gaat zeker besteld worden. Baard verzachter had ik nog nooit van gehoord. Ik ga er vanuit dat het als hair conditioner is, maar ik ga er eerst meer over lezen. hier kan ik wat mee :)
 

Texman

Koning Baard
Hi Texman,

Dank je wel voor je uitgebreide beschrijving!
Beardwash staat op mijn verlanglijstje, en gaat zeker besteld worden. Baard verzachter had ik nog nooit van gehoord. Ik ga er vanuit dat het als hair conditioner is, maar ik ga er eerst meer over lezen. hier kan ik wat mee :)
Ja het is eigenlijk hair conditioner maar dan speciaal voor de baard. Ik heb zelf een tijdje een hair conditioner gebruikt van "de Tuinen" (heeft nu een andere naam maar weet die even niet)
Het spul heet Dr. Organic bioactive Haircare/ Organic Vitamin E conditioner. Is niet zo duur en werkt ook prima.
Succes
 
Banner image
Top