Daniël

Gunter

Baard
IMG_20171213_103344-01.jpg


Hier een update van mijn kant. Ik ben een beetje kwijt hoelang de baard nu groeit, ik schat tussen de vijf en zes weken.

Het groeien gaat vind ik heel goed. Ik vind het apart om te zien waar ik meer begroeiing heb en waar wat minder. Tussen mijn onderlip en kin is het wat minder, en ik ben benieuwd hoe dat zich verder ontwikkeld. Ik hoop als het langer wordt, dat het mooi dicht gaat vallen. In ieder geval is het direct onder de onderlip zo goed als dicht, dus dat bied kansen.

Ik heb ervoor gekozen om op mijn wangen niet zo'n harde haarlijn te zetten. Ik wil kijken hoe de (voor mij) natuurlijke lijn loopt. het ziet er nu nog wat onverzorgd uit, maar ik verwacht dat dat beter wordt. En anders is de lijn weer zo gezet.
De halslijn laat ik wat rechter lopen, die liep te stijl op naar mijn oren. Dus daar iets achterstand qua lengte, maar dat zal ook mooi dichtgroeien. Qua proces dus een tevreden man. Wel met een trimmer de allerlangste haartjes meer op lengte gebracht als de rest. Ik heb er 24 uur over nagedacht, en toen wilde ik dat nog steeds proberen. En ik ben tevreden met het resultaat, het is gelijkmatiger. De komende weken kan ik het weer laten groeien. Het lijkt (maar misschien is hier wel de wens de vader van de gedachte) dat ik in de fase kom waarin mijn wangen mooi gaan dichtgroeien, en het haar beter "te stylen" valt. Het lijkt netter te worden, en minder rommelig. Zoals gezegd, ik ben zeer tevreden en benieuwd naar het vervolg.

Zoals ik in een vorige post schreef, was ik benieuwd naar andere oliën met wat meer geur. Ik was de afgelopen dagen in Londen (en door het weer in NL iets langer als gepland) en had daar daar de kans om voor een scherpe prijs beard oil te kopen.

30 ml voor 1 pond (normale winkelprijs, ongeveer 1,15 euro), by my beard beard oil. Prima product voor een prima prijs, met een geur. De geur wordt op de verpakking betiteld als een masculine fragance. Doet mij denken aan musk, maar het is niet overheersend en eerlijk gezegd ruik ik het alleen aan mijn handen.

Verder nog Brisk beard oil for grizzly beards, 50 ml, in de geuren Citrus, Tea en forrest. (ongeveer 4,50 euro). Alleen de citrus tot nu toe gebruikt, ruikt prima. smeert ook prima. Ik ben blij met de keuze die ik kan maken qua geuren :D

Nu mij gaan verdiepen in shampoo's en conditioners.
 

RCM

Baardaap
Zier er mooi uit hoor en ik denk dat je met je schatting goed zit ;). De 28ste schreef je dat je 3 weken onderweg was, dus dan klopt het wel :). Het is zeker de moeite waard om erachter te komen hoe en waar de haren op je wangen groeien, indien je niet tevreden bent kan je je wanglijn altijd nog corrigeren. Het 'stylen' kan wellicht in de volgende fase wat makkelijker gaan, waardoor ze daarna weer in een fase komen dat ze onhandelbaar zijn :D. Je moet maar denken dat iedere fase zo zijn charme heeft! Succes met je verdere reis en houd ons op de hoogte! :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Zie er goed uit Gunter Ga zo door en gun het z'n tijd
.
Wat de shampoo betreft de volgende tip:
Ik gebruik al jaren Dr. Bronner`s Magic Liquid Soap Peppermint voor het wassen van mijn baard.
De pepermunt etherische olie tintelt het lichaam en verheldert de geest.
Pepermuntolie is therapeutisch en heeft een milde stimulant en verhoogt de vitaliteit en helderheid.;)

De 100% biologische en natuurlijke zeep van Dr. Bronner wordt met liefde gemaakt van extra vierge olijfolie, kokosolie, jojoba-olie en hennepolie, met pure essentiële oliën. Deze plantaardige zeep reinigt effectief en niet-agressief en het geeft een heerlijk schuim dat de huid herstelt, verfrist en zijdezacht maakt. Dr. Bronner's zeep en verzorgingsproducten zijn dus geschikt voor mensen met een gevoelige huid, kinderen en baby's en mensen met een huidallergie.
Dr. Bronner is verkrijgbaar bij https://www.biggreensmile.nl/produc...e-zeep-946ml/drbpep1l.aspx?productid=drbpep1l
Ik koop altijd de grootste fles van bijna een liter voor 25 euro en doe er een heel jaar mee. Per week is dat 48 eurocent.
Je hebt er maar heel weinig van nodig om je baard lekker schoon te krijgen.
Mocht je het product willen kopen neem dan eerst het kleinste flesje om het te proberen.

Succes
Texman:)>
 

Gunter

Baard
Dank je wel Jeroen. Ik denk dat je gelijk hebt, en dat ik inderdaad gezegend ben met een flinke baardgroei. Het blijft een mooie ontdekkingsreis, nog nooit zoveel en zolang haar op mijn gezicht gehad.
 

Gunter

Baard
IMG_20180109_135130-01.jpg

Stil going strong aan deze kant.
Ik vind persoonlijk mijn "just out of bed look" qua baard het mooiste, dan zit alles op de wangen platter. Na het douchen, oliën en borstelen zijn er meer springerige haren. En na een wasbeurt met een baardshampoo is het helemaal zacht en springerig. Het moment voor het ga wassen is dus het moment dat ik het het beste vind zitten! :D
Voor de snor gebruik ik ondertussen snorrenwax, wat de training om de juiste haar stand te bereiken goed ondersteund.

Mijn "weak spot" is duidelijk het gedeelte tussen mijn onderlip en kin (ik vind het gewoon mooier als dat volledig bedekt is). Ik verwacht wel dat dit nog veel voller gaat worden, aan de rechterkant zijn de eerste minieme haartjes zichtbaar, en links verwacht ik in de toekomst te kunnen bedekken. Ik ben blij dat ik de natuurlijke haarlijn op mijn wang heb laten groeien. Ik vind het echt mooier. De neklijn is ondertussen bij de kaken ook wat gezakt, wat ook beter staat. Ik ben gewoon super tevreden hoe het gaat.

Ondertussen ook dusdanig last gekregen van mijn lenzen dat ik weer terug ben naar een bril. Wat weer een hoop opties geeft over overgang naar mijn geschoren schedel.Daarnaast ben ik mij ook onbewust netter gaan kleden. Het is mij niet duidelijk waarom ik dat doe, aan de ene kant denk ik om te compenseren voor de wat onverzorgelijkere uitstraling door de beginnende baard. Aan de andere kant staat de baard nu al zo tof dat een mooi overhemd daar super bij past.
Ik onderga een hele metamorfose en ik geniet ervan! (Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha Gunter
Zo zie je maar weer wat een baard met je kan doen:):). Het geeft je gewoon een positief gevoel over jezelf( meer zelfvertrouwen).
Je bent goed bezig zo en het wordt nog leuker want als je baard nog langer wordt komt het moment dat je hem absoluut niet meer kwijt wil.;)
Heel veel succes verder.:D
Texman:)>
 

Texman

Koning Baard
Klopt Texman, zou ik dan misschien een echte baardman aan het worden zijn?!? :rolleyes:
Ja Gunter dat klopt ook. Misschien zeg je nu nog "ik laat mijn baard staan". Over enige tijd zal je zeggen ik heb een baard en daarna wordt het ik ben een man met een baard. En dat is het moment dat je een echte baardman bent geworden. Het mag dan ook voor anderen duidelijk zijn dat jouw baard een blijvertje is.
Gr. Texman:)>
 

Gunter

Baard
Ik ben nog maar net mijn baard aan het groeien, en de gedachte daarachter is omdat ik een keer een ervaring bij een barbier wil meemaken. Ik loop in Zutphen vaak langs de barbier, en de setting spreekt mij erg aan.

Ondertussen 11 weken aan het groeien, en vanavond gaat het gebeuren. De barbier gaat model brengen in mijn baard, en mijn schedel met een mes mooi glad maken.

Ik ben heel erg benieuwd naar deze ervaring, en ik kijk er naar uit dat de baard een iets netter aanblik krijg. De baard is wel een blijvertje voorlopig, ik vind het fijn om een baard te hebben en ik vind ook dat hij mij goed staat (beter met dan zonder). Voorlopig verwacht ik dat het wel een korter model blijft, met langere accenten op de snor en op en onder de kin, om de ronde vorm van mijn gezicht iets weg te nemen. Wel alles dekkend, met een fade op de bakkebaarden vanaf mijn jukbeen naar mijn kale schedel. Daarnaast de natuurlijke lijn op mijn wang, een rechte lijn op de hals en zo veel mogelijk de natuurlijke lijn van mijn oren naar beneden. Een soort van combi van de corporate beard, de ducktail en de athletic beard, als ik al de stijlen goed begrijp. Eigenlijk zoals Luke Skywalker/Mark Hamill het heeft in de laatste Star Wars film (zie onderstaande afbeelding)

Ik heb het riedeltje hoe ik de baard wil al heel wat keren doorgenomen, in de hoop dat ik zo duidelijk ben dat dat uiteindelijk ook gebeurd. De recensies op internet over de barbier zijn in ieder geval goed en ik heb het vertrouwen dat het goed gaat komen. May the force be with me! ;)

Weer iets wat na vanavond van de bucketlist kan :D


650x366
 
Banner image
Top