Daniël

Gunter

Baard
baard_kale_plek.jpeg


Ik heb een een rare tik gekregen, met als gevolg een kale plek in mijn baard.

Ik heb een gewoonte ontwikkeld dat ik onbewust, zodra ik één arm niet nodig heb, ik met mijn duim en wijsvinger op de halslijn over de baard wrijf, en een beetje er aan pluk. Dat doe ik zowel met links als met rechts. Ik had eerlijk gezegd niet door hoe vaak ik dat wel niet deed. navraag leert dat ik dat doe als ik tv kijk, een boek lees of muziek luister. Of als ik nadenk. Terwijl ik aan het werk ben. En ook in de auto. Het is allemaal bevestigd door anderen en nu ik mij bewust van ben, heb ik het beter door.Ik zit bijna continu aan mijn baard.

Het is dus echt waar dat je een kale plek kan krijgen in je baard als je op die plek teveel met je baard speelt. Ik probeer dat nu niet meer te doen, maar vooral als ik ergens over nadenk, ga ik met mijn hand omhoog naar mijn hals. Het is een geruststellend iets, maar helaas het het ook gevolgen.

Ik heb namelijk een grote kale plek op mijn hals gekregen, die precies de vorm heeft van mijn duim en wijsvinger en hoe ik die beweeg. Echt niet mooi, en omdat ik wat langer ben zien veel mensen het ook, omdat die omhoog kijken als ze mij aan willen kijken.

Ik heb her en der al gelezen dat het anderhalve maand kan duren voordat de haartjes weer allemaal gaan groeien. En weer een leermoment in mijn baardreis.
 
Banner image
Top