Coronas virus

Bildtstar

Baard
Goed denkwerk van @Stonehill
Volgende keer dat ik naar een supermarkt moet ga ik wel samen met @Bildtstar :D: neemt de ene het wagentje en de ander levert de flessen in en haalt het pakje vloei!

Of je gaat in het karretje zitten haha, zag van de week ook dat 2 vrienden elk een karretje moesten om de winkel in. Snap best dat men er rekening mee moet houden maar men hoeft niet te overdrijven
 

Nib85

Volle Baard
Niets te verwijten aan jou overigens.. regels zijn regels, maar ik irriteer me ook als ik voor 1 pak koffie of 2 zakken broodjes een karretje moet pakken terwijl er zat andere oplossingen zijn.

Met oog op de gekke periode van nu:
Ik denk dat het al mis gaat als je naar de winkel moet voor alleen 1 pak koffie of 2 zakken brood...

Plan je boodschappen beter en je hoeft niet voor zo’n kleine boodschap heen en kun je gewoon je winkelwagentje volgooien...
 
Met oog op de gekke periode van nu:
Ik denk dat het al mis gaat als je naar de winkel moet voor alleen 1 pak koffie of 2 zakken brood...

Plan je boodschappen beter en je hoeft niet voor zo’n kleine boodschap heen en kun je gewoon je winkelwagentje volgooien...

Week boodchappen werkt gewoon niet voor ons. Ik doe al 10 jaar om de dag boodschappen en dat vind ik gewoon prettig (en hoef hierdoor veel minder weg te gooien). Tevens weinig vriesruimte waardoor het noodzakelijk is.

Feit is gewoon, dat een heleboel mensen, het karretje overal maar wegzetten waardoor je als een soort Mario kart door de winkel moet manouvreren om je producten te kunnen pakken zonder dat je te dicht bij iemand komt. Juist om de 1.5 meter afstand te kunnen houden, zijn mandjes veel praktischer.
 

Bildtstar

Baard
Je snapt het overduidelijk niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Ik snap wel wat je bedoelt, 1 klant per 10 vierkante meter wat aan de hand van de winkelwagens word bijgehouden. Goed idee. Maar nu komt het, wat als we het hebben over een supermarkt in een dorp (waar ik woon) waar zeker 10 tot 20 mensen per dag met de kar boodschappen naar huis lopen, de boodschappen uitladen en in het verloop van de dag of 1 of 2 dagen later weer met dezelfde winkelwagen terugkeren. Helemaal niet slecht bedoelt @Olav1975 maar dan werkt zo'n systeem van winkelwagentjes tellen niet optimaal
 

Laurent1965

Zware baard
Ik werk in de zorg met name met mensen die alles niet zo nauw nemen en heb inmiddels collega's die het hebben,
Een collega is inmiddels echt doodziek..., zit in quarantaine met vrouw en kinderen, is nog de vraag of hij nog ooit aan het werk kan hierna, waarschijnlijk blijvende longschade, ben je goed 30 en bedankt...
Zijn vader ligt inmiddels op de IC, gaat het niet redden.
Doe je je werk en wordt je nietsvermoedend in al je goeie bedoelingen besmet door zo'n losbol die overal "poep" aan heeft...., want die krijgt toch wel zijn uitkering en fietst al zijn hele leven overal doorheen.
Mensen dit is bloedserieus, je bent niets meer dan een enorme aso als je geen rekening hier mee houdt!

Ps, ik ga 1 keer in de week, meteen s' ochtends en doe de boodschappen voor de hele week, bepaalde winkels kom ik voorlopig niet meer.
Ik houd mij op het werk strikt aan de regels en als ik al een beetje twijfel bij een patiënt gaat mijn mondkapje, bril en schort voor, handschoenen aan, of ik vertrek, heeft mij zelfs mijn baard gekost deze shit....:mad:
Privé kom ik buiten de winkel nergens meer.
Ik ben geen zwartkijker, heb gewoon inmiddels (beroepsmatig) genoeg gezien!
Is het zo moeilijk om rekening met elkaar te houden tegenwoordig, zijn sommigen zo afgegleden?
[DOUBLEPOST=1585807674][/DOUBLEPOST]
Doet me denken aan dit filmpje, @TMG1961 :D

Te triest voor woorden dit..., dit is wat ik bedoel, denk dat het nog erger gaat worden naarmate dit langer duurt.
[DOUBLEPOST=1585807907][/DOUBLEPOST]
Tuurlijk, maar als je flessen in gaat leveren, en de winkel niet in hoeft, dan ga je natuurlijk geen boodschappenkarretje pakken. Waarschijnlijk heeft @ProfessorMelchior gewoon pech gehad door té fanatieke V-tjes.


Vanuit het hoofdkantoor kunnen ze veel beter een registratie maken a.d.h.v. de toegangspoortjes of een simpele laser welke bezoekers registreert, welke vaak gekoppeld zitten aan een PLC systeem (hetzelfde principe als parkeergarages). Limiet op 100 zetten, bij iedere betaling, of passeren van de uitgang-laser, loopt de teller terug, bij iedere opening van het toegangspoortje loopt de teller op. Zijn er 100 binnen dan gaat het poortje niet open. Dit is ook nog zeer eenvoudig in te stellen en effectiever dan 100 karretjes in je winkel waardoor je geen kant op kunt op drukke dagen. Als er 1 karretje in een gangpad staat dan kan ik daar dus al niet in omdat de afstand bij passeren minder dan 1,5 meter is.


Niets te verwijten aan jou overigens.. regels zijn regels, maar ik irriteer me ook als ik voor 1 pak koffie of 2 zakken broodjes een karretje moet pakken terwijl er zat andere oplossingen zijn.

Denk dat dit veel te duur gaat worden voor menig supermarkt als tijdelijke oplossing....
 
Laatst bewerkt:

Boof72

Volle Baard
Ik snap de beveiligers en winkel managers wel degelijk.
De regels zijn dat er controle is op het aantal mensen in de winkel. En dit is de makkelijkste en goedkoopste manier om dit met mandjes of winkelwagentje te doen. Zou netjes zijn er diegene die die regelt ook na inleveren even de karretjes en mandjes desinfecteert, maar dit mis ik nog wel eens
En zoals al beschreven zijn de dames en heren met de V erg fanatiek omdat de dames en heren van Handhaving dit ook zijn momenteel. Er zijn tenslotte voldoende parkeerplekken nu en kunnen ze geen parkeer binnen meer uitschrijven. Dus nu zijn de winkels de lul , en controleren ze die . En een boete schijnt niet misselijk te zijn . Dus neem wat meer de tijd en breng wat meer geduld op als je een winkel in moet. Of #blijfthuis
 

Zwollenaar

Zware baard
[decorona epQUOTE="Boof72, post: 90402, member: 579"]Dus neem wat meer de tijd en breng wat meer geduld op als je een winkel in moet. Of #blijfthuis[/QUOTE]

@Boof72, Geduld schijnt in deze maatschappij (ook buiten de corona-epedimie) een zeldzame eigenschap te zijn.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Aangezien ik gewend ben over zee te zeilen doe ik eens in de drie weken boodschappen, dus ik loop niet tweemaal daags door de supermarkten te struinen.o_O

…en om het even te verduidelijken @Boof72 : IK WIL DE JUMBO HELEMAAL NIET IN!!!
De flessenautomaat staat in het voorportaal en ik was dus niet van plan de winkel te betreden.;)
 

zenn

Zware baard
Het is puur 'crowd control' en dat snap ik wel; voor iedereen dezelfde regels, geen uitzonderingen.
Want als je uit zonderingen gaat maken, wilt iedereen een uitzondering zijn. Dat kan niet, dus zullen de supermarkten en dergelijke moeten handhaven.

De karretjes + mandjes + handscanners + pinterminals + handvaten van de deuren moeten verplicht gedesinfecteerd worden vind ik wel.
Het liefst ook nog ff het knopje van het emballageapparaat + de prijsrails door de gehele winkel, dat's wel zo schoon en fris. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

zenn

Zware baard
Mee eens, toen 'k als assistent bedrijfsleider werkte moest dat eens in de 2 weken gebeuren. Sopje + brandslang doet wonderen voor de karretje en mandjes.

De rest van de winkel fris houden is gewoon het juiste imago handhaven, en daar trots op zijn. 'K vind het zo vies als er stof ligt of dat prijsrails smerig zijn... Bah, maja 'k heb dan ook wel een beetje smetvrees. :oops:
 

Zyfazix

Baard
De Plus hier in het dorp slaan wij voorlopig over. Wel verplicht met een mandje of karretje de winkel in maar vervolgens is er geen structuur aangebracht en loopt iedereen alsnog door elkaar. Sta je in het midden van het schap komen van beide kanten mensen naar je toe :mad:

De Intratuin waar ik werk is gelukkig ruimer opgezet waardoor je makkelijker mensen kan ontwijken. Moet wel zeggen dat ik daar nog steeds veel mensen zie die voor niet essentiële dingen komen (snel gezegd zijn dierenbenodigdheden ook de enige essentiële dingen daar). Natuurlijk ook wel een geweldige periode om aan de tuin te werken.
Vind het voor mezelf makkelijker om even langs te gaan, als ik dan toch al 10 uur in de week daar sta maakt dat kwartiertje geen verschil.
 

TMG1961

Baardaap
Ik ben vanochtend naar Duitsland geweest. Moest eten voor kat hebben. Hij verdraagt slechts 2 merken en die verkopen ze helaas niet in Nederland en was door alles heen. Grensovergang was niet afgesloten, er stond alleen een politiewagen naast de kant bij de eerste rotonde op Duits grondgebied, dat is ong 1 km vanaf de grens. Diervoer gekocht, netjes contactloos betaalt, weer in auto en retour Nederland. Enigste minpuntje is dat een man van ongeveer 80-85 vlak achter me langs doorliep. Hoef gelukkig maar eens in de 6-7 weken naar de winkel daar voor voer voor de kat, dus nu tot eind mei weer genoeg op voorraad.

Boodschappen hoef ik zelf de komende 2 weken niet te doen, ga eerst alle voorraden opmaken. WC papier heb ik nog, slechts 2 rollen maar daar redt ik het de komende paar weken wel mee.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik had zojuist een vriend aan de telefoon, die in het Duitse Arbach een hotel/restaurant bezit.
'Corona? Ja, wel van gehoord. Heerst dat bij jullie? Maatregelen hier? Hotel dicht? Hoe bedoel je?'
Ik ben het maar niet allemaal gaan uitleggen en ik moet misschien maar eens overwegen zijn richting uit te gaan verplaatsen.
 

Texman

Koning Baard
Het kan grootspraak zijn van die vriend maar ook hij moet oppassen :confused:.
Ik heb een nichtje die woont in Tuttlingen in het zuiden van Duitsland en daar gelden wel strenge maatregelen.
En Tuttlingen is ook maar een heel klein plaatsje.
Ik denk dat controle op het naleven van de maatregelen wel een dingetje is in de wat rustigere gebieden.
 
Banner image
Top