Coronas virus

Laurent1965

Zware baard
Net terug van de Appie, inderdaad heel anders winkelen dan normaal hier, ieder voor zich, er wordt constant bijgevuld, toch lege rekken, en niet alleen het wc papier op, geen zegeltjes voor de vershoudbakjes....:mad:.
Meerdere ( bejaarden ) met mondkapjes, vind het wel triest zo'n breekbaar besje van 85 met een mondkapje, uitzonderlijke situatie...
Je zou maar niemand hebben om je halfje wit te halen...

Vind het wel ok om dit zo gaan te doen met speciale tijden!
 

Zwollenaar

Zware baard
Als goedmakertje voor mezelf heb ik een kistje lekkere sigaartjes ingeslagen en een
ruime hoeveelheid smakelijke koffie in huis gehaald. En het eten?! Ach er mag wel een
kilo's af wat lichaamsgewicht betreft.:)
 

Nib85

Volle Baard
Erg herkenbaar. Ik heb alleen nog contact met bewoners op 2 meter afstand en kom niet in de woning of portiek. Veel zaken zijn gelukkig ook telefonisch af te handelen.
Afgelopen vrijdag ben ik na wat nu blijkt in contact geweest met een positieve getest persoon. Deze man ligt nu ook in het ziekenhuis. Ik heb contact gehad met de GGD en zij adviseren om gewoon met de standaard maatregelen mijn dingen te blijven doen, mocht ik verkouden of mij niet goed voelen dan thuisblijven.
We moeten er mee dealen.


Bij ons is het helaas niet altijd mogelijk om afstand te bewaren. Soms moeten we meerdere malen per dag fysiek ingrijpen om de veiligheid te waarborgen/herstellen. En dat met meerdere mensen van en op verschillende afdelingen (terwijl we eigenlijk “op slot” zitten).
Kun je handen wassen wat je wilt, maar daar kom je er niet mee...

Mocht de Corona trouwens doorzetten binnen onze instelling is gevraagd of ik (en andere collega’s) eventueel aan een speciaal “Corona-team” willen deelnemen. Dan krijgen we een soort eigen isolatie/ziekenhuis.
Mocht ik dat gaan doen gaat de baard er waarschijnlijk wel af (ivm aansluiten mondkapjes).

Ik kwam een plaatje met een knipoog tegen, maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in...
45DDEBE9-2D78-4E2B-8383-88341E7FC3CD.jpeg
 

Olav1975

Volle Baard
Bij de weg: kan iemand uw administrator voorzien van toiletpapier, chips en rookworsten…?

(al heb ik geen flauw idee,waarom dit de drie artikelen zijn die men het meest hamstert)

En een krat Paracetamol, s.v.p.

:D
Ik zie alles wat lang houdbaar is gehamsterd worden. Groenteconserven, pasta, pastasaus de productgroep diepvries doet het ook heel erg goed. Paracetamol en desinfecterende handgel is ook booming
 

Laurent1965

Zware baard
@Laurent, er is meer eenzaamheid dan dat wij ons kunnen voorstellen
Ik werk oa met eenzame mensen, die zoals dat heet geen enkel netwerk hebben, al dan niet zelf voor gekozen, of veroorzaakt door psychische klachten.
Feit is echter dat niemand het helemaal alleen kan/wil doen.
Weet er alles van, is altijd al een enorm onderschat probleem, komt in een climax door het Corona-drama nu.
Wij moeten nu als hulpverleners zoveel mogelijk telefonisch doen, heb soms een zorgvrager meer dan een uur aan de telefoon, en dit is pas het begin.
[DOUBLEPOST=1584777132][/DOUBLEPOST]
Bij ons is het helaas niet altijd mogelijk om afstand te bewaren. Soms moeten we meerdere malen per dag fysiek ingrijpen om de veiligheid te waarborgen/herstellen. En dat met meerdere mensen van en op verschillende afdelingen (terwijl we eigenlijk “op slot” zitten).
Kun je handen wassen wat je wilt, maar daar kom je er niet mee...

Mocht de Corona trouwens doorzetten binnen onze instelling is gevraagd of ik (en andere collega’s) eventueel aan een speciaal “Corona-team” willen deelnemen. Dan krijgen we een soort eigen isolatie/ziekenhuis.
Mocht ik dat gaan doen gaat de baard er waarschijnlijk wel af (ivm aansluiten mondkapjes).

Ik kwam een plaatje met een knipoog tegen, maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in...
Bekijk bijlage 15101


Stel inderdaad dat mondkapjes sociaal of anderszins verplicht gaan worden, wat moet er dan van onze baarden worden..... :eek::mad::eek::mad:
THX, nu is mijn weekend helemaal naar de gallemiezen.... :D:D
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik merk, dat ik in snel tempo mijn gewoonlijk goede humeur begin kwijt te raken.
Vanochtend gaat een sirene af op mijn iPhone en hard ook. Een NL Alert met een mededeling van de Rijksoverheid, dat mensen binnen moeten blijven.
Pardon? Zit ik te wachten op een ongevraagde boodschap via een telefoonverbinding, waar íkzelf voor betaal?
Even geïrriteerd naar Instellingen op het mobieltje en uitgeschakeld.

Hoe had de Rijksoverheid gedacht, dat de bevolking afstand van elkaar kan houden?
Anders dan in omringende landen, waar de bevolking in losstaande huizen woont, zitten we hier op elkaar gestapeld als vee in kunstmatige grotten, die men flats pleegt te noemen. Het is zo druk, dat mocht men van zins zijn illegaal een plasje te plegen men ongewild zes personen swaffelt!
Nodig nog vele bezoekers uit infantiele gebieden uit om erbij te komen, want dat kan er nog wel bij gepropt worden en dan heeft het veel weg van een loods met vele duizenden kippen. Als er één kip met luis is heeft het weinig zin om te roepen, dat de rest afstand moet bewaren.

Dan maar op pad en op de terugweg wordt ik aangehouden door een viertal politie-agenten.
'U mag het strand niet op, mijnheer'.
'Dat maak ik zelf wel uit, agent'.
'Als u doorloopt gaan wij handhaven, mijnheer'.
'Wat wil je handhaven, idioot? IK WOON AAN HET STRAND !!!!'
…en ik ben verder mijns weegs gegaan.
 
P

Pellie

Guest
Tjah als iedereen het gezag gaat ondermijnen, helpt het idd ook niks.
Je kan discussiëren of het helpt of niet, maar er moet toch iets ondernomen worden. Helpt dit niet, zal er ongetwijfeld een lockdown volgen ben ik bang. Ben het dus niet helemaal met je eens hoe je gehandeld hebt.
 

Boudi

Baard
Ik merk, dat ik in snel tempo mijn gewoonlijk goede humeur begin kwijt te raken.
Vanochtend gaat een sirene af op mijn iPhone en hard ook. Een NL Alert met een mededeling van de Rijksoverheid, dat mensen binnen moeten blijven.
Pardon? Zit ik te wachten op een ongevraagde boodschap via een telefoonverbinding, waar íkzelf voor betaal?
Even geïrriteerd naar Instellingen op het mobieltje en uitgeschakeld.

Hoe had de Rijksoverheid gedacht, dat de bevolking afstand van elkaar kan houden?
Anders dan in omringende landen, waar de bevolking in losstaande huizen woont, zitten we hier op elkaar gestapeld als vee in kunstmatige grotten, die men flats pleegt te noemen. Het is zo druk, dat mocht men van zins zijn illegaal een plasje te plegen men ongewild zes personen swaffelt!
Nodig nog vele bezoekers uit infantiele gebieden uit om erbij te komen, want dat kan er nog wel bij gepropt worden en dan heeft het veel weg van een loods met vele duizenden kippen. Als er één kip met luis is heeft het weinig zin om te roepen, dat de rest afstand moet bewaren.

Dan maar op pad en op de terugweg wordt ik aangehouden door een viertal politie-agenten.
'U mag het strand niet op, mijnheer'.
'Dat maak ik zelf wel uit, agent'.
'Als u doorloopt gaan wij handhaven, mijnheer'.
'Wat wil je handhaven, idioot? IK WOON AAN HET STRAND !!!!'
…en ik ben verder mijns weegs gegaan.

:D(Y)(Y)
 

TMG1961

Baardaap
Ik ga zo meteen aan het gevaarlijkste van de hele week beginnen. Boodschappen doen.

Vroeg gisteren aan iemand of hij een beetje afstand wilde houden, er was ruimte genoeg maar persoon wilde perse op minder dan een halve meter afstand van me langslopen. Kreeg te horen ik moest me niet zo aanstellen. Toen ik zei dat ik me niet aanstelde maar gewoon niet gediend was van iemand die zo ongeveer op mijn schoot voorbij schuifelt kreeg ik te horen dat ik mijn bek moest houden anders zou ik wel eens op de intensive care kunnen komen te liggen voordat ik corona had. Hij zou me dan wel even op mijn gezicht slaan. Hij had echter er niet op gerekend dat Pixie, die normaal zeer knuffelig is toch niet echt gediend was van zijn agressief gedrag en dus hem aankeek en even de lippen optrok. Toen was het ineens sorry en weg was de lafaard.
 
Banner image
Top