Coronas virus

Christian

Baard
Ik ben inmiddels weer herstellende van (vermoedelijk) het gevreesde virus.
Artsen willen niet testen zonder noodzaak van medische hulp maar alles wees erop.
Was absoluut niet fijn en ik had de “milde klachten”.

Geef mij dan maar een griepje.
 

Zwollenaar

Zware baard
@Zwollenaar Ah ja, dan wordt het lastig. Maar als je wilt kan 'k hem best wel voor je bestellen hoor en jouw kant opsturen

@zenn, dank voor je sympathieke aanbod. Maar ik heb een Nederlandstalige site gevonden van Arabische oorsprong
waar je deze sjaals kunt bestellen. En betalen via het Nederlands banksysteem (o.a ideal). Hoe dit werkt weet ik nog
niet maar zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.
De site is: Kufiya.nl
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik wil nog weleens in die gebieden komen, dus ik heb er enkele in bezit, waarvan twee nieuwe exemplaren: een witte en een blauwe.
Als je wilt kun je ze wel van me overnemen, dan hoef je je niet in allerlei bochten te wringen met Ideal, Paypal, Tikkie, etc.
Laat het me maar weten @Zwollenaar
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ja, dat kunnen ze!
Er is iedere dag een aantal nieuwe leden, dat er bijkomt. Gemiddeld vier à vijf personen, maar dat is het normale aantal en is niet vermeerderd, danwel verminderd.
Wel is er een grote toename waar te nemen van spam-aanmeldingen van voornamelijk in het Oostblok gevestigde zichzelf pharmacie-bedrijf noemende oplichters, die we dagelijks moeten herkennen en weren.
 

Texman

Koning Baard
Ja, dat kunnen ze!
Er is iedere dag een aantal nieuwe leden, dat er bijkomt. Gemiddeld vier à vijf personen, maar dat is het normale aantal en is niet vermeerderd, danwel verminderd.
Wel is er een grote toename waar te nemen van spam-aanmeldingen van voornamelijk in het Oostblok gevestigde zichzelf pharmacie-bedrijf noemende oplichters, die we dagelijks moeten herkennen en weren.
Bah!! :mad::mad:
 

TMG1961

Baardaap
Zou fijn zijn als het personeel van Lidl zich ook aan de 1,5 afstand hield. Sta net bij de kassa van de Lidl in Brunssum en hou netjes afstand tot klant voor me. Komt er ineens een personeelslid die vrolijk op nog geen 30 cm langs me af schuifelt omdat hij wat moet zeggen aan een van de dames aan de kassa. Sorry maar dit kan dus absoluut niet. Heb er wat van gezegd maar gewoon weglopen zonder ook maar een antwoord te geven. Fijn dat Lidl zich zo weinig aantrekt van de regels en afspraken rondom afstand houden.
 

TMG1961

Baardaap
Zo erg als in filmpje is het niet geworden. Heb hem er wel op aangesproken maar hij liep gewoon weg zonder iets te zeggen. Heb het wel bij Lidl aangekaart en ze zouden het filiaal er op aanspreken. Probleem is dat je niet weet of iemand wel of niet besmet is en aangezien ik tot risicogroep hoor hou ik liever genoeg afstand.
 

WTRebel

Baard
Het is allemaal wat , ik woon net over de grens in Belgie (economisch vluchteling :p) maar ik heb hier verder niets mij en mijn vriendins familie wonen allemaal in nederland evenals onze vrienden maar wij mogen het land niet zomaar uit ik kan gelukkig nog de grens over om te werken maar mijn vriendin zit vast met een adhdertje van 2 jaar en een baby van 4 weken oud , hopen dat het snel voorbij is hoor .. :confused:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zojuist in de wagen op weg naar huis heb ik veel aan @TMG1961 zitten denken, aangezien een bezoek aan de supermarkt steeds vreemder begint te worden.

Ik loop de plaatselijke Jumbo binnen met een tas met lege Coca-Cola flessen.
'Neem een wagentje mee', roept een vrouw met een V-insigne op haar bortst geprikt.
'Ik ga alleen lege flessen inleveren, heb een eigen tas bij me en wil uw vieze wagentje niet', antwoord ik.
'U kunt geen Corona krijgen van een wagentje', gilt ze en duwt een boodschappenwagen tegen me aan.
Nu staan er ineens nog drie andere kerels met een V om me heen en komt de filiaal-manager aanlopen.
'U moet een wagen nemen, want dat staat in de wet', zegt de filiaal-manager.
Ik schiet nu in de lach: 'Welk artikel in welke wet? In het Burgerwetboek of het Wetboek van Strafrecht?', vraag ik.
'Ik hoef de winkel niet in, lever mijn flessen in en geef het bonnetje af aan de servicebalie, dus ik heb geen idee, waarom ik een wagentje nodig zou hebben', deel ik mede.
Ik vraag de ordedienstbewakers, die nu erg dicht op me staan of ze het niet bezwaarlijk zouden vinden om anderhalve meter afstand van me te houden.
'Ik ga nu de winkel verlaten, want van enige logica is hier geen sprake. U zou beter de handgrepen van de winkelwagens kunnen desïnfecteren, voordat u ze door een volgende klant laat gebruiken', zeg ik en loop naar de deur.
Een bewaker vergezelt me. 'Ik ga het kenteken van uw auto noteren', deelt hij me mede.
'Fijn, dan kun je me bellen, als de wagen voor een APK-keuring naar de garage moet', zeg ik hem, maar hij marcheert zwijgend door.
Bij een willekeurige wagen zet ik mijn tas neer, haal autosleutel uit mijn broekzak, de pseudo-agent noteert het kenteken, wandelt de Jumbo weer in, ik pak de tas weer op en loop naar mijn eigen wagen.

Bij de AH lever ik de flessen probleemloos in.

Gisteravond heeft het kabinet besloten om het verbod op groepsbijeenkomsten te verlengen, maar niet die op kerk- en moskee-bijeenkomsten, waar de Rotterdamse burgermeester Abu Taleb om verzocht, want…dat is vastgelegd in de Grondwet!

Eenmaal thuis dringt het tot me door, dat boodschappenwagens door God gezonden beschermingsmiddelen zijn, als een kooi van Faraday, die ons tegen het Corona-virus zal beschermen.
 

Olav1975

Volle Baard
Zou fijn zijn als het personeel van Lidl zich ook aan de 1,5 afstand hield. Sta net bij de kassa van de Lidl in Brunssum en hou netjes afstand tot klant voor me. Komt er ineens een personeelslid die vrolijk op nog geen 30 cm langs me af schuifelt omdat hij wat moet zeggen aan een van de dames aan de kassa. Sorry maar dit kan dus absoluut niet. Heb er wat van gezegd maar gewoon weglopen zonder ook maar een antwoord te geven. Fijn dat Lidl zich zo weinig aantrekt van de regels en afspraken rondom afstand houden.

Wil je niet alles en iedereen over 1 kam scheren?
[DOUBLEPOST=1585744221][/DOUBLEPOST]
Zojuist in de wagen op weg naar huis heb ik veel aan @TMG1961 zitten denken, aangezien een bezoek aan de supermarkt steeds vreemder begint te worden.

Ik loop de plaatselijke Jumbo binnen met een tas met lege Coca-Cola flessen.
'Neem een wagentje mee', roept een vrouw met een V-insigne op haar bortst geprikt.
'Ik ga alleen lege flessen inleveren, heb een eigen tas bij me en wil uw vieze wagentje niet', antwoord ik.
'U kunt geen Corona krijgen van een wagentje', gilt ze en duwt een boodschappenwagen tegen me aan.
Nu staan er ineens nog drie andere kerels met een V om me heen en komt de filiaal-manager aanlopen.
'U moet een wagen nemen, want dat staat in de wet', zegt de filiaal-manager.
Ik schiet nu in de lach: 'Welk artikel in welke wet? In het Burgerwetboek of het Wetboek van Strafrecht?', vraag ik.
'Ik hoef de winkel niet in, lever mijn flessen in en geef het bonnetje af aan de servicebalie, dus ik heb geen idee, waarom ik een wagentje nodig zou hebben', deel ik mede.
Ik vraag de ordedienstbewakers, die nu erg dicht op me staan of ze het niet bezwaarlijk zouden vinden om anderhalve meter afstand van me te houden.
'Ik ga nu de winkel verlaten, want van enige logica is hier geen sprake. U zou beter de handgrepen van de winkelwagens kunnen desïnfecteren, voordat u ze door een volgende klant laat gebruiken', zeg ik en loop naar de deur.
Een bewaker vergezelt me. 'Ik ga het kenteken van uw auto noteren', deelt hij me mede.
'Fijn, dan kun je me bellen, als de wagen voor een APK-keuring naar de garage moet', zeg ik hem, maar hij marcheert zwijgend door.
Bij een willekeurige wagen zet ik mijn tas neer, haal autosleutel uit mijn broekzak, de pseudo-agent noteert het kenteken, wandelt de Jumbo weer in, ik pak de tas weer op en loop naar mijn eigen wagen.

Bij de AH lever ik de flessen probleemloos in.

Gisteravond heeft het kabinet besloten om het verbod op groepsbijeenkomsten te verlengen, maar niet die op kerk- en moskee-bijeenkomsten, waar de Rotterdamse burgermeester Abu Taleb om verzocht, want…dat is vastgelegd in de Grondwet!

Eenmaal thuis dringt het tot me door, dat boodschappenwagens door God gezonden beschermingsmiddelen zijn, als een kooi van Faraday, die ons tegen het Corona-virus zal beschermen.

Met alle respect, maar regels zijn regels. Wij supermarktmanagers dienen ons te houden aan dit soort zaken, hoe vervelend ook. In mijn winkel mogen 104 klanten en als er meer zijn, kan er een boete opgelegd worden. 1 van de middelen die ik tot mijn beschikking heb is het aantal winkelwagentjes....In deze tijd moeten we strenger zijn en iets minder klantgericht. Voor eenieders veiligheid
[DOUBLEPOST=1585744330][/DOUBLEPOST]Ik nodig jullie graag een dag uit om op 1,5 meter afstand van mij mee te lopen. Wellicht dat jullie dan begrip hebben voor de situatie. Ik ben verantwoordelijk als supermarktmanager voor 14.000 klanten per week en 80 personeelsleden. En dat op 1080m2. Ga er maar aan staan en dit soort maatregelen zijn dus gewoon nodig en kan helaas niet anders.
 
Wil je niet alles en iedereen over 1 kam scheren?
[DOUBLEPOST=1585744221][/DOUBLEPOST]

Met alle respect, maar regels zijn regels. Wij supermarktmanagers dienen ons te houden aan dit soort zaken, hoe vervelend ook. In mijn winkel mogen 104 klanten en als er meer zijn, kan er een boete opgelegd worden. 1 van de middelen die ik tot mijn beschikking heb is het aantal winkelwagentjes....In deze tijd moeten we strenger zijn en iets minder klantgericht. Voor eenieders veiligheid
[DOUBLEPOST=1585744330][/DOUBLEPOST]Ik nodig jullie graag een dag uit om op 1,5 meter afstand van mij mee te lopen. Wellicht dat jullie dan begrip hebben voor de situatie. Ik ben verantwoordelijk als supermarktmanager voor 14.000 klanten per week en 80 personeelsleden. En dat op 1080m2. Ga er maar aan staan en dit soort maatregelen zijn dus gewoon nodig en kan helaas niet anders.

Tuurlijk, maar als je flessen in gaat leveren, en de winkel niet in hoeft, dan ga je natuurlijk geen boodschappenkarretje pakken. Waarschijnlijk heeft @ProfessorMelchior gewoon pech gehad door té fanatieke V-tjes.


Vanuit het hoofdkantoor kunnen ze veel beter een registratie maken a.d.h.v. de toegangspoortjes of een simpele laser welke bezoekers registreert, welke vaak gekoppeld zitten aan een PLC systeem (hetzelfde principe als parkeergarages). Limiet op 100 zetten, bij iedere betaling, of passeren van de uitgang-laser, loopt de teller terug, bij iedere opening van het toegangspoortje loopt de teller op. Zijn er 100 binnen dan gaat het poortje niet open. Dit is ook nog zeer eenvoudig in te stellen en effectiever dan 100 karretjes in je winkel waardoor je geen kant op kunt op drukke dagen. Als er 1 karretje in een gangpad staat dan kan ik daar dus al niet in omdat de afstand bij passeren minder dan 1,5 meter is.


Niets te verwijten aan jou overigens.. regels zijn regels, maar ik irriteer me ook als ik voor 1 pak koffie of 2 zakken broodjes een karretje moet pakken terwijl er zat andere oplossingen zijn.
 
Banner image
Top