Baardreis van Max 65 jaar

Macx

Baardaap
Het maakt niet uit hoe je hem draagt, het blijft een pracht baard
Dankjewel Tijn, dit model vind ik het mooist, nu nog wat lengte erbij haha, als ik op bed lig dan twijfel ik weleens, waar ben ik toch allemaal mee bezig, maar gelukkig ben ik naderhand altijd weer blij met m'n baardje.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Macx ,
Je bent nu in je tweede jaar beland maar het is voor jouw nog niet duidelijk wat je wil en dat begrijp ik.
Het eerste jaar wil heel graag een baard, het liefst snel en lang. Dat is je heel goed gelukt maar in het tweede jaar moet er een gevoel van evenwicht ontstaan tussen wat je wil en wat mogelijk is. Je moet nu naar een toestand groeien waarbij de lengte van je baard, het model en de verzorging een vast gegeven worden waar je steeds naar terug kunt keren als je baard weer langer en slordiger is geworden. Als je baard 1 op 1 past bij je persoonlijkheid dan ontstaat er een soort van evenwichtige situatie waarbij de baard een vanzelfsprekendheid is. Zodra dit het geval is zal je baardman gevoel nog iets sterker worden en dan is het goed.
Dus gewoon lekker doorgaan met wat experimenteren en dan komt het vanzelf goed.
Ik heb mijn baard al heel lang op de huidige lengte en hou dat ook zo instant omdat ik mij hier gewoon goed bij voel.
Groet Texman:)>
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx ,
Je bent nu in je tweede jaar beland maar het is voor jouw nog niet duidelijk wat je wil en dat begrijp ik.
Het eerste jaar wil heel graag een baard, het liefst snel en lang. Dat is je heel goed gelukt maar in het tweede jaar moet er een gevoel van evenwicht ontstaan tussen wat je wil en wat mogelijk is. Je moet nu naar een toestand groeien waarbij de lengte van je baard, het model en de verzorging een vast gegeven worden waar je steeds naar terug kunt keren als je baard weer langer en slordiger is geworden. Als je baard 1 op 1 past bij je persoonlijkheid dan ontstaat er een soort van evenwichtige situatie waarbij de baard een vanzelfsprekendheid is. Zodra dit het geval is zal je baardman gevoel nog iets sterker worden en dan is het goed.
Dus gewoon lekker doorgaan met wat experimenteren en dan komt het vanzelf goed.
Ik heb mijn baard al heel lang op de huidige lengte en hou dat ook zo instant omdat ik mij hier gewoon goed bij voel.
Groet Texman:)>

Inderdaad Texman, ik ga eerst nog even door met baarden en wil kijken of ik dat aankan, je krijgt namelijk steeds meer aandacht, het valt natuurlijk erg op als daar zo'n witte baard rondloopt in b.v. de super of in andere winkels en op straat. In de taxi heb ik een goed gevoel en is dat toch anders dan op straat. In de auto heb ik meer controle over hoe het er uit ziet en alles beter onder controle. Ook de klanten geven dan soms leuke reacties.
Ik heb nog steeds die ene foto voor ogen met die lange taps toelopende baard. Ik wil toch proberen dat te halen, daarna kijken welk gevoel ik erbij heb,
a13edd976d0ecefb347ab5c0998eb0c6-jpg.23699
 

Texman

Koning Baard
Inderdaad Texman, ik ga eerst nog even door met baarden en wil kijken of ik dat aankan, je krijgt namelijk steeds meer aandacht, het valt natuurlijk erg op als daar zo'n witte baard rondloopt in b.v. de super of in andere winkels en op straat. In de taxi heb ik een goed gevoel en is dat toch anders dan op straat. In de auto heb ik meer controle over hoe het er uit ziet en alles beter onder controle. Ook de klanten geven dan soms leuke reacties.
Ik heb nog steeds die ene foto voor ogen met die lange taps toelopende baard. Ik wil toch proberen dat te halen, daarna kijken welk gevoel ik erbij heb,
a13edd976d0ecefb347ab5c0998eb0c6-jpg.23699
Ha @Macx,
Het is een heel mooi voorbeeld. Misschien is het handig om hem de eerstvolgende keer dat je naar de barbier gaat zo in vorm te laten knippen.
Je komt er helaas niet onderuit dat mensen op straat en in de supermarkt naar je kijken dat heb ik ook en mijn baard is die is niet eens zo lang als die van jouw.
Maar er is wel verschil in hoe ze naar je kijken. Ik kijk altijd heel vriendelijk ook als er van die dames zijn die er duidelijk niets van moeten hebben.
Mannen vormen geen probleem die zijn op zijn misschien een beetje jaloers omdat ze van hun vrouw geen baard mogen dragen.
Volgens mij ga jij ook altijd als een heer gekleed dat verdiend toch ook wel waardering dacht ik zo. Het totaalplaatje is goed dus ........
En er zijn altijd mensen die overal een probleem van maken die hebben het gewoon moeilijk met zich zelf.
Niets van aantrekken je hebt gewoon een unieke baard :)>(Y):)>(Y) .
Groetjes Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ik heb deze foto al laten zien aan de barbier, het is belangrijk dat hij dan de zijkanten niet te kort maakt, want zoals je kunt zien begint het taps toelopen al bovenin, ik wou net een foto maken, maar ik had de telefoon in de auto liggen dus die ben ik nu aan het opladen, anders had ik een foto gemaakt zoals ik zo dicht mogelijk bij dat model kan komen, ik heb de foto goed bekeken en zie dat de haren aan de zijkanten meedoen aan het taps toelopen en gelukkig heb ik daar voldoende haar op het moment om dat model erin te zetten, alleen mis ik nog wel wat lengte. Een ogenblik geduld dan maak ik over een halfuurtje of zo even een selfie dan kun je het zien.
[DOUBLEPOST=1674426928][/DOUBLEPOST]Ik heb de baard nu wat breder gezet, zoals op de foto, ik heb dus wel een andere textuur, ik heb een krulbaard, die man op de foto heeft meer een steile baard.
Nog een cm of wat erbij en dan kom ik wel aardig in de buurt.
1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg
 

Macx

Baardaap
Het is nu bijna 5 uur in de morgen, ik ben nog aan het werk, wel heb ik een paar leuke selfies gemaakt onder die lantaarnpaal weet je wel.
Dat strijklicht geeft wel een mooi effect. Ik had voor ik vertrok ook wat meer aandacht besteed aan de snor.
De balsem die ik heb gebruikt ben ik erg tevreden over, dat is deze keer de Red Bandit, ik vind dat de baard aardig goed in model is blijven zitten.
20230123_043057.jpg 20230123_043050.jpg 20230123_042937.jpg 20230123_043057.jpg 20230123_043050.jpg
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Het is nu bijna 5 uur in de morgen, ik ben nog aan het werk, wel heb ik een paar leuke selfies gemaakt onder die lantaarnpaal weet je wel.
Dat strijklicht geeft wel een mooi effect. Ik had voor ik vertrok ook wat meer aandacht besteed aan de snor.
De balsem die ik heb gebruikt ben ik erg tevreden over, dat is deze keer de Red Bandit, ik vind dat de baard aardig goed in model is blijven zitten.
Bekijk bijlage 24058 Bekijk bijlage 24059 Bekijk bijlage 24060 Bekijk bijlage 24058 Bekijk bijlage 24059
Goeie foto's @Macx en je baard zit ook mooie in vorm (Y)(Y)(Y):)>
 

tijn

Zware baard
Ik heb deze foto al laten zien aan de barbier, het is belangrijk dat hij dan de zijkanten niet te kort maakt, want zoals je kunt zien begint het taps toelopen al bovenin, ik wou net een foto maken, maar ik had de telefoon in de auto liggen dus die ben ik nu aan het opladen, anders had ik een foto gemaakt zoals ik zo dicht mogelijk bij dat model kan komen, ik heb de foto goed bekeken en zie dat de haren aan de zijkanten meedoen aan het taps toelopen en gelukkig heb ik daar voldoende haar op het moment om dat model erin te zetten, alleen mis ik nog wel wat lengte. Een ogenblik geduld dan maak ik over een halfuurtje of zo even een selfie dan kun je het zien.
[DOUBLEPOST=1674426928][/DOUBLEPOST]Ik heb de baard nu wat breder gezet, zoals op de foto, ik heb dus wel een andere textuur, ik heb een krulbaard, die man op de foto heeft meer een steile baard.
Nog een cm of wat erbij en dan kom ik wel aardig in de buurt.
Bekijk bijlage 24053 Bekijk bijlage 24054 Bekijk bijlage 24055 Bekijk bijlage 24056 Bekijk bijlage 24057
Ik zou het niet doen in een punt laten knippen. Maar das mijn mening he @Macx. Ik ben bang als je het zo laat knippen dat je dan het volume kwijt bent, en dat is nou net wat ik mooi vind in een lange baard het volume. Maar nogmaals das mijn idee he. Het is jouw baard.
 

Macx

Baardaap
Dat hoeft ook niet, met wat balsem blijft het ook zo in een tapse toestand zitten, dus dat is prima toch. Ik ben net wakker dus ga ff lekker douchen en dan moet ik nog ff de boekhouding wegbrengen en wat boodschappen doen, dus ben straks pas weer terug.
 

tijn

Zware baard
Dat hoeft ook niet, met wat balsem blijft het ook zo in een tapse toestand zitten, dus dat is prima toch. Ik ben net wakker dus ga ff lekker douchen en dan moet ik nog ff de boekhouding wegbrengen en wat boodschappen doen, dus ben straks pas weer terug.
Hahahaa goedenmorgen dan maar
 

Macx

Baardaap
m'n nieuwe avatar foto in origineel formaat.
Ik moet toch wat te posten hebben.
20230121_231337.jpg
[DOUBLEPOST=1674511297][/DOUBLEPOST]Vanmiddag de eerste twee leesbrillen uit China al binnen gekregen, er volgen er nog een stuk of tien.
Dit zijn de duurste van 9.50 euro per stuk plus verzending komen we op 25 euro. Die andere zijn een stuk goedkoper en sommige gratis verzending, dus die zullen nog wel een tijdje wegblijven.
Ik ben er wel tevreden mee.
1.jpg
 

Texman

Koning Baard
m'n nieuwe avatar foto in origineel formaat.
Ik moet toch wat te posten hebben.
Bekijk bijlage 24093
[DOUBLEPOST=1674511297][/DOUBLEPOST]Vanmiddag de eerste twee leesbrillen uit China al binnen gekregen, er volgen er nog een stuk of tien.
Dit zijn de duurste van 9.50 euro per stuk plus verzending komen we op 25 euro. Die andere zijn een stuk goedkoper en sommige gratis verzending, dus die zullen nog wel een tijdje wegblijven.
Ik ben er wel tevreden mee.
Bekijk bijlage 24094
Staat goed @Macx (Y), mooi montuur ook hoe kan het voor zo'n prijs ;).
 

Macx

Baardaap
Wat een mooie baard is het geworden. Ik heb jou hele baardreis gelezen...wat een geduld heb je gehad en wat een doorzettingsvermogen!

Ha Kris, hartelijk dank voor het lezen van mijn baardreis en de hartelijke woorden in je comment. Sommige foto's zou ik het liefst er weer afhalen, maar dat is op dit forum niet mogelijk. Geplaatst is geplaatst en daarom ook wel spannend, hoor. Op het moment van uploaden zit je in een bepaald moment en gevoel, de volgende dag is dat gevoel voorbij en denk je over de foto's weer heel anders, en zou je diezelfde foto's er het liefst weer afhalen. Nu denk ik een stuk makkelijker, en denk, laat maar gaan.
Ik heb veel twijfelmomenten gekend en toch door gezet, als ik nu terug kijk bv. op die foto's van net voor december 2022, net voor dat ik een Yeard zou hebben, kan ik nog niet begrijpen dat ik het de normaalste gang van zaken vond om er zo mee rond te lopen, je ziet dat gewoon niet, je ziet het pas later als je terug kijkt.
Dat is zo apart van fotografie, dat op het moment zie je het anders dan in een later moment, laat zeggen een paar maanden later.
Ik heb nu ook nog wel wat twijfels hoe ik nu verder zal gaan, of lang en misschien nog wat langer, of terug brengen naar een korter model. We zullen wel zien, het mooie van een baard is dat het blijft groeien, dus gewoon een korter model is geen probleem, bevalt het niet dan gewoon lekker laten groeien.
Intussen heb ik best wel aardig wat ervaring opgedaan en geef zo nu en dan ook tips of wat motiverende comments bij nieuwe beginnende baardbroeders, dat is erg leuk om te doen, ik help graag mensen en ik weet hoe belangrijk het is om wat steun te ontvangen, vooral in de beginperiode van de baardreis.

Ik ga nu weer wat anders doen, tot horens, Kris.
Groeten Max
 

Macx

Baardaap
Staat goed @Macx (Y), mooi montuur ook hoe kan het voor zo'n prijs ;).

Ongelooflijk hé! Echt leuk winkelen bij Ali, ik rij een bmw 730 en sommige knoppen die raken versleten, je kunt bij Ali gewoon zulke knoppen bestellen! Onvoorstelbaar, ze hebben alles. Onderdelen van het interieur van elk merk auto kunnen ze zo leveren.
Vorige week heb ik deze bureau mat binnen gekregen, heb je niet meer zo'n muismat nodig, erg handig, voor 16 euro 90cm lang 40 cm breed
Persian-Carpet-Large-Extended-Gaming-Mouse-Mat-Size-400mmX800mm-Soft-Comfortable-Keyboard-Pad-Desk-Carpet.jpg_220x220q90.jpg_.webp


Over die twee brillen heb ik een rievewtje geschreven met mijn baard erbij haha
https://nl.aliexpress.com/item/1005...t_main.53.125b79d25sCHfD&gatewayAdapt=glo2nld
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ongelooflijk hé! Echt leuk winkelen bij Ali, ik rij een bmw 730 en sommige knoppen die raken versleten, je kunt bij Ali gewoon zulke knoppen bestellen! Onvoorstelbaar, ze hebben alles. Onderdelen van het interieur van elk merk auto kunnen ze zo leveren.
Vorige week heb ik deze bureau mat binnen gekregen, heb je niet meer zo'n muismat nodig, erg handig, voor 16 euro 90cm lang 40 cm breed
Persian-Carpet-Large-Extended-Gaming-Mouse-Mat-Size-400mmX800mm-Soft-Comfortable-Keyboard-Pad-Desk-Carpet.jpg_220x220q90.jpg_.webp
Staat gezellig en huiselijk mooi hoor (Y)(Y)(Y)
Ga ook eens bij Ali kijken voor een keukenmat.
 
Banner image
Top