Baardreis van Max 65 jaar

Macx

Baardaap
Hoi lieve mensen, ik ben nu ongeveer een weekje of drie en half verder en wil jullie het resultaat van 25 dagen niet scheren laten zien. Volgens mij gaat het wel redelijk goed en is er best wel wat te zien, in ieder geval kunnen we nu al constateren dat het een licht grijze gaat worden. De bedekking van de wangetjes zou wel wat dichter mogen want daar kijk je nog wel een beetje doorheen, hopelijk gaat dat ook wel gebeuren. Verder zie ik gelukkig geen gaten die nog gedicht moeten worden en ben ik wel redelijk tevreden. Wat vinden jullie ervan? Het wordt wel een sinterklaas baard zo te zien maar dat past wel bij de kleur haar die is ook meer licht grijs en hier en daar zelfs wit volgens mij. Ik werk veel met mensen uit Egypte Marokko en Afghanistan en die vinden het hartstikke leuk dus dat vind ik dan weer leuk van hun en geeft mij moed om door te gaan.

Over een week of drie vier dan zal ik weer een paar foto's uploaden.
Hier dan een paar foto's van nu 6 januari 2022.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Texman

Koning Baard
Voor de tijd dat je bezig bent vind ik het al een heel mooie baard worden (Y)(Y)(Y).
Dus het kan alleen maar beter worden:).
Wat je wel mag doen is de hals lijn strak maken en je hals schoon houden.
Je baard komt dan beter tot zijn recht:).
 

Macx

Baardaap
Voor de tijd dat je bezig bent vind ik het al een heel mooie baard worden (Y)(Y)(Y).
Dus het kan alleen maar beter worden:).
Wat je wel mag doen is de hals lijn strak maken en je hals schoon houden.
Je baard komt dan beter tot zijn recht:).


Bedankt Texman, Ik zal voorzichtig proberen de nek wat strakker te maken, voor de rest doe ik er niets aan. Ik heb al wel baardolie binnen gekregen maar nu zag ik op youtube een Amerikaans filmpje waar dat werd afgeraden en dit alleen nuttig is voor de wat langere baard en het juist nadelig is voor een beginnende baard. Hier op het forum las ik ergens dat je er niet vroeg genoeg mee kunt beginnen, wat is nu het beste te doen? Ik heb geen last van jeuk dus daar hoef ik het niet voor te gebruiken maar ik hou wel van een fris en verzorgt gevoel.
 

Baardsterdam

Volle Baard
Baardolie hydrateert de huid onder de baard, deze onttrekt vocht aan de huid. Gewoon gebruiken. Neem wel een goede natuurlijke baardolie, dus niet die Gilette meuk waar ze de laatste tijd mee adverteren.
Omdat we lokale entrepeneurs moeten steunen, ga eens kijken bij Dutchbeards, ManlyMane of (mijn favoriet) Superfurry.
 

VinK

Baard
Hoi lieve mensen, ik ben nu ongeveer een weekje of drie en half verder en wil jullie het resultaat van 25 dagen niet scheren laten zien. Volgens mij gaat het wel redelijk goed en is er best wel wat te zien, in ieder geval kunnen we nu al constateren dat het een licht grijze gaat worden. De bedekking van de wangetjes zou wel wat dichter mogen want daar kijk je nog wel een beetje doorheen, hopelijk gaat dat ook wel gebeuren. Verder zie ik gelukkig geen gaten die nog gedicht moeten worden en ben ik wel redelijk tevreden. Wat vinden jullie ervan? Het wordt wel een sinterklaas baard zo te zien maar dat past wel bij de kleur haar die is ook meer licht grijs en hier en daar zelfs wit volgens mij. Ik werk veel met mensen uit Egypte Marokko en Afghanistan en die vinden het hartstikke leuk dus dat vind ik dan weer leuk van hun en geeft mij moed om door te gaan.

Over een week of drie vier dan zal ik weer een paar foto's uploaden.
Hier dan een paar foto's van nu 6 januari 2022.


Bekijk bijlage 20720 Bekijk bijlage 20721 Bekijk bijlage 20722 Bekijk bijlage 20723 Bekijk bijlage 20724
Je baard ziet er goed uit! Dat gaat echt een hele mooie volle baard worden als je doorzet!

Ik ben iets langer bezig met de baardreis maar ik gebruik ook al een tijdje baardolie,kan zeker geen kwaad ik vind het alleen maar goed.

Veel succes en volhouden (Y):)>
 

Macx

Baardaap
Baardolie hydrateert de huid onder de baard, deze onttrekt vocht aan de huid. Gewoon gebruiken. Neem wel een goede natuurlijke baardolie, dus niet die Gilette meuk waar ze de laatste tijd mee adverteren.
Omdat we lokale entrepeneurs moeten steunen, ga eens kijken bij Dutchbeards, ManlyMane of (mijn favoriet) Superfurry.
Ik heb PRORASO wood and spice gekocht bij Bol.com zit niet veel geur aan maar voor nu wel goed genoeg, maak eerst deze op en probeer dan die van Amish, ik heb gelezen dat dat een topmerk is, dus.
[DOUBLEPOST=1641567978][/DOUBLEPOST]
Je baard ziet er goed uit! Dat gaat echt een hele mooie volle baard worden als je doorzet!

Ik ben iets langer bezig met de baardreis maar ik gebruik ook al een tijdje baardolie,kan zeker geen kwaad ik vind het alleen maar goed.

Veel succes en volhouden (Y):)>
Bedankt Vink voor de reactie, bemoedigende woorden doen het goed.
 

Texman

Koning Baard
Bedankt Texman, Ik zal voorzichtig proberen de nek wat strakker te maken, voor de rest doe ik er niets aan. Ik heb al wel baardolie binnen gekregen maar nu zag ik op youtube een Amerikaans filmpje waar dat werd afgeraden en dit alleen nuttig is voor de wat langere baard en het juist nadelig is voor een beginnende baard. Hier op het forum las ik ergens dat je er niet vroeg genoeg mee kunt beginnen, wat is nu het beste te doen? Ik heb geen last van jeuk dus daar hoef ik het niet voor te gebruiken maar ik hou wel van een fris en verzorgt gevoel.
Ha @Macx ,
Omdat je nu geen problemen hebt met je baard zie ik geen reden om baardolie te gaan gebruiken. Het mag echter wel want velen gebruiken baardolie voor het lekkere geurtje en om de huid onder de baard soepel en goed doorbloed te houden. En het laatste is goed voor de baardgroei.
Mocht je last krijgen van jeuk dan is het belangrijk om een baardolie te gebruiken die geurloos is en waar geen chemische toevoegingen in zitten.
Ook op natuurlijke (geur)ingrediënten kan je allergisch reageren.
Om een lekker fris gevoel te krijgen kan je ook een lekkere baardzeep of baardshampoo gebruiken.
Koop in het begin niet te veel verschillende producten maar hou het simpel. Naarmate je baard langer wordt kan je kijken wat je nodig hebt.
Succes Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx ,
Omdat je nu geen problemen hebt met je baard zie ik geen reden om baardolie te gaan gebruiken. Het mag echter wel want velen gebruiken baardolie voor het lekkere geurtje en om de huid onder de baard soepel en goed doorbloed te houden. En het laatste is goed voor de baardgroei.
Mocht je last krijgen van jeuk dan is het belangrijk om een baardolie te gebruiken die geurloos is en waar geen chemische toevoegingen in zitten.
Ook op natuurlijke (geur)ingrediënten kan je allergisch reageren.
Om een lekker fris gevoel te krijgen kan je ook een lekkere baardzeep of baardshampoo gebruiken.
Koop in het begin niet te veel verschillende producten maar hou het simpel. Naarmate je baard langer wordt kan je kijken wat je nodig hebt.
Succes Texman :)>
Goed advies, dankjewel Texman. Ik heb nog nooit zo'n lang baardje gehad en ik moet zeggen het voelt ook zo lekker aan hé, Dus we gaan nu baardzeep aanschaffen of baardshampoo. Je hebt verschillende fases waar je doorheen moet en sommige mensen hebben daar moeite mee omdat die haaren overal heen springen, ik trek me daar totaal niks van aan en doe gewoon waar ik zelf zin in heb en ga niks afknippen voor een ander om er mooier uit te zien, het maakt mij niet uit wat een ander zegt. De egel fase en de stekelvarken fase wanneer gaat dat gebeuren? Ik ben zeer benieuwd.
 

Macx

Baardaap
Ik weet niet of het mogelijk is en of het mij staat maar mijn doel is ongeveer zoals op deze foto, dit vind ik nou echt een prachtige baard, ik hou niet van dat strakke gedoe en ik hou ook van een snor waar je lekker aan kunt draaien dus een handlebar snor geloof ik dat je zoiets noemt.
Ik hoop dat het gaat lukken.


Keuze 1: omdat het er lekker ruig uitziet en toch zeer goed verzorgt. Ik zie ook dat de nekharen gewoon lekker groeien, kijk dat past wel bij mij en ik vind zoiets mannelijker dan zo'n strak baardje.

10-Ducktail-Beard-Styles-How-to-Grow-and-Shape-8.jpg


Keuze 2: Ook lekker vol en niet te strak,ik zelf zou zelfs de wangen gewoon de natuurlijke lijnen volgen maar dan wel vloeiend laten lopen en de snor met handlebars

keuze twee.jpg
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Mooie baard, die alleen maar nog mooier wordt.

Dankjewel BrotherBeard, het is voor mij ook een ontdekkingsreis en tot nu toe valt het me erg mee, dat heeft waarschijnlijk te maken met dit forum, dat sterkt je wel voor eventuele reacties die je buiten kunt krijgen, maar tot nu toe gaat het goed en heb ik gelukkig ook best wel een redelijke baardgroei. Ik zie wel wat het wordt qua model,het moet wel een beetje bij mij passen natuurlijk, ik heb nogal een flinke neus en ik denk dat daar wel een snor bij past die ook niet te klein is maar misschien één met handlebars inclusief krul, ik denk dat dat wel beter bij mij past. Ik vind de strakke baarden ook mooi maar ik probeer eerst het wat ruigere werk zoals ik al eerder heb aangegeven door de twee voorbeeld foto's.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Goed advies, dankjewel Texman. Ik heb nog nooit zo'n lang baardje gehad en ik moet zeggen het voelt ook zo lekker aan hé, Dus we gaan nu baardzeep aanschaffen of baardshampoo. Je hebt verschillende fases waar je doorheen moet en sommige mensen hebben daar moeite mee omdat die haaren overal heen springen, ik trek me daar totaal niks van aan en doe gewoon waar ik zelf zin in heb en ga niks afknippen voor een ander om er mooier uit te zien, het maakt mij niet uit wat een ander zegt. De egel fase en de stekelvarken fase wanneer gaat dat gebeuren? Ik ben zeer benieuwd.
Dat ligt vooral aan de stugheid van je baardharen. Sommige hebben die fase helemaal niet en bij andere staan de haren alle kanten op.
Voor iedereen geld gewoon afwachten en kijken wat er gebeurd.
Als het heel erg storend wordt kan je een hairconditioner gebruiken op de baard te verzachten.
[DOUBLEPOST=1641667481][/DOUBLEPOST]
Ik weet niet of het mogelijk is en of het mij staat maar mijn doel is ongeveer zoals op deze foto, dit vind ik nou echt een prachtige baard, ik hou niet van dat strakke gedoe en ik hou ook van een snor waar je lekker aan kunt draaien dus een handlebar snor geloof ik dat je zoiets noemt.
Ik hoop dat het gaat lukken.


Keuze 1: omdat het er lekker ruig uitziet en toch zeer goed verzorgt. Ik zie ook dat de nekharen gewoon lekker groeien, kijk dat past wel bij mij en ik vind zoiets mannelijker dan zo'n strak baardje.

Bekijk bijlage 20726


Keuze 2: Ook lekker vol en niet te strak,ik zelf zou zelfs de wangen gewoon de natuurlijke lijnen volgen maar dan wel vloeiend laten lopen en de snor met handlebars

Bekijk bijlage 20727
Het zijn inderdaad mooie baarden zeker om naar te streven.
Het is ook belangrijk dat je de mogelijkheden van je baardgroei zo optimaal mogelijk benut.
 

Macx

Baardaap
Dat ligt vooral aan de stugheid van je baardharen. Sommige hebben die fase helemaal niet en bij andere staan de haren alle kanten op.
Voor iedereen geld gewoon afwachten en kijken wat er gebeurd.
Als het heel erg storend wordt kan je een hairconditioner gebruiken op de baard te verzachten.
[DOUBLEPOST=1641667481][/DOUBLEPOST]
Het zijn inderdaad mooie baarden zeker om naar te streven.
Het is ook belangrijk dat je de mogelijkheden van je baardgroei zo optimaal mogelijk benut.
Bedankt voor de antwoorden Texman, ja ik neem niet snel genoegen met iets en streef altijd voor het beste voor mezelf,hetmoet staan en als het mogelijk is ga ik er voor. Die eerste foto hé, keuze1, dat ziet er makkelijkuit maar vergis je niet, hier komt het zeker ook aan op details anders wordt het een rommeltje. Ik denk één van de moeilijkste baarden, is mijn gevoel. Ik heb het hondenras Kerry Blue Terrier voor twintig jaar gehad, en die honden moeten ook geknipt en geschoren worden dus ik ben gewend om op details te letten, fantastische honden zijn het.
 

Macx

Baardaap
Ik weet niet of het mogelijk is en of het mij staat maar mijn doel is ongeveer zoals op deze foto, dit vind ik nou echt een prachtige baard, ik hou niet van dat strakke gedoe en ik hou ook van een snor waar je lekker aan kunt draaien dus een handlebar snor geloof ik dat je zoiets noemt.
Ik hoop dat het gaat lukken.


Keuze 1: omdat het er lekker ruig uitziet en toch zeer goed verzorgt. Ik zie ook dat de nekharen gewoon lekker groeien, kijk dat past wel bij mij en ik vind zoiets mannelijker dan zo'n strak baardje.

Bekijk bijlage 20726


Keuze 2: Ook lekker vol en niet te strak,ik zelf zou zelfs de wangen gewoon de natuurlijke lijnen volgen maar dan wel vloeiend laten lopen en de snor met handlebars

Bekijk bijlage 20727
Deze twee voorbeelden noemt men volgens mij een Franse baard stijl. De kin wat voller laten en op een punt uit laten komen,en hoe puntig je het wilt hebben ligt natuurlijk aan je persoonlijke smaak.
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Kan iemand mij zeggen welk type hoofd ik heb? Ik moet dat weten want sommige baarden staan beter bij een bepaald type hoofd.Ik kan dat zelf niet zo goed zien,ik zie wel dat het niet vierkant is, ik denk zelf meer ovaal of zo, wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Macx

Baardaap
Bekijk bijlage 20733 Bekijk bijlage 20734
Kan iemand mij zeggen welk type hoofd ik heb? Ik moet dat weten want sommige baarden staan beter bij een bepaald type hoofd.Ik kan dat zelf niet zo goed zien,ik zie wel dat het niet vierkant is, ik denk zelf meer ovaal of zo, wat denken jullie?

Hier nog een foto vanaf gelopen zomer,kan ik het verschil met wat komen gaat makkelijker met jullie verglijken.
Bekijk bijlage 20741
[DOUBLEPOST=1641766109][/DOUBLEPOST]
Waarom laat je je Baard jou niet gewoon vertellen wat bij jou (ovale) hoofd past?
Hoi Yainderidoo, je hebt helemaal gelijk,ik loop te ver vooruit op de zaak, zal wel door mijn enthousiasme komen.Dacht ik al dat ie ei vormig is wou het alleen ff zeker weten.
Ben benieuwd maar tot nu toe ben ik wel tevreden, alleen mijn nek doe ik niet meer strak maken, dat vind ik zelf niet mooi. Dus daar stuur ik nu dus ook geen foto van. Pas als het er weer aan zit.
 

Macx

Baardaap
Goedenavond vrienden,

Ik heb zojuist door middel van een heel fijn klein borsteltje mijn baardhaartjes lichtjes dwingend geprobeerd de juiste richting aan te wijzen, welke kant ze op moeten. Het voelt fantastisch aan en kan het aan iedereen die nog geen echte baard heeft van harte aanbevelen. Ik weet niet of dit is toegestaan door de baardmannen want het mag natuurlijk geen nadelige gevolgen hebben voor het beste resultaat.



Tevens wil ik jullie laten zien wat mijn echte doel is door middel van de bijgevoegde foto die ik vandaag ben tegen gekomen op het internet.
Ik zou dan wel de sik lekker wat ruiger maken, voor mij hoeft het niet zo precies dus met een mooie slag uitlopend op een ronde punt, of met 2 puntjes of iets dat daar op lijkt, de snor vind ik wel mooi dus zoiets ga ik proberen te creëren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Texman

Koning Baard
Wat mij betreft kan je gerust een tandenborstel gebruiken :).
Zelf doe ik het ook wel eens met mijn snor om baardbalsem goed te verdelen.
Je baard groeit mooi door en je doel uit het voorbeeld is denk ik best haalbaar voor jou (Y).
 

Macx

Baardaap
Wat mij betreft kan je gerust een tandenborstel gebruiken :).
Zelf doe ik het ook wel eens met mijn snor om baardbalsem goed te verdelen.
Je baard groeit mooi door en je doel uit het voorbeeld is denk ik best haalbaar voor jou (Y).
Bedankt voor je reactie Texman, de reis is net pas op gang gekomen maar tot nu toe bevalt het me heel goed en volgens mij staat het me ook wel, ik heb nog maar weinig babyvet in mijn gelaat en ik zie dat mijn gezicht nu al wat voller lijkt, en met zo'n neus staat zo'n karakteristieke baard wel goed, althans dat denk ik, ik moet alles nog mee maken, dus voor mij persoonlijk gaat deze reis iets veranderen wat ik nu nog niet weet wat dat zal zijn, maar spannend is het wel en ik word er ook blijer van vooral de positieve reacties zijn leuk die ik krijg van mijn Marokkaanse vrienden.
 
Banner image
Top