Baardreis van Max 65 jaar

Macx

Baardaap
Ik lees nogal eens dat beginnende baard mannen zich storen aan uitstekende baardharen, ik heb ook uitstekende baardharen, in mijn snor zit een haar die is minstens drie tot vier cm langer dan al die andere haren, ik denk er niet over om deze haar in te korten, deze haar hoeft zich niet aan te passen aan de rest, ik wil dat deze haar gewoon lekker zijn gang gaat en door groeit. Dus baard broeders heb al je haren lief en wees er zuinig op.
Kijk hier op deze foto kun je het goed zien,
1.jpg
 
Laatst bewerkt:

Yainderidoo

Zware baard
Ik lees nogal eens dat beginnende baard mannen zich storen aan uitstekende baardharen, ik heb ook uitstekende baardharen, in mijn snor zit een haar die is minstens drie tot vier cm langer dan al die andere haren, ik denk er niet over om deze haar in te korten, deze haar hoeft zich niet aan te passen aan de rest, ik wil dat deze haar gewoon lekker zijn gang gaat en door groeit. Dus baard broeders heb al je haren lief en wees er zuinig op.
Kijk hier op deze foto kun je het goed zien,
Bekijk bijlage 22988
Je hebt zelfs haren op je bril...:D
Wat voor ketting heb je daar om? (als ik vragen mag)
 

Macx

Baardaap
Je hebt zelfs haren op je bril...:D
Wat voor ketting heb je daar om? (als ik vragen mag)
Oud Slavisch Symbool Kolovrat.
Het Slavische symbool Kolovrat is een zonnesymbool - een cirkel, vanuit het midden waarvan de stralen naar links of naar rechts zijn gericht.
De heilige betekenis van het symbool ligt in de beweging van de zon. De waarde ervan is gebaseerd op cycliciteit, de duisternis eindigt altijd met het begin van het licht.
Het beeld van de zon in de Slavische mythologie wordt geassocieerd met de aanbidding van de aarde.

Als je een meer uitgebreide informatie zou willen lezen, dan is hier een link
https://piratejewellery.com/symbol/what-does-the-kolovrat-symbolize-mean/
[DOUBLEPOST=1663778056][/DOUBLEPOST]
Staat je goed die baard @Macx!
Dankjewel Baardprutser
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ik lees nogal eens dat beginnende baard mannen zich storen aan uitstekende baardharen, ik heb ook uitstekende baardharen, in mijn snor zit een haar die is minstens drie tot vier cm langer dan al die andere haren, ik denk er niet over om deze haar in te korten, deze haar hoeft zich niet aan te passen aan de rest, ik wil dat deze haar gewoon lekker zijn gang gaat en door groeit. Dus baard broeders heb al je haren lief en wees er zuinig op.
Kijk hier op deze foto kun je het goed zien,
Bekijk bijlage 22988
Ik stoor mij ook niet zo gauw behalve als een snorhaar of baardhaar constant in mijn blikveld zit :mad: :eek:. Dan kort ik hem in ;).
 

Macx

Baardaap
Op dit moment kijk ik naar Dan C Bearded
Ook nu kun je dan een paar foto's mailen die ze dan laten zien in hun live uitzending, ik heb dus nu ook weer wat foto's gemaild maar tot nu toe geen reactie in de live uitzending.
Ik heb deze foto's gestuurd en gevraagd wat ze ervan vinden en/of de lengte een beetje overeenkomt met acht maanden niet knippen, haha

Clipboard2.jpg
[DOUBLEPOST=1663815562][/DOUBLEPOST]Ik zit nog steeds naar Dan C te kijken en ben intussen ook nog even door mijn foto's gegaan, en wat een verschil kun je dan zien in de lengte.
Deze foto vind ik zelf wel goed staan en ik denk dat het in de toekomst deze lengte gaat worden.
Deze foto heb ik genomen op 17 juni 2022
Ik vind het een mooie lengte, wat vinden jullie ervan?
3.jpg 4.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Macx ,
Ik vind dit een mooie lengte, ten eerste omdat het je heel goed staat maar op een gegeven moment zal hij toch wat slordig worden en dan moet je hem bij werken door er 1 of 2 cm af te halen. Dat is absoluut geen probleem want er blijft nog altijd een hele mooie baard over. En het voordeel is dat je baard hierdoor nog wat dikker zal worden. Door dus iets te snoeien gaat de algehele baard er juist beter uitzien. Je bent nu absoluut een heer met een mooie verzorgde baard en krijgt daar ook de nodige complimenten voor van je klanten en natuurlijk ook hier (Y)(Y)(Y).
Ik denk dan ook dat nu het moment is gekomen om deze lengte vast te houden en vooral te genieten (een soort nieuwe fase dus).
Betekend natuurlijk niet dat moet stoppen met al je berichten op het baardforum want daar genieten we allemaal heel erg van.
Groet Texman :)>
 
Zo het was een hele zit maar alle 744 berichten/38bladzijdes gelezen.

Je hebt een prachtige baard en snor, en het staat je geweldig.

Haha. Dat probleem had ik ook, @Macx is super enthousiast.. Ik hou er van en erg leerzaam hier..
[DOUBLEPOST=1663865344][/DOUBLEPOST]
Op dit moment kijk ik naar Dan C Bearded
Ook nu kun je dan een paar foto's mailen die ze dan laten zien in hun live uitzending, ik heb dus nu ook weer wat foto's gemaild maar tot nu toe geen reactie in de live uitzending.
Ik heb deze foto's gestuurd en gevraagd wat ze ervan vinden en/of de lengte een beetje overeenkomt met acht maanden niet knippen, haha

Bekijk bijlage 23000
[DOUBLEPOST=1663815562][/DOUBLEPOST]Ik zit nog steeds naar Dan C te kijken en ben intussen ook nog even door mijn foto's gegaan, en wat een verschil kun je dan zien in de lengte.
Deze foto vind ik zelf wel goed staan en ik denk dat het in de toekomst deze lengte gaat worden.
Deze foto heb ik genomen op 17 juni 2022
Ik vind het een mooie lengte, wat vinden jullie ervan?
Bekijk bijlage 23001 Bekijk bijlage 23002

Dit staat je erg goed @Macx , ik zou persoonlijk ook voor deze lengte gaan bij jou. Dit is echt een baard die laat zien wie jij bent. En precies wat @Texman ook aangeeft ga ik ook in mee..

Ik moet nog 16 dagen dan staat mijn baard 100 dagen.. Dan zal ik een update plaatsen.. Ik ben ook erg nieuwsgierig wat het zal zijn op een half jaar.. Man man man wat wordt het geduld soms op de proef gesteld..
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx ,
Ik vind dit een mooie lengte, ten eerste omdat het je heel goed staat maar op een gegeven moment zal hij toch wat slordig worden en dan moet je hem bij werken door er 1 of 2 cm af te halen. Dat is absoluut geen probleem want er blijft nog altijd een hele mooie baard over. En het voordeel is dat je baard hierdoor nog wat dikker zal worden. Door dus iets te snoeien gaat de algehele baard er juist beter uitzien. Je bent nu absoluut een heer met een mooie verzorgde baard en krijgt daar ook de nodige complimenten voor van je klanten en natuurlijk ook hier (Y)(Y)(Y).
Ik denk dan ook dat nu het moment is gekomen om deze lengte vast te houden en vooral te genieten (een soort nieuwe fase dus).
Betekend natuurlijk niet dat moet stoppen met al je berichten op het baardforum want daar genieten we allemaal heel erg van.
Groet Texman :)>

Dank je wel voor het advies, dit had ik ff nodig om zeker te zijn, en ik denk dat je gelijk hebt. Ik dacht ook al dat de foto met de hoed van 17 juni jl. de lengte moet zijn als ik de deur uit stap bij de barbier. Mag ook wel een cm korter zijn, maar dit moet de basis worden en dan een paar maanden laten groeien en weer naar de barbier of zelf doen. Dat ga ik zeker ook doen, na een paar bezoeken weet ik ongeveer wel hoe het e.a. moet.
Ik wil wel een jaar niet knippen halen dus laat ik em nog ff met rust en daarna naar het model met hoed. Maar misschien ga ik wel eerder, dat ligt eraan hoe de baard er uit gaat zien als ie nog langer wordt, daar ben ik zo benieuwd naar, weet je wel.
[DOUBLEPOST=1663871557][/DOUBLEPOST]
Haha. Dat probleem had ik ook, @Macx is super enthousiast.. Ik hou er van en erg leerzaam hier..
[DOUBLEPOST=1663865344][/DOUBLEPOST]

Dit staat je erg goed @Macx , ik zou persoonlijk ook voor deze lengte gaan bij jou. Dit is echt een baard die laat zien wie jij bent. En precies wat @Texman ook aangeeft ga ik ook in mee..

Ik moet nog 16 dagen dan staat mijn baard 100 dagen.. Dan zal ik een update plaatsen.. Ik ben ook erg nieuwsgierig wat het zal zijn op een half jaar.. Man man man wat wordt het geduld soms op de proef gesteld..

Dank je wel Cnossemans, dit maakt het al een stuk makkelijker om de juiste beslissing te nemen, zoals ik al aan Texman heb geschreven, ga ik misschien eerst even naar een jaar niet knippen aan de lengte, en daarna naar het model met hoed.
Ik ben ook benieuwd naar je nieuwe update en hoop dat het een succes gaat worden, of eigenlijk is het dat nu al hé. Jij bent ook zeer betrokken en leergierig en geïnteresseerd in baarden, dan ben ik ook, dat hebben we gemeen, dat vind ik erg leuk. Iemand die net zo gek is op baarden als ik, hahaha
 

Texman

Koning Baard
Dank je wel voor het advies, dit had ik ff nodig om zeker te zijn, en ik denk dat je gelijk hebt. Ik dacht ook al dat de foto met de hoed van 17 juni jl. de lengte moet zijn als ik de deur uit stap bij de barbier. Mag ook wel een cm korter zijn, maar dit moet de basis worden en dan een paar maanden laten groeien en weer naar de barbier of zelf doen. Dat ga ik zeker ook doen, na een paar bezoeken weet ik ongeveer wel hoe het e.a. moet.
Ik wil wel een jaar niet knippen halen dus laat ik em nog ff met rust en daarna naar het model met hoed. Maar misschien ga ik wel eerder, dat ligt eraan hoe de baard er uit gaat zien als ie nog langer wordt, daar ben ik zo benieuwd naar, weet je wel.
[DOUBLEPOST=1663871557][/DOUBLEPOST]

Dank je wel Cnossemans, dit maakt het al een stuk makkelijker om de juiste beslissing te nemen, zoals ik al aan Texman heb geschreven, ga ik misschien eerst even naar een jaar niet knippen aan de lengte, en daarna naar het model met hoed.
Ik ben ook benieuwd naar je nieuwe update en hoop dat het een succes gaat worden, of eigenlijk is het dat nu al hé. Jij bent ook zeer betrokken en leergierig en geïnteresseerd in baarden, dan ben ik ook, dat hebben we gemeen, dat vind ik erg leuk. Iemand die net zo gek is op baarden als ik, hahaha
Ha Macx,
Wat ik er nog aan toe kan voegen is dat veel mannen koste wat kost die yeard willen halen. Echter veel mannen hebben al veel eerder een mooie baardlengte bereikt die ze kunnen gaan continueren. Ik vind dat het laten groeien van een baard geen stress moet geven of een obsessie wordt. Het moet leuk zijn en je een goed gevoel geven want dan ben je goed bezig :)>.
 
Dank je wel voor het advies, dit had ik ff nodig om zeker te zijn, en ik denk dat je gelijk hebt. Ik dacht ook al dat de foto met de hoed van 17 juni jl. de lengte moet zijn als ik de deur uit stap bij de barbier. Mag ook wel een cm korter zijn, maar dit moet de basis worden en dan een paar maanden laten groeien en weer naar de barbier of zelf doen. Dat ga ik zeker ook doen, na een paar bezoeken weet ik ongeveer wel hoe het e.a. moet.
Ik wil wel een jaar niet knippen halen dus laat ik em nog ff met rust en daarna naar het model met hoed. Maar misschien ga ik wel eerder, dat ligt eraan hoe de baard er uit gaat zien als ie nog langer wordt, daar ben ik zo benieuwd naar, weet je wel.
[DOUBLEPOST=1663871557][/DOUBLEPOST]

Dank je wel Cnossemans, dit maakt het al een stuk makkelijker om de juiste beslissing te nemen, zoals ik al aan Texman heb geschreven, ga ik misschien eerst even naar een jaar niet knippen aan de lengte, en daarna naar het model met hoed.
Ik ben ook benieuwd naar je nieuwe update en hoop dat het een succes gaat worden, of eigenlijk is het dat nu al hé. Jij bent ook zeer betrokken en leergierig en geïnteresseerd in baarden, dan ben ik ook, dat hebben we gemeen, dat vind ik erg leuk. Iemand die net zo gek is op baarden als ik, hahaha

ik ben zeker leergierig aangelegd, doe ik mijn hele leven al.. Daarom is jou topic ook zo interessant..
[DOUBLEPOST=1663948874][/DOUBLEPOST]
Ha Macx,
Wat ik er nog aan toe kan voegen is dat veel mannen koste wat kost die yeard willen halen. Echter veel mannen hebben al veel eerder een mooie baardlengte bereikt die ze kunnen gaan continueren. Ik vind dat het laten groeien van een baard geen stress moet geven of een obsessie wordt. Het moet leuk zijn en je een goed gevoel geven want dan ben je goed bezig :)>.

Dit heb je heel mooi omschreven @Texman ..
 

Macx

Baardaap
Ik heb me weer klaar gemaakt voor de nachtdienst, en deze keer wil ik jullie een paar producten laten zien die ik nu heb gebruikt.
Na het wassen van de baard met Aleppo zeep heb ik deze keer Reuzel conditioner gebruikt om de baard wat zachter te maken.
Dit vind ik een goed product en ook niet duur, 1000ml voor 28 euro
https://www.haarspullen.nl/nl/reuzel-daily-conditioner.html?id=185075044
2.jpg

Ik heb er daarna wat baardolie in gedaan en nadat het er was ingetrokken, heb ik deze keer geen balsem gebruikt maar Mad Viking beard & body lotion
Heerlijke geur en voelt lekker aan en de baard blijft toch goed in model, ook zonder Reuzel beard balm.
Hier is de link voor meer informatie over dit product.
https://madvikingbeard.com/collecti...cts/mad-viking-beard-body-lotion-spray-3-pack
1.jpg
Ik heb de eerste 2 foto's horizontaal moeten draaien anders kun je de tekst niet lezen.

En dan is dit het eind resultaat.
3.jpg
2.jpg 1.jpg 3.jpg

Ik ga nu aan het werk en tot de volgende keer mannen:)(Y)
 

Macx

Baardaap
Hallo beste baard broeders, vandaag heb ik mijn baardje eens flink verwend, dat doe ik al wel een beetje maar vandaag wat extra's.
Ook wou ik eens kijken of ik ook selfies kan maken zonder bril, ik heb 1.50 dus niet zoveel afwijking, maar toch lastig om dan wat leuke selfies te maken.
Dus eerst wat foto's met bril en een super zacht aanvoelende baard.

Hier komen dan eerst de foto's met bril
12.jpg 11.jpg 10.jpg

En nu dan een handje vol zonder bril

1.jpg 9.jpg 3.jpg 8.jpg 2.jpg

En nu ff kijken of het iets is geworden haha
6.jpg
 

Bijlagen

  • 7.jpg
    7.jpg
    485,2 KB · Weergaven: 9

Texman

Koning Baard
De serie zonder de bril vind ik het mooist omdat een deze meer van je persoonlijkheid laten zien.
Mijn vorige bril had een heel donker montuur en stond ook erg goed maar ik kreeg steeds meer het gevoel van "eerst komt de bril en dan ik".
Dat is de reden waarom ik nu een bijna transparant montuur heb. Het oude donkere montuur heb ik ook nog want daar heb een donkere glazen in laten zetten zodat ik deze nu gebruik als zonnebril.
 

Macx

Baardaap
De serie zonder de bril vind ik het mooist omdat een deze meer van je persoonlijkheid laten zien.
Mijn vorige bril had een heel donker montuur en stond ook erg goed maar ik kreeg steeds meer het gevoel van "eerst komt de bril en dan ik".
Dat is de reden waarom ik nu een bijna transparant montuur heb. Het oude donkere montuur heb ik ook nog want daar heb een donkere glazen in laten zetten zodat ik deze nu gebruik als zonnebril.

Dank je wel Texman, dan ga ik zeker wat meer selfies maken zonder bril, door gebruik van de castorolie komen m'n wenkbrauwen ook weer meer tot uiting/groei. Vroeger zeg maar zo'n dertig jaar geleden of zo, had ik van die volle donkere wenkbrauwen, wat is het toch jammer dat als je ouder wordt dit allemaal vergaat. Ik vind ouder worden tenminste de afbraak niet erg leuk, daarom ook dat ik de baard wel erg leuk vind, want dat maakt je echt een ander persoon, ik voel me ook veel beter met dan toen zonder baard. Daarom denk ik ook dat een goede verzorging met diverse oliën heel goed is voor je lichaam, net zoals voor je baard, ik vind het heerlijk om al die oliën te gebruiken, kijk niet geschoten is altijd mis en volgens mij werken ze wel goed.
 

Macx

Baardaap
Ik had toch wat foto´s gemaild naar Dan C bearded, een YT kanaal voor in hun live show, ik zag net in mijn mailbox deze mail van Dan C Bearded

Ik had hun dit berichtje gestuurd

Hi guys, I'm Macx 66 years old and live in the Netherlands, and watch your channel often. Decided to grow a beard eight months ago.
I want an even longer beard and let it grow nicely. I'm curious what you think of my beard. And is this the length so after eight months of not cutting it?

Return message op 28.9.2022

Hey Macx!
Great beard! You will be on tomorrow night's show! THank you so much for sending in!!


Dus misschien wordt het getoond in deze video, ik ben benieuwd.

 
Banner image
Top