Baardreis van Max 65 jaar

Macx

Baardaap
Vandaag een aantal brillen binnen gekregen, ik wil ze graag aan jullie laten zien.

Hier komen ze,

Van dit montuur heb ik er twee van, één is bovendien een leesbril ik heb +1.5 dus deze zullen jullie veel terug zien in de komende tijd.



Ik heb deze wel iets uit elkaar moeten trekken, die K brillen zijn meestal te nauw, gelukkig kun je met kokend water dat materiaal goed bewerken.



Het zogenaamde Johnny Depp montuur, net zoals de bovenste bril trouwens.
De pootjes waren veel te kort, dus onder kokend water heb ik de poten eerst recht gemaakt daarna weer een kleine verbuiging helemaal aan het eind, ook heb ik deze bril iets uit elkaar getrokken zodat de bril iets beter op mijn neus staat. De pootjes bewerken ging heel goed, de midden brug iets breder maken gaat bij dit materiaal niet zo makkelijk als van die bovenste bril.
Deze is nog onbewerkt, je ziet dat de bril gewoon iets te hoog staat, omdat de brug te smal is.


Zoals je ook kunt zien heb ik mijn baard hier nog niet in model gezet, alleen wat baardolie erin, voor de rest nog niets.



Hier heb ik de bril een beetje bewerkt en iets geprobeerd uit elkaar te trekken en de pootjes op de juiste lengte gebracht.


Kijk, hier zit de bril al beter, het is maar mm werk maar toch zie je het wel hé.
1.jpg

En hier zijn de nightvision brillen





Ik wil graag je mening horen over die twee bovenste monturen, vindt je het iets?
Ik vind het zelf wel goed staan.

Dit is Aliexpress, en van Etsy.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Texman

Koning Baard
Vandaag een aantal brillen binnen gekregen, ik wil ze graag aan jullie laten zien.

Hier komen ze,

Van dit montuur heb ik er twee van, één is bovendien een leesbril ik heb +1.5 dus deze zullen jullie veel terug zien in de komende tijd.
Bekijk bijlage 22122


Ik heb deze wel iets uit elkaar moeten trekken, die K brillen zijn meestal te nauw, gelukkig kun je met kokend water dat materiaal goed bewerken.
Bekijk bijlage 22123
Bekijk bijlage 22124

Het zogenaamde Johnny Depp montuur, net zoals de bovenste bril trouwens.
De pootjes waren veel te kort, dus onder kokend water heb ik de poten eerst recht gemaakt daarna weer een kleine verbuiging helemaal aan het eind, ook heb ik deze bril iets uit elkaar getrokken zodat de bril iets beter op mijn neus staat. De pootjes bewerken ging heel goed, de midden brug iets breder maken gaat bij dit materiaal niet zo makkelijk als van die bovenste bril.
Deze is nog onbewerkt, je ziet dat de bril gewoon iets te hoog staat, omdat de brug te smal is.
Bekijk bijlage 22125

Zoals je ook kunt zien heb ik mijn baard hier nog niet in model gezet, alleen wat baardolie erin, voor de rest nog niets.

Bekijk bijlage 22132

Hier heb ik de bril een beetje bewerkt en iets geprobeerd uit elkaar te trekken en de pootjes op de juiste lengte gebracht.
Bekijk bijlage 22133

Kijk, hier zit de bril al beter, het is maar mm werk maar toch zie je het wel hé.
Bekijk bijlage 22134

En hier zijn de nightvision brillen

Bekijk bijlage 22135
Bekijk bijlage 22136


Ik wil graag je mening horen over die twee bovenste monturen, vindt je het iets?
Ik vind het zelf wel goed staan.

Dit is Aliexpress, en van Etsy.com
Ik vind die laatste bril je wel goed staan maar de eerste zeker niet.
Bij de donkere monturen heb ik zoiets als "eerst komt de bril en dan kom ik".
En de sportieve (race) bril staat ook wel goed maar is naar mijn gevoel een beetje ouderwets.
 

Macx

Baardaap
Ik vind die laatste bril je wel goed staan maar de eerste zeker niet.
Bij de donkere monturen heb ik zoiets als "eerst komt de bril en dan kom ik".
En de sportieve (race) bril staat ook wel goed maar is naar mijn gevoel een beetje ouderwets.
Welke racebril? haha, die laatste is een nacht bril, zodat de flikkering van autolichten en bij regen je veel beter zicht hebt. En die grote bril daarboven, ook een nachtbril, eigenlijk een dag en nachtbril.

De bovenste vind ik zelf te klein, het montuur en model is goed alleen te klein, er was maar keus uit twee maten 44 en 46, goede leer voor de volgende keer.
De tweede bril, dat montuur zou gebaseerd zijn op het Johnny Depp model, en is ook de duurste en heb deze besteld bij etsy.com. Deze bril koste 85 euro plus 7 euro verzendkosten. Ik vind het wel het beste passen.
[DOUBLEPOST=1655057806][/DOUBLEPOST]Zo beste baardbroeders, na een nachtdienstje en een beetje uitgeslapen te zijn en een tijdje bezig geweest met de verzorging van het e.a. heb ik toch maar weer
wat buitenfoto's gemaakt, want met dit heerlijke weer en het zonnetje erbij dacht ik, laat ik ff een kleine serie maken, met de zon erop lijkt me dat wel leuk.

Hier zijn alle spontaan genomen foto's, zojuist gemaakt. Zondagavond rond 19.30 op 12.6.2022
 

Bijlagen

  • 20220612_193043.jpg
    20220612_193043.jpg
    535 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt door een moderator:

RBBP

Baard
Ik ben zelf absoluut niet van de brillen, dus daar kan ik geen oordeel over vellen … maar 1 ding staat vast, je draagt je baard met trots!

(Y):)>
 

Macx

Baardaap
Kijk, mijn nachtbril in de praktijk haha
Ik ben op het station in Breda, tamelijk rustig maar zojuist een leuk ritje gedaan naar de Moerdijk, 70 eurootjes, morgenvroeg om 8.30 wil deze man weer opgehaald worden voor een rit naar Breda. Dus ik maak het niet laat vandaag .
20220612_235059.jpg 20220612_235127.jpg
 

Macx

Baardaap
Kijk, mijn nachtbril in de praktijk haha
Ik ben op het station in Breda, tamelijk rustig maar zojuist een leuk ritje gedaan naar de Moerdijk, 70 eurootjes, morgenvroeg om 8.30 wil deze man weer opgehaald worden voor een rit naar Breda. Dus ik maak het niet laat vandaag .
Bekijk bijlage 22152 Bekijk bijlage 22153

Vanmorgen om 8.30 in Moerdijk en toen naar Breda, in Breda moest hij eerst documenten ophalen en toen naar een ander adres in Breda, negen km verder.
Rond tien uur weer thuis met 110 eurootjes, dus het was een leuke rit en de moeite waard om vroeg op te staan, wat ik eigenlijk niet zo gewend ben.
 

Texman

Koning Baard
Vanmorgen om 8.30 in Moerdijk en toen naar Breda, in Breda moest hij eerst documenten ophalen en toen naar een ander adres in Breda, negen km verder.
Rond tien uur weer thuis met 110 eurootjes, dus het was een leuke rit en de moeite waard om vroeg op te staan, wat ik eigenlijk niet zo gewend ben.
Ik vind die nacht bril erg mooi en niet onbelangrijk hij staat ook erg goed (Y)(Y)(Y) .
 

Macx

Baardaap
Ik vind die nacht bril erg mooi en niet onbelangrijk hij staat ook erg goed (Y)(Y)(Y) .
Gelukkig toch nog één goeie keuze gemaakt hahaha, bedankt Texman
[DOUBLEPOST=1655144075][/DOUBLEPOST]Dank je wel Texi, heb ik gelukkig toch nog één goeie keuze gemaakt.:rolleyes::)
[DOUBLEPOST=1655145944][/DOUBLEPOST]Zo jongens, vanmiddag en tot nu toe lekker in het tuintje gewerkt, wat planten erbij gezet en onkruid gewied. Is alweer flink opgeknapt, morgen of zo ga ik er nog wat meer planten in zetten. Vandaag drie vlinderstruiken er in gezet en wat andere planten.

Hier zijn wat foto's van het de achtertuin, is nog niet klaar hoor, ik ga er nog meer vlinder vriendelijke struiken en/of planten inzetten. Ik wilde eerst een stuk gazon erin gooien, maar daar zie ik vanaf, elke week maaien daar heb ik geen zin in, ik ga het lekker mooi vol zetten met planten en struiken, dat lijkt me wel leuk.



En zo zie ik er dan uit als ik lekker in de tuin heb gewerkt lekker in het zonnetje, wel veel wind.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Texman

Koning Baard
Ha Macx,
Vlinderstruiken zijn geweldig en bloeien ook heel mooi.
Je hebt een aardige tuin achter je huis waar je je helemaal in kunt uitleven.
Wij hebben ook fruitbomen (appel, peer en pruim) bloeien mooi in het voorjaar.
Ook hebben wij een bramenstruik die groeit langs het balkon en aan de voorkant hebben wij een blauwe regen staan die zo rijk bloeit dat mensen ervoor blijven staan.
In de achtertuin hebben wij ook nog een kleine vijver (zonder vissen) met mooie waterlelies.
Wat ook mooi is dat is een groep hortensia's in het midden van de tuin daar kunnen ze lekker groot worden.
Trouwens die zwarte bril staat ook best goed.
Texman:)>
 

Macx

Baardaap
Zo vrienden, ik heb vandaag een serie foto's gemaakt vanuit de douche tot aan het eind, tot in het zonnetje in de achtertuin.
Texman heeft in een berichtje gezegd dat hij zijn haar altijd met baardshampoo wast, dit ga ik voortaan ook doen en gisteren was het de eerste keer maar vandaag ga ik daar een paar foto's met commentaar bij doen.

Het zijn best wel wat foto's dus het gaat niet allemaal in één bericht, maar dat zie je vanzelf.

Hier ben ik lekker mijn baard en haren aan het wassen met Baardshampoo van het merk Tabac, ik vind het heerlijk spul en het schuimt goed zoals je kunt zien.

Het prikt wel een beetje in de ogen




Foto's maken zonder bril gaat niet zo makkelijk, dus heb er ff een bril bij opgezet


Als de wasbeurt klaar is dan heel goed uitspoelen en handdoek droog maken, dan gebruik ik de baard conditioner van Golden Beards

Twee tot drie minuten in laten trekken, ondertussen wat grappige foto's maken


Dan komt de baardolie aan de beurt, maar dat kun je zien in de volgende upload, deel 2
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tobo

Baard
Zo vrienden, ik heb vandaag een serie foto's gemaakt vanuit de douche tot aan het eind, tot in het zonnetje in de achtertuin.
Texman heeft in een berichtje gezegd dat hij zijn haar altijd met baardshampoo wast, dit ga ik voortaan ook doen en gisteren was het de eerste keer maar vandaag ga ik daar een paar foto's met commentaar bij doen.

Het zijn best wel wat foto's dus het gaat niet allemaal in één bericht, maar dat zie je vanzelf.

Hier ben ik lekker mijn baard en haren aan het wassen met Baardshampoo van het merk Tabac, ik vind het heerlijk spul en het schuimt goed zoals je kunt zien.

Het prikt wel een beetje in de ogen
Bekijk bijlage 22175


Bekijk bijlage 22173
Foto's maken zonder bril gaat niet zo makkelijk, dus heb er ff een bril bij opgezet
Bekijk bijlage 22174

Als de wasbeurt klaar is dan heel goed uitspoelen en handdoek droog maken, dan gebruik ik de baard conditioner van Golden Beards
Bekijk bijlage 22176 Bekijk bijlage 22177 Bekijk bijlage 22178
Twee tot drie minuten in laten trekken, ondertussen wat grappige foto's maken
Bekijk bijlage 22179 Bekijk bijlage 22180 Bekijk bijlage 22181

Dan komt de baardolie aan de beurt, maar dat kun je zien in de volgende upload, deel 2
Jij gekke man haha, zalig
 

Macx

Baardaap
Deel 2 van wat ik 's morgens doe voor de verzorging van mijn baard.

Dus na de conditioner komt nu de baardolie aan de beurt

Ik gebruik hier mijn eigen baardolie mix, jojoba-olie arganolie castor-olie en avocado-olie een beetje van alles door elkaar en een rozemarijn essentiële olie voor de geur.

Ik gebruik hier het lege flesje van Proraso voor, het pipetje is stuk dus giet ik gewoon wat op mijn hand, dat komt ook niet zo nauw.



Goed met je hand en vingers goed in masseren en dan met een grove kam goed door de baard verdelen

Vijf minuten in laten trekken en intussen je een beetje aankleden voor en een paar foto's maken, als het al een beetje droog aanvoelt, ga ik de balm er in doen.



Deze keer de Proraso Beard Balm , dit spul is heerlijk, een fantastische geur en echt een aanrader.


Weer goed in je baard masseren en daarna goed door kammen met de grove kam


Deel 3 in de volgende upload
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Macx

Baardaap
Dus de Balm zit erin en het voelt al heerlijk aan

Na de kambeurt gebruik ik de rondborstel om mijn baardharen onder de kin te borstelen zodat ze goed zichtbaar worden en een goede body zijn voor de
kinharen, zodat je een massief geheel krijgt.
Een rondeborstel is onmisbaar in de toolbox van een baardman, je kunt er zelfs je snorharen mee in model brengen.


Nu zit al redelijk in model


Hoe het verder gaat, zie je in de volgende upload

Deel 4
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Macx

Baardaap
Deel 4
Deze foto hoort eigenlijk nog bij die andere in deel 3
Is wel een leuke foto met die baardconditioner erin haha


Hier ga ik nog even lekker met de haardroger door mijn baard heen en ga dan met mijn nieuwe kam de baard in beetje in model brengen.

En voor het eind resultaat, dat kun je zien in de volgende uploads, deel 5 en 6
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Macx

Baardaap
En dit zijn de eind resultaat foto's
Ook een paar foto's van de zijkant van de baard.

20220614_193305.jpg
20220614_193348.jpg


En niet te vergeten, een lekker geurtje op doen waar de dames zo gek op zijn.



[DOUBLEPOST=1655246741][/DOUBLEPOST]
Ha Macx,
Vlinderstruiken zijn geweldig en bloeien ook heel mooi.
Je hebt een aardige tuin achter je huis waar je je helemaal in kunt uitleven.
Wij hebben ook fruitbomen (appel, peer en pruim) bloeien mooi in het voorjaar.
Ook hebben wij een bramenstruik die groeit langs het balkon en aan de voorkant hebben wij een blauwe regen staan die zo rijk bloeit dat mensen ervoor blijven staan.
In de achtertuin hebben wij ook nog een kleine vijver (zonder vissen) met mooie waterlelies.
Wat ook mooi is dat is een groep hortensia's in het midden van de tuin daar kunnen ze lekker groot worden.
Trouwens die zwarte bril staat ook best goed.
Texman:)>

Is misschien wel een goed idee van die hortensia's, ik zal er eens over nadenken.
Die zwarte bril is van Hans Anders, ik vind hem wel aan de kleine kant, maar ook geen andere keus dan deze standaard maat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Banner image
Top