Baardreis van Max 65 jaar

Texman

Koning Baard
Ha @Macx ,
Zo, dat was een hele verhandeling en je heb het mooi in beeld gebracht.
Het resultaat ziet er heel mooi uit.(Y)(Y)(Y)
Ik heb nog een tip voor je, ik breng mijn baard in model met de föhn en de rol borstel.
Ik zet de rolborstel in mijn baard (dus niet er op) en terwijl ik de föhn erop zet draai ik de borstel naar binnen.
Je werkt van boven naar beneden. Het resultaat is meer volume in je baard.
Probeer het maar eens uit.
Ik heb een kleine reis föhn dat werk veel prettiger dan zo'n grote toeter (zie de foto).
Groet Texman :)>

Reis Fohn.jpg
[DOUBLEPOST=1655281412][/DOUBLEPOST]
Is misschien wel een goed idee van die hortensia's, ik zal er eens over nadenken.
Die zwarte bril is van Hans Anders, ik vind hem wel aan de kleine kant, maar ook geen andere keus dan deze standaard maat.

Ha @Macx ,
Hierbij een paar impressie foto's van onze tuin (voor en achter).
De laatste foto is van zo'n 20 jaar geleden toen wij de vijver en het zich/zag pad hadden aan gelegd.
Texman.

20220615_100753.jpg 20220615_101008.jpg

Tuin2.jpg
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx ,
Zo, dat was een hele verhandeling en je heb het mooi in beeld gebracht.
Het resultaat ziet er heel mooi uit.(Y)(Y)(Y)
Ik heb nog een tip voor je, ik breng mijn baard in model met de föhn en de rol borstel.
Ik zet de rolborstel in mijn baard (dus niet er op) en terwijl ik de föhn erop zet draai ik de borstel naar binnen.
Je werkt van boven naar beneden. Het resultaat is meer volume in je baard.
Probeer het maar eens uit.
Ik heb een kleine reis föhn dat werk veel prettiger dan zo'n grote toeter (zie de foto).
Groet Texman :)>

Bekijk bijlage 22227
[DOUBLEPOST=1655281412][/DOUBLEPOST]

Ha @Macx ,
Hierbij een paar impressie foto's van onze tuin (voor en achter).
De laatste foto is van zo'n 20 jaar geleden toen wij de vijver en het zich/zag pad hadden aan gelegd.
Texman.

Bekijk bijlage 22228 Bekijk bijlage 22229

Bekijk bijlage 22230

Zo zo, mooie tuinen Texman, ziet er geweldig uit.
Ik zal met die rondeborstel, die tip van je eens toepassen en zal dan een paar foto's maken zodat je het resultaat kunt zien. Misschien vandaag nog want ik moet
nog even onder de douche, ik ben net op na een nachtdienstje, en ik zie het zonnetje schijnt weer volop dus ik ga weer lekker in de tuin rommelen en wat foto's maken denk ik. Groet Macx(Y)
[DOUBLEPOST=1655301471][/DOUBLEPOST]
Ik kan het allemaal niet meer bijhouden @Macx al die foto's van jou.........:eek:o_O goeiedag even......:confused::confused::confused:
hahahaha, ja en de tijd voor de baard wou ik helemaal niet op de foto, nu is het helemaal anders geworden en vind ik het wel leuk om zo nu en dan een paar foto's te maken van de baard.
Texman had het erover dat je met de rondeborstel nog meer volume kunt creëren, dus dat ga ik vandaag even proberen, ik zal daar wel een fotootje van maken. :)
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Ik heb er eens over nagedacht Texman, ik zou hier wel een klein vijvertje kunnen maken, als het dan rondom met planten en wat struiken lekker dicht groeit, is dat wel heel leuk en ook voor de vogels wel een paradijsje natuurlijk,
9.jpg

Ik heb je tip om de rondeborstel en de haardroger te gebruiken opgevolgd, dit is het geworden, ik heb deze keer alleen een beetje olie gebruikt van het merk GBS Grave Before Shave en Reuzel Beard Balm.
Misschien kan ik hier wel een leuk avatartje van maken, ik ga dat even uitproberen.

1.jpg

Ik heb natuurlijk nog 45 foto's, maar die zal ik nu niet uploaden want anders wordt dat een beetje irritant, maar er zitten wel leuke bij.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ik heb er eens over nagedacht Texman, ik zou hier wel een klein vijvertje kunnen maken, als het dan rondom met planten en wat struiken lekker dicht groeit, is dat wel heel leuk en ook voor de vogels wel een paradijsje natuurlijk,
Bekijk bijlage 22231

Ik heb je tip om de rondeborstel en de haardroger te gebruiken opgevolgd, dit is het geworden, ik heb deze keer alleen een beetje olie gebruikt van het merk GBS Grave Before Shave en Reuzel Beard Balm.
Misschien kan ik hier wel een leuk avatartje van maken, ik ga dat even uitproberen.

Bekijk bijlage 22232

Ik heb natuurlijk nog 45 foto's, maar die zal ik nu niet uploaden want anders wordt dat een beetje irritant, maar er zitten wel leuke bij.
Het effect is zichtbaar mooi hoor (Y)(Y)(Y). Zelf gebruik ik altijd voor het föhnen baardbalsem en Reuzel grooming tonic want dat geeft stevigheid en houd je baard mooi in model.

Wat het vijvertje betreft het is heel leuk want trek allerlei leven aan.
Vogels en ook katten komen drinken. Waterjuffers paren vlak boven het water wat prachtig is om te zien.
We hebben ook wel eens een kikker gehad. Ieder jaar hebben we ook kleine watersalamanders met gele buikjes.
En ook een keer twee vechtende katten in de vijver gehad.
Ook hebben wij vogelhuisjes hangen en ieder jaar jongen van roodborstjes en meesjes.
Met een vijver moet je wel oppassen met kleine kinderen want die vinden water prachtig en voor dat je het weet liggen ze er in.:eek:
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Het effect is zichtbaar mooi hoor (Y)(Y)(Y). Zelf gebruik ik altijd voor het föhnen baardbalsem en Reuzel grooming tonic want dat geeft stevigheid en houd je baard mooi in model.

Wat het vijvertje betreft het is heel leuk want trek allerlei leven aan.
Vogels en ook katten komen drinken. Waterjuffers paren vlak boven het water wat prachtig is om te zien.
We hebben ook wel eens een kikker gehad. Ieder jaar hebben we ook kleine watersalamanders met gele buikjes.
En ook een keer twee vechtende katten in de vijver gehad.
Ook hebben wij vogelhuisjes hangen en ieder jaar jongen van roodborstjes en meesjes.
Met een vijver moet je wel oppassen met kleine kinderen want die vinden water prachtig en voor dat je het weet liggen ze er in.:eek:

Ik gebruik ook Reuzel Balm soms iets anders, maar die van Reuzel is echt goed, het spul is ook lekker hard en je moet het eerst goed in je handen vloeibaar wrijven en dan lekker in de baard wrijven.
De Reuzel grooming tonic, die ga ik ook bestellen, als jij dat aanbeveelt dan is het goed hé.
Oké, leuke verhalen, ik moet geen katten in de tuin, want ik ben al een keer met een duif naar de dierenarts geweest, deze duif zat bij mij in de tuin en kwam elke dag een beetje scharrelen tot op een morgen de hele tuin vol lag met veren, en na een tijd zoeken zag ik em ingedoken en gewond zitten in een hoekje weg gescholen voor nog meer leed wat em was aangedaan door die K kat. Ik jaag katten direct weg als ik ze zie, ik heb een vogelvriendelijke tuin en daar passen geen katten bij, ik vind katten wel leuk, maar niet bij mij in de tuin want ze zijn een gevaar voor de vogels.
Kinderen komen hier niet want het is een afgesloten tuin rondom met schuttingen. Mijn bovenburen kunnen dan wel mee genieten want die hebben wel kinderen en kijken zo op de tuin.
 
Laatst bewerkt:

Yainderidoo

Zware baard
Ik heb natuurlijk nog 45 foto's, maar die zal ik nu niet uploaden want anders wordt dat een beetje irritant, maar er zitten wel leuke bij.
Hahahahahahahaha......ik plaag je een beetje Macx :p:p:p Post vooral wat je wil, hele beste Macx. Het is zeer zeker niet irritant! Geniet ! Wij kijken met je mee.........
;)
 

Macx

Baardaap
Hahahahahahahaha......ik plaag je een beetje Macx :p:p:p Post vooral wat je wil, hele beste Macx. Het is zeer zeker niet irritant! Geniet ! Wij kijken met je mee.........
;)
Ja, bedankt voor de geruststelling, en ik ken je een beetje dus ik weet dat je het niet meent, maar ik vind dat ik wel een beetje rustig aan moet doen en niet te veel de aandacht trekken want dan komt het wel opschepperig over en dat is niet de bedoeling, want dat ben ik niet, ik ben wél gelukkig met de baard en ook zie ik dat hij wel goed staat, dus dan wordt het leuk om ermee bezig te zijn en er een beetje leut mee te hebben en met de baardbroeders hier op het gezellige forum. Ik ben nu eenmaal niet zo'n serieus type en hou wel van een grapje, daarom deze laatste serie waarvan er wel grappige tussen zitten, vooral die vanuit de douche hahaha, ik denk niet dat er al eerder door forumleden zulke foto's zijn geupload, dus zullen ze wel lachen, nou dat vind ik weer leuk hahaha. as ge mar leut hét! zeggen we hier in brabant.

Maar van de laatste serie foto's waar de baard speciaal is gemodelleerd met de rondborstel en de haardroger na een tip van Texman, daar wil ik er dan nog wel een paar van uploaden want ik vind ze zelf zeker wel goed genoeg en denk ook wel leuk voor de forumbezoeker om te laten zien.
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Hier is een serie foto's waarbij ik de baard met de rondborstel en in combinatie met een haardroger heb geprobeerd de baard een wat robuuster uiterlijk te geven,
ik vind zelf dat het wel geslaagd is en zal deze methode meer gaan toepassen.
Ik hou van robuuste baarden dus ik heb nog wel een tijdje te gaan, mijn baardreis is nog lange niet ten einde, en blijf ik jullie nog wel een tijdje vervelen met mijn baard die hopelijk nog veel groter gaat worden.

Het lijkt of de snor aan de rechterkant iets dikker is, maar het kan ook aan de slag liggen, de slag net onder de snor ligt aan de rechterkant precies goed, aan de linkerkant ligt die slag niet precies goed zodat het wat meer moeite kost om de snor aan beide zijdes er hetzelfde uit te laten zien.

Hier komen ze dan, gemaakt gisteren, dinsdag 14.6.2020 zo rond 19.00 uur.
 

Bijlagen

  • 6.jpg
    6.jpg
    702,2 KB · Weergaven: 14
  • 8.jpg
    8.jpg
    638,1 KB · Weergaven: 14
  • 10.jpg
    10.jpg
    627,6 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt door een moderator:

Macx

Baardaap
nummer vijf is mooier in de grotere versie, eigenlijk had ik ze allemaal in de grotere versie moeten doen, maar deze wil ik dan toch laten zien in volledige afbeelding

[DOUBLEPOST=1655331233][/DOUBLEPOST]Op sommige foto's zat mijn soul patch niet goed en nadat ik deze een beetje geborsteld had was het weer netjes, kijk zo hoort het te zitten voor mijn gevoel,
14.jpg
[DOUBLEPOST=1655331646][/DOUBLEPOST]Nummer drie is ook wel mooier in volledige afbeelding, toch stom dat ik dat vergeten ben te doen de eerste keer met uploaden.
Hier dan nummer drie, ik heb per slot van rekening niet voor niets de baard wat voller gemaakt om dit te laten zien aan jullie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Macx

Baardaap
Die laatste waar je dat leuke hoedje op hebt is heel erg leuk!!! :D:D:D

Ja dat vind ik ook wel een leuke foto, ik heb dit niet zo bewust gedaan, ik ga de volgende keer ergens opstaan zodat het beter past, ik ben benieuwd hoe het er dan uit ziet haha, ik kan em trouwens ook gewoon opzetten hoor, het is een origineel Chinees hoedje gekocht via catawiki en ik vond het wel grappig staan op die lamp die daar staat.
[DOUBLEPOST=1655338140][/DOUBLEPOST]Je bedoelt dit hoedje toch
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Macx

Baardaap
Ja dat vind ik ook wel een leuke foto, ik heb dit niet zo bewust gedaan, ik ga de volgende keer ergens opstaan zodat het beter past, ik ben benieuwd hoe het er dan uit ziet haha, ik kan em trouwens ook gewoon opzetten hoor, het is een origineel Chinees hoedje gekocht via catawiki en ik vond het wel grappig staan op die lamp die daar staat.
[DOUBLEPOST=1655338140][/DOUBLEPOST]Je bedoelt dit hoedje toch
Bekijk bijlage 22249
Misschien ga ik deze prachtige hoed wel meer dragen, ik kan het eens uittesten als ik morgen naar de supermarkt loop, zo langs al die volle terrassen, ik ben benieuwd hoe dat zal zijn qua gevoelens die ik dan ga krijgen, je moet dan wel een beetje voorover lopen en nergens opletten, dan komt het het leukst over, ik ga erover nadenken of dit wel verstandig is hahaha, ik ga wel ff uittesten of dit een leuke avatar kan worden, misschien morgen nog een paar maken in de tuin met het zonnetje erbij, maar ik ga nu ff een avatar van maken, ben benieuwd hoe dat zal zijn.
[DOUBLEPOST=1655339175][/DOUBLEPOST]
Misschien ga ik deze prachtige hoed wel meer dragen, ik kan het eens uittesten als ik morgen naar de supermarkt loop, zo langs al die volle terrassen, ik ben benieuwd hoe dat zal zijn qua gevoelens die ik dan ga krijgen, je moet dan wel een beetje voorover lopen en nergens opletten, dan komt het het leukst over, ik ga erover nadenken of dit wel verstandig is hahaha, ik ga wel ff uittesten of dit een leuke avatar kan worden, misschien morgen nog een paar maken in de tuin met het zonnetje erbij, maar ik ga nu ff een avatar van maken, ben benieuwd hoe dat zal zijn.
Ja dat kan wel iets worden, morgen nog een paar buiten maken, zonlicht is het mooiste en ook voor de achtergrond veel beter om buiten te maken, we zullen het wel zien.
 

Texman

Koning Baard
Hier is een serie foto's waarbij ik de baard met de rondborstel en in combinatie met een haardroger heb geprobeerd de baard een wat robuuster uiterlijk te geven,
ik vind zelf dat het wel geslaagd is en zal deze methode meer gaan toepassen.
Ik hou van robuuste baarden dus ik heb nog wel een tijdje te gaan, mijn baardreis is nog lange niet ten einde, en blijf ik jullie nog wel een tijdje vervelen met mijn baard die hopelijk nog veel groter gaat worden.

Het lijkt of de snor aan de rechterkant iets dikker is, maar het kan ook aan de slag liggen, de slag net onder de snor ligt aan de rechterkant precies goed, aan de linkerkant ligt die slag niet precies goed zodat het wat meer moeite kost om de snor aan beide zijdes er hetzelfde uit te laten zien.

Hier komen ze dan, gemaakt gisteren, dinsdag 14.6.2020 zo rond 19.00 uur.
Ha @Macx ,
Het in model brengen van je baard met de föhn is goed gelukt. Hij ziet er nu nog wat voller uit.
En als je de Grooming Tonic gebruikt wordt het nog beter (Y)(Y)(Y)
En wat je tuin betreft hou katten zoveel mogelijk buiten je tuin.
Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Prachtig die hoed!! (Y)

Dank je Yain, leuk hoedje ja dat klopt, ik ga straks nog wat buitenfoto's maken en kijken of de hoed daar ook een beetje staat. Op deze foto sta ik er een beetje als een oud opaatje op hahaha
[DOUBLEPOST=1655387089][/DOUBLEPOST]Ik heb nu deze Reuzel - Grooming Tonic Spray - 100 ml besteld Texman, er stonden vele verschillende flessen op Bol.com, ik heb deze genomen om dat er een spraykop op zit.
250x200.jpg
 

Texman

Koning Baard
Dank je Yain, leuk hoedje ja dat klopt, ik ga straks nog wat buitenfoto's maken en kijken of de hoed daar ook een beetje staat. Op deze foto sta ik er een beetje als een oud opaatje op hahaha
[DOUBLEPOST=1655387089][/DOUBLEPOST]Ik heb nu deze Reuzel - Grooming Tonic Spray - 100 ml besteld Texman, er stonden vele verschillende flessen op Bol.com, ik heb deze genomen om dat er een spraykop op zit.
Bekijk bijlage 22250
Dat is prima, zelf koop ik altijd de grootste verpakking dat kan jij ook doen als het goed bevalt.
Ik doe altijd een klein beetje in mijn mijn hand en breng het zo aan op mijn baard.
Daarna wel goed door kammen zodat het optimaal verdeelt wordt over je baard.
 

Macx

Baardaap
Dat is prima, zelf koop ik altijd de grootste verpakking dat kan jij ook doen als het goed bevalt.
Ik doe altijd een klein beetje in mijn mijn hand en breng het zo aan op mijn baard.
Daarna wel goed door kammen zodat het optimaal verdeelt wordt over je baard.
Ja die heb ik ook gezien die 500 ml voor 28 euro, ja dat is veel voordeliger dan wat ik heb besteld, deze kost 15,50 euro 100 ml, als het goed bevalt dan de volgende keer de grote verpakking.
[DOUBLEPOST=1655394029][/DOUBLEPOST]Gisteren zei ik dat ik de Chinese hoed zou opzetten naar Appie maar ik durf toch niet zo goed, ik ga eerst met deze Panama hoed op pad en kijk hoe de mensen reageren.
20220616_172807.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Macx

Baardaap
Ik ga dus wel een vijvertje plaatsen, maar ik weet nog niet precies waar, heb jij nog een suggestie Texman?
Ik ga er nog meer tegels uit halen, en breng mooiere terug, die beton tegels vind ik niks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Texman

Koning Baard
Ha @Macx ,
(Ik ga dus wel een vijvertje plaatsen, maar ik weet nog niet precies waar, heb jij nog een suggestie Texman?).
Aan de hand van een paar foto's is dat moeilijk aan te geven. Wat ik nodig heb is een platte grond van je tuin met alle in/uitgangen om looproutes te kunnen bepalen.
Als je vijvertje wil moet er eigenlijk een heel plan voor je tuin bedacht worden.
Mijn achtertuin heb ik zelf ontworpen met de achterliggende gedachten om de tuin breder te laten lijken.
Texman:)>
 
Banner image
Top