Baardreis van Max 65 jaar

Macx

Baardaap
Mooie serie heb je ervan gemaakt Macx.

M.b.t. de blikken van anderen. Beetje niveau gebruiken. Niet de creme, maar Niet Invullen Voor Een Ander. Voor hetzelfde geld keken ze vol bewondering naar jouw baard, hadden ze het over mooie baarden gehad en was dit een voorbeeld waar ze het over eens waren dat dit een prachtige baard is.
Jouw gevoel is wat dat betreft een spiegel hoe je zelf naar je baard kijkt, en hoe je uiterlijk en je eigen beeld veranderd door die baard. Veranderingen zorgen daar voor, mooi dat je dit gevoel ook deelt.

Ik ben benieuwd wat uiteindelijk jouw baard gaat zijn. (Y)
Daar heb je helemaal gelijk in, ik loop altijd rechtop met mijn hoofd in de lucht en ben me bewust dat als je een vriendelijke uitdrukking weet te geven, bijvoorbeeld in de supermarkt, je ook veel zelfverzekerder over komt. Afgelopen zondag regende het en ik liep daar met een paraplu en beide handen bezet en de wind en regen deden hun werk, snap je, je weet dan niet hoe je eruit ziet en wordt dan een beetje onzeker door de omstandigheden.

Wat mijn baard gaat zijn dat weet ik ook nog niet, ik zit nu op een 6 maanden, ik probeer een jaar vol te maken, we zullen zien waar het eindigt, maar ik denk dat het misschien wel gaat lukken om een Yeard Beard te hebben.
 

Texman

Koning Baard
Daar heb je helemaal gelijk in, ik loop altijd rechtop met mijn hoofd in de lucht en ben me bewust dat als je een vriendelijke uitdrukking weet te geven, bijvoorbeeld in de supermarkt, je ook veel zelfverzekerder over komt. Afgelopen zondag regende het en ik liep daar met een paraplu en beide handen bezet en de wind en regen deden hun werk, snap je, je weet dan niet hoe je eruit ziet en wordt dan een beetje onzeker door de omstandigheden.

Wat mijn baard gaat zijn dat weet ik ook nog niet, ik zit nu op een 6 maanden, ik probeer een jaar vol te maken, we zullen zien waar het eindigt, maar ik denk dat het misschien wel gaat lukken om een Yeard Beard te hebben.
Je foto's zijn echt geweldig je baard maar ook je snor zien er fantastisch uit. Maar soms lukt het natuurlijk niet om het de hele dag zo te houden.
Als je in de regen loopt dan wordt niet alleen je hoofdhaar maar ook je baard nat en dat gaat te koste van hoe hij eruit ziet.
Je moet je daar niet te veel zorgen over maken want ik denk dat de meeste mensen er niet op letten. Kom je thuis dan kan je het een beetje fatsoeneren.
De Yeard is geen heilig moeten, het is leuk als het kan maar als het te slordig wordt kan je daar beter vanaf zien en hem al verzorgend steeds langer laten worden.
Ik noem dat klein stukje eraf en een groter stukje erbij. Onzeker hoef je helemaal niet te zijn want met je baard heb je een prima voorkomen.
En als mensen kijken en sommige een beetje lachen hoeft dat niet negatief te zijn.
Dus "don't worry be happy" Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Je foto's zijn echt geweldig je baard maar ook je snor zien er fantastisch uit. Maar soms lukt het natuurlijk niet om het de hele dag zo te houden.
Als je in de regen loopt dan wordt niet alleen je hoofdhaar maar ook je baard nat en dat gaat te koste van hoe hij eruit ziet.
Je moet je daar niet te veel zorgen over maken want ik denk dat de meeste mensen er niet op letten. Kom je thuis dan kan je het een beetje fatsoeneren.
De Yeard is geen heilig moeten, het is leuk als het kan maar als het te slordig wordt kan je daar beter vanaf zien en hem al verzorgend steeds langer laten worden.
Ik noem dat klein stukje eraf en een groter stukje erbij. Onzeker hoef je helemaal niet te zijn want met je baard heb je een prima voorkomen.
En als mensen kijken en sommige een beetje lachen hoeft dat niet negatief te zijn.
Dus "don't worry be happy" Texman :)>
Dank je wel voor de ondersteunende woorden Texman, zoals ik mijn natuurlijke lijnen bekijk, zou een Yeard zonder in die 12 maanden iets te knippen wel moeten kunnen.
Ik heb vandaag een kam binnengekregen, echt weer een goeie tool om de baard goed te verzorgen, kijk deze is het,

Ik bestel zo veel mogelijk via Bol.com, je betaald dan geen verzendkosten en het is zeer snel geleverd.
Merk kam is 'SEVEN POTIONS' Seven Potions Baardkam — Kam voor Mannen met Fijne en Grove Tanden voor je Haar, Baard & Snor — Handgemaakt (14,5 cm / 5,7 inch) prijs is 14 euro Er is ook een maat groter als je dat zou willen.
 

Bijlagen

  • 20220608_180617.jpg
    20220608_180617.jpg
    619,6 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt door een moderator:

Tobo

Baard
Dank je wel voor de ondersteunende woorden Texman, zoals ik mijn natuurlijke lijnen bekijk, zou een Yeard zonder in die 12 maanden iets te knippen wel moeten kunnen.
Ik heb vandaag een kam binnengekregen, echt weer een goeie tool om de baard goed te verzorgen, kijk deze is het, Bekijk bijlage 22089

Ik bestel zo veel mogelijk via Bol.com, je betaald dan geen verzendkosten en het is zeer snel geleverd.
Merk kam is 'SEVEN POTIONS' Seven Potions Baardkam — Kam voor Mannen met Fijne en Grove Tanden voor je Haar, Baard & Snor — Handgemaakt (14,5 cm / 5,7 inch) prijs is 14 euro Er is ook een maat groter als je dat zou willen.
Hoe blij kan je zijn met een kam :) veel plezier ermee!
 

Texman

Koning Baard
Dank je wel voor de ondersteunende woorden Texman, zoals ik mijn natuurlijke lijnen bekijk, zou een Yeard zonder in die 12 maanden iets te knippen wel moeten kunnen.
Ik heb vandaag een kam binnengekregen, echt weer een goeie tool om de baard goed te verzorgen, kijk deze is het, Bekijk bijlage 22089

Ik bestel zo veel mogelijk via Bol.com, je betaald dan geen verzendkosten en het is zeer snel geleverd.
Merk kam is 'SEVEN POTIONS' Seven Potions Baardkam — Kam voor Mannen met Fijne en Grove Tanden voor je Haar, Baard & Snor — Handgemaakt (14,5 cm / 5,7 inch) prijs is 14 euro Er is ook een maat groter als je dat zou willen.
Zo'n kam en een iets kleinere heb ik ook. Vooral de kleine is erg fijn voor de snor.
Die van mij heb ik ook gekocht bij Beardbrand.

Kammen.jpg
 

Macx

Baardaap
Zo'n kam en een iets kleinere heb ik ook. Vooral de kleine is erg fijn voor de snor.
Die van mij heb ik ook gekocht bij Beardbrand.

Bekijk bijlage 22095
Mooie set kammen Texman, vooral de tweede van onder, dat is volgens mij een van buffelhoorn gemaakte kam, die lijkt veel op deze https://media.s-bol.com/A7qX2M8NBlB/550x476.jpg Ik wilde die eerst bestellen, maar ik vond de prijs wel een beetje hoog en ik zocht een kam met twee verschillende openingen tussen de tanden. Ik ga deze zeker nog een keertje aanschaffen als de baard wat langer is.
 

Macx

Baardaap
Macx wat een prachtige baard heb je !
Staat je bijzonder goed.
Heel hartelijk dank voor je vriendelijke woorden baardbroeder Dijkie, wat krijg ik toch en mooi compliment van je:). Ik ga gewoon verder met de reis want ik ben veel te nieuwsgierig hoe de baard zich verder zal ontwikkelen. Tot nu toe gaat het voorspoedig, ook in de moeilijke tijden ben ik er dankzij jullie ervaren baardmannen doorheen gekomen en zou nu niet meer zonder baard willen, je raakt er aan gehecht hé. Daarom vind ik een bezoek aan een barbier erg link en ben zeer terughoudend daarin man, voor je het weet is er zo voor een paar maanden groei af getrimd, nee ik wacht nog een tijdje hoor. Groetjes hé en voor morgen een fijne dag toegewenst(Y)
 
Laatst bewerkt:

Daaf

Baard
Wat mijn baard gaat zijn dat weet ik ook nog niet, ik zit nu op een 6 maanden, ik probeer een jaar vol te maken, we zullen zien waar het eindigt, maar ik denk dat het misschien wel gaat lukken om een Yeard Beard te hebben.

dit is wat ik bedoel met jouw baard. Ik zie veel baardmannen hier gefixeerd zijn op de Yeard, en dat kan een negatieve invloed hebben. Joep is daar (helaas) een voorbeeld van. Zeker bij de echte puristen, die het bijwerken van sommige delen gedurende het halen van de yeard ook afzweren.
Ik merk dat binnen baardmannenland soms vooral gekeken wordt naar de lengte van de baard, alsof het een wedstrijd is en dat het belangrijkste criterium. En voor mij geld dat niet zo. Ik zie de mooiste baard die jij kan hebben als de versie waar jij je zonder doel het gelukkigst mee voelt met de middelen die je tot je beschikking hebt. En of dat nu een lange prachtige baard tot je navel is, of een five o'clock shadow, als het jouw baard maar is.

Voor de duidelijkheid, ik heb niet het idee dat jij er zo inzit dat je er negatieve invloeden door ervaart, jij bent juist het voorbeeld van hoe iemand geniet van iedere millimeter die een haar op je kin groeit. (Y)
 

Rothbeard62

Volle Baard
dit is wat ik bedoel met jouw baard. Ik zie veel baardmannen hier gefixeerd zijn op de Yeard, en dat kan een negatieve invloed hebben. Joep is daar (helaas) een voorbeeld van. Zeker bij de echte puristen, die het bijwerken van sommige delen gedurende het halen van de yeard ook afzweren.
Ik merk dat binnen baardmannenland soms vooral gekeken wordt naar de lengte van de baard, alsof het een wedstrijd is en dat het belangrijkste criterium. En voor mij geld dat niet zo. Ik zie de mooiste baard die jij kan hebben als de versie waar jij je zonder doel het gelukkigst mee voelt met de middelen die je tot je beschikking hebt. En of dat nu een lange prachtige baard tot je navel is, of een five o'clock shadow, als het jouw baard maar is.

Voor de duidelijkheid, ik heb niet het idee dat jij er zo inzit dat je er negatieve invloeden door ervaart, jij bent juist het voorbeeld van hoe iemand geniet van iedere millimeter die een haar op je kin groeit. (Y)

Mooi gezegd @Daaf, helemaal mee eens!
 

Texman

Koning Baard
dit is wat ik bedoel met jouw baard. Ik zie veel baardmannen hier gefixeerd zijn op de Yeard, en dat kan een negatieve invloed hebben. Joep is daar (helaas) een voorbeeld van. Zeker bij de echte puristen, die het bijwerken van sommige delen gedurende het halen van de yeard ook afzweren.
Ik merk dat binnen baardmannenland soms vooral gekeken wordt naar de lengte van de baard, alsof het een wedstrijd is en dat het belangrijkste criterium. En voor mij geld dat niet zo. Ik zie de mooiste baard die jij kan hebben als de versie waar jij je zonder doel het gelukkigst mee voelt met de middelen die je tot je beschikking hebt. En of dat nu een lange prachtige baard tot je navel is, of een five o'clock shadow, als het jouw baard maar is.

Voor de duidelijkheid, ik heb niet het idee dat jij er zo inzit dat je er negatieve invloeden door ervaart, jij bent juist het voorbeeld van hoe iemand geniet van iedere millimeter die een haar op je kin groeit. (Y)
Ik heb eerder gezegd dat een Yeard behalen geen heilig moeten is dus ik ben het geheel met je eens.
Ik bespeur hier ook wel eens dat dit de nodige stress kan veroorzaken en dan kan toch niet de bedoeling zijn.;)
 

tijn

Zware baard
Ik heb eerder gezegd dat een Yeard behalen geen heilig moeten is dus ik ben het geheel met je eens.
Ik bespeur hier ook wel eens dat dit de nodige stress kan veroorzaken en dan kan toch niet de bedoeling zijn.;)
Idd we moeten absoluut geen stress krijgen. Das ook heel slecht voor de baard. Iedereen moet gewoon lekker doen wat hij goed vind. Idd niet teveel blind staren op anderen baarden. Maar das mijn idee natuurlijk.
 

Macx

Baardaap
Ik ben het helemaal met jullie eens, ik wil het proces naar een jaar niet knippen ervaren,wat ga ik meemaken, ga ik wennen aan het kijken etc etc. Ik moet wel toegeven dat het voor mij ongeveer wel een hobby is geworden, ik lees en bekijk veel over baarden.
Vandaag heb ik mijn hoofdhaar per ongeluk met baardschampoo gewassen, volgens mij zit het wel goed, nieuwe kam bevalt ook zeer goed!
Ik ben met mijn werk bezig en zo zie ik er nu uit.
20220609_225038.jpg
 

Macx

Baardaap
Zo jongens, we zijn weer thuis na een nachtje werken, leuke klanten weer gehad, paar leuke meiden die ik heb gereden vorige week en nu weer belde voor dezelfde rit voor 5.15 uur, die ene die naast me zat, die vroeg, bent u getrouwd en zou u nog een nieuwe relatie willen, houdt u van oud of jonger, ik dacht ze is toch niet verliefd aan het worden hé, overal verstandig op geantwoord en netjes afgezet bij hun thuis, daarna naar huis gereden en dan rijd ik altijd ff langs mijn geveltuintje, ik vind het zo leuk zo tuintje en het groeit zo mooi, daarom heb ik vanmorgen ff een paar foto's gemaakt zodat jullie het ook kunnen zien, ik heb ook mijn nieuwe vloermatten set binnen gekregen, die laat ik ook ff zien, ik heb er mijn naam in laten zetten en rondom met geel laten stikken en de naam in oranje, ook laat ik mijn papegaaien die met de hand zijn gemaakt zien, deze staan als decoratie voor één van mijn keukenramen.
En nog een selfie natuurlijk, dan kunnen jullie ook zien hoe ik eruit zie na een nachtdienstje in Breda.


Deze papegaaien zijn gemaakt van metaal en met de hand. Ze komen uit Italië en heb ze gekocht via catawiki.
Bekijk bijlage 22108
Bekijk bijlage 22107
Dit is mijn andere keukenraam, heb je dat ook gezien.
Bekijk bijlage 22112
Hier is de geveltuin.
Deze heb ik afgelopen oktober aangelegd.
Bekijk bijlage 22105 Bekijk bijlage 22106 Bekijk bijlage 22109 Bekijk bijlage 22110 Bekijk bijlage 22111
En deze vloermatten set heb ik laten maken plus een rubberen set voor als het regent of zo.
Bekijk bijlage 22113
Ik ga zo meteen naar bed eerst nog ff First Date kijken en dan een podcastje en dan slapen.
Tot vanmiddag of zo.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ik ben het helemaal met jullie eens, ik wil het proces naar een jaar niet knippen ervaren,wat ga ik meemaken, ga ik wennen aan het kijken etc etc. Ik moet wel toegeven dat het voor mij ongeveer wel een hobby is geworden, ik lees en bekijk veel over baarden.
Vandaag heb ik mijn hoofdhaar per ongeluk met baardschampoo gewassen, volgens mij zit het wel goed, nieuwe kam bevalt ook zeer goed!
Ik ben met mijn werk bezig en zo zie ik er nu uit.
Bekijk bijlage 22104
Je kan gerust je hoofdhaar met baardshampoo wassen.
Ik doe dat met de baardzeep van HA ook.
 

Macx

Baardaap
Zo, hier is ie weer, ik heb lekker geslapen en net klaar met alles heb de vogels weer gevoerd, ik heb zo'n silo in de boom hangen, wordt elke dag leeg gegeten.
Hier een paar foto's van de achtertuin die ik nog verder moet gaan ontwikkelen, ik heb er al een 120 tegels uitgehaald en de rest komt ook nog een keer aan de beurt.
Hier een paar foto's van de tuin en natuurlijk wel weer van mijn baardie hé, die net weer is verzorgd met van alles en nog wat. ff eten dan ga ik weer aan mijn vrijdag dienst beginnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tobo

Baard
Ik weet niet of het mogelijk is en of het mij staat maar mijn doel is ongeveer zoals op deze foto, dit vind ik nou echt een prachtige baard, ik hou niet van dat strakke gedoe en ik hou ook van een snor waar je lekker aan kunt draaien dus een handlebar snor geloof ik dat je zoiets noemt.
Ik hoop dat het gaat lukken.


Keuze 1: omdat het er lekker ruig uitziet en toch zeer goed verzorgt. Ik zie ook dat de nekharen gewoon lekker groeien, kijk dat past wel bij mij en ik vind zoiets mannelijker dan zo'n strak baardje.

Bekijk bijlage 20726


Keuze 2: Ook lekker vol en niet te strak,ik zelf zou zelfs de wangen gewoon de natuurlijke lijnen volgen maar dan wel vloeiend laten lopen en de snor met handlebars

Bekijk bijlage 20727
Die 2de vb foto is zo een beetje waar ik naar wil streven... hoop dat dat realiseerbaar is.
 
Banner image
Top