Baardgroei Proces Topic

RCM

Baardaap
@Texman Dank je Willem. Ik vind het zelf ook altijd leuk om dit soort filmpjes te zien op YouTube! In het begin deed ik niks anders dan dat ;), en was ik 'jaloers' op andere. Nu niet meer, en ben ik uiterst tevreden met mijn baard. Ik kan rustig achteroverleunen, en zonder moeite het proces vervolgen richting Yeard! ;)(Y)
 
Laatst bewerkt:

Kale666man

Baardaap
Mooi gedaan Roy en net wat Willem zegt is ook zo.
Zo zie je maar hoe snel iets gaat en kon het niet laten om je dat toch nog even je baard om tezeggen
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
UPDATE: Ondertussen ben ik 6.1/2 maand onderweg en al een aantal dagen zeer ontevreden! Ik heb enorm veel krul/ slag wat gewoonweg zonder föhn niet meer handelbaar is. Ik had gehoopt dat dit met meer lengte beter zou worden, maar dat wordt het juist niet! Ook mijn snor is niet meer mooi. Deze wordt steeds pluiziger! De 24-uur regel pas ik al een aantal dagen toe, maar dat moet natuurlijk geen gewoonte worden. De baard gaat er zeker niet vanaf, maar ben serieus aan het overwegen om hem behoorlijk in te korten, en met name dan de zijkanten waar zoveel slag zit en de haren ook erg dun zijn. Ik heb de beslissing nog niet genomen, en denk er dus nog even rustig over na. :)>(Y)
 

TMG1961

Baardaap
Ik begrijp je helemaal Roy, heb intussen ook al een paar keer de 24 uurs regel toegepast en dan zit ik pas op 4,5 maand. Momenteel is probleem de snor, of hij wil niet meer echt of ik heb toch plaatselijk teveel getrim, het arme ding is links een beetje mank.

Geen idee hoe die krul eruit te krijgen is zonder constant de föhn erbij te moeten nemen. Misschien eens informeren bij een goede barbier of die enig idee heeft?
Misschien dat je lengte nog niet genoeg is om met toegenmen gewicht de krul eruit te trekken.
 

Kale666man

Baardaap
UPDATE: Ondertussen ben ik 6.1/2 maand onderweg en al een aantal dagen zeer ontevreden! Ik heb enorm veel krul/ slag wat gewoonweg zonder föhn niet meer handelbaar is. Ik had gehoopt dat dit met meer lengte beter zou worden, maar dat wordt het juist niet! Ook mijn snor is niet meer mooi. Deze wordt steeds pluiziger! De 24-uur regel pas ik al een aantal dagen toe, maar dat moet natuurlijk geen gewoonte worden. De baard gaat er zeker niet vanaf, maar ben serieus aan het overwegen om hem behoorlijk in te korten, en met name dan de zijkanten waar zoveel slag zit en de haren ook erg dun zijn. Ik heb de beslissing nog niet genomen, en denk er dus nog even rustig over na. :)>(Y)
Oei
[DOUBLEPOST=1518442300][/DOUBLEPOST]Ja mannen das kloten.
Ik begrijp jullie helemaal en daarom heb ik die zijkanten ook laten doen
Werd teveel en te lang en tijd om hem in toom te houden.
Nee ik heb er geen spijt van en onder is belangrijker voor me.
Maar snap het wel,het blijft een moeilijke keuze.
Nou Theo en Roy denk er even goed over na.
Volgende week ga ik weer naar de kapper want ik wil niet te lang voor de spiegel staan en ben nu zo klaar.
Succes met jullie keuze.
 

Texman

Koning Baard
Ja Roy en Theo,
Soms is het ook niet gemakkelijk en denk je de schaar er in maar dat raad ik jullie niet aan.:eek:
Ik zou eerder zoals Richard heeft gedaan gewoon wat bijwerken, zelf doe ik dat ook.
Deze methode noem ik: "klein stapje terug, grote stap vooruit.
Texman :)>
 

Kale666man

Baardaap
Dat zijn precies de woorden die Roy mij ook vertelde texman.
En ja nu staat hij en Theo ook voor die keuze.
Nogmaals ben ik nog steeds superblij ermee en hou het zo lekker bij hoor.
Maar geen mens is gelijk en ieder heeft zijn keuze gelukkig.
Maar leuk dat je het zegt.(Y)
 

dijkie

Zware baard
Nou Roy das ook wat ,ik zit met de zelfde gedachte als jij, ik heb al een paar keer met de trimmer in de hand gestaan om de baard eraf te halen of een stuk korter te maken.
Ik wordt namelijk gek van de jeuk en schilfers, ondanks de juiste behandeling van de baard, ik heb van nature een nogal droge moeilijke huid, zoals psoriasis wat zich op verschillende delen van de huid bevind, en moeilijk te bestrijden is, er zitten ook plekjes onder de baard wat erg jeukt en schilfert tot bloedens toe.
Dus ook ik hanteer van tijd tot tijd de 24 uurs regel.
Volgende week heb ik een afspraak met de barbier eens kijken of die nog een tip voor me heeft.
En anders de baard weer lekker kort, dan is het goed te doen.
Dus ja we zien het wel hoor of we de Yeard nog gaan halen.
 
  • Like
Reactions: RCM

dijkie

Zware baard
Ja Richard ik dacht dat ik de enigste was, maar ik hou nog vol hoor ik ben nu al aardig ver gekomen.
Dus eerst de barbier en daarna kijk ik wel verder.

En net wat @Texman, Willem zegt, daar luister ik naar, das een wijs man (Y)
 
Laatst bewerkt:

Kale666man

Baardaap
Ja man,ik gun het jullie zo graag en als het niet anders is dan is het zo.
Zo,n leuk clubje bij mekaar die elkaar steunen door dik en dun.
Maar het is nog niet gedaan Gerard en er zal wel een oplossing komen hoe dan ook.
Ik blijf positief naar je hoor.
En ja Texman snapt het zeker en staat ons bij.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als jullie even terug kijken naar het topic van de Professor dan zal je zien dat ook hij even een stap heeft terug gezet door licht bij te knippen en dan een voller effect te verkrijgen.
Een baard is ook niet alleen maar laten groeien natuurlijk. Eerste maanden moet je kijken wat er zoals lukt of niet lukt en nadien kan je alle kanten uit met wat jouw genen je bieden :)>
 

Kale666man

Baardaap
Nou met recht woorden die ik met je deel en neem dat zonder meer aan wat je zegt.
Het is allemaal nog niet zo makkelijk als het lijkt en het is meer dan alleen maar groeien.
Maar goed dit heb ik al gezegd dus je kan dit ook als een onnodige boodschap zien
 

Ardjan

Baardaap
Mannen niet te snel opgeven;), 't hoort er allemaal bij!:D Van tijd tot tijd ervaren we allemaal zo onze 'problemen'.
UPDATE: Ondertussen ben ik 6.1/2 maand onderweg en al een aantal dagen zeer ontevreden! Ik heb enorm veel krul/ slag wat gewoonweg zonder föhn niet meer handelbaar is. Ik had gehoopt dat dit met meer lengte beter zou worden, maar dat wordt het juist niet! Ook mijn snor is niet meer mooi. Deze wordt steeds pluiziger! De 24-uur regel pas ik al een aantal dagen toe, maar dat moet natuurlijk geen gewoonte worden. De baard gaat er zeker niet vanaf, maar ben serieus aan het overwegen om hem behoorlijk in te korten, en met name dan de zijkanten waar zoveel slag zit en de haren ook erg dun zijn. Ik heb de beslissing nog niet genomen, en denk er dus nog even rustig over na. :)(Y)
Roy ik blijf zeggen, je hebt een pracht van een baard! Kun je een foto plaatsen, zodat we kunnen zien wat je bedoelt? Of heb het meer met 'je gevoel/beleving' te maken?
Nou Roy das ook wat ,ik zit met de zelfde gedachte als jij, ik heb al een paar keer met de trimmer in de hand gestaan om de baard eraf te halen of een stuk korter te maken.
Ik wordt namelijk gek van de jeuk en schilfers, ondanks de juiste behandeling van de baard, ik heb van nature een nogal droge moeilijke huid, zoals psoriasis wat zich op verschillende delen van de huid bevind, en moeilijk te bestrijden is, er zitten ook plekjes onder de baard wat erg jeukt en schilfert tot bloedens toe.
Je zou eens kunnen kijken op onderstaande link @dijkie . Misschien vindt je daar de gouden tip!:)
http://baardforum.nl/threads/erg-droge-huid-wat-nu.1263/
 
Banner image
Top