erg droge huid, wat nu?

Boof72

Volle Baard
Een vraag aan de ervaring deskundige.

Nu de baard weer wat langer wordt merk ik dat de huid onder de baard erg droog wordt.
Zelfs zo erg dat het soms jeukt en schilfert, het lijkt wel roos.

Iemand een idee hoe dit is te voorkomen?
Baardolie?
Het lijkt mij meer dat dit meer in de haren blijft zitten dan dat het in de huid trekt.
Of gebruik ik het dan te weinig?
Wax? Nivea erin smeren?

Als ik het dan flink was met shampoo is het een paar dagen weg, maar komt iedere keer weer terug als ik de baard alleen met water schoonmaak.
Of is er een andere manier om het te voorkomen?

Thanks
 

Weeble

Volle Baard
Face peeling of face scrub helpt ook.
Dit reinigt het gezicht en zorgt voor hydratatie. Je mag dit vaak ook dagelijks gebruiken!
 

Boof72

Volle Baard
hartelijk dank voor de optie's.
ik ga ze eens proberen en dan kijken welke het beste bevalt.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Head & Shoulders zeker niet! Het werkend bestanddeel, dat huidschilfering (roos) tegengaat is agressief voor de haren. Meng liever wat cocos-olie met shea-butter en masseer dit voor het slapen gaan in de baard.
 

Edd

Baard
Voor mij werkt wassen met water droog deppen handdoek goede natuurlijke olie mengsel elke ochtend erin masseren en juist ook op de huid .
Daarna kam en of borstel en zo min mogelijk met een te agressieve shampoo wassen liefst zo mild mogelijk.(baardhaar is stuger dan hoofdhaar )
Natuurlijk altijd schoon houden .
Als de jeuk& schilfers dan nog aanhouden zou ik persoonlijk langs huisarts gaan om te checken voor de zekerheid wat er met de huid aan de hand is.
Ik heb nog een home made recept gedeeld onder verzorgings producten .
Dat werkt voor mijn huid goed geen jeuk maar nogmaals elke huid is anders .
Gewoon uitproberen wat voor jou werkt .
Suc6 EDD.
 

Hartenheer

Zware baard
Head & Shoulders zeker niet! Het werkend bestanddeel, dat huidschilfering (roos) tegengaat is agressief voor de haren. Meng liever wat cocos-olie met shea-butter en masseer dit voor het slapen gaan in de baard.
Gebruik het eigenlijk al heel lang. Juist omdat dit de schilfers weg heeft haald was ik tevereden.
Die brokken zeep die ik hier zie, vind ik bijvoorbaad niets. Ben al blij dat er vloeibare zeep is.

Die natte kleffe brokken van vroeger krijg ik nog rillingen van op mijn rug o_O
Wat voor een shampo kan je dan aanraden?
 

Eggie

Stoppelbaard
Hier andrelon 2 in 1, kost een drol..drie minuutjes laat ik het inwerken ,spoel het uit en verwen het geheel daarna met arganolie met een druppie patchoulie gemengd in de arganolie fles...succes !
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Gebruik het eigenlijk al heel lang. Juist omdat dit de schilfers weg heeft haald was ik tevereden.
Die brokken zeep die ik hier zie, vind ik bijvoorbaad niets. Ben al blij dat er vloeibare zeep is.

Die natte kleffe brokken van vroeger krijg ik nog rillingen van op mijn rug o_O
Wat voor een shampo kan je dan aanraden?
Die natte, kleffe brokken gebruik ik in de vorm van Aleppo-zeep (1 à 2x per week), maar door deze in een open zeepbak met speciale bodem te plaatsen wordt het nooit soppig.
Een shampoo, waar ik zeer tevreden over ben is de L'Oreal Elvive Total Repair. Deze gebruik ik 1x per week en het herstelt voelbaar en zichtbaar de schade, die een baard in de loop der week oploopt. Het reinigt prima en maakt mijn baard vol en zacht.
 

Boof72

Volle Baard
Klinkt interessant allemaal.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook vaak Head & Sholders gebruik, omdat dit werkt.

Nu geprobeerd om wat Arganolie er goed in de masseren, maar heb het idee dat het juist eerder terug is.
1x per dag goed in masseren.
Van zo'n brok zeep krijg ik inderdaad ook een beetje rillingen, vast nog vanuit mijn jeugd opgelopen.
Wat was dat altijd ransig!! En daar moest je dan schoon van worden hahahaha

De andrelon 2-1, welk type gebruik je want zie dat er 100.000 verschillende zijn?
Schermafbeelding 2017-02-09 om 07.11.38.png
 

Mrgourmet

Baard
@Boof72,
Ik had dit vorige jaar heel erg, zo erg zelfs dat ik gewoon niets meer kon gebruiken in mijn baardje.
ik merkte dat het shampoo was die de boosdoener was. ik heb er vele geprobeerd. geen een hielp of maakte iets beter.
totdat ik zelf baard OLIE ging mengen:


50% Amandel-olie 50 a 60 Ml ongeveer (G & W winkel)
50% Jojoba-olie 50 a 60 Ml ongeveer (G & W winkel)
(ik had er ook wat geur bijgedaan, maar dit zou ik in jou geval niet doen)

Toen ik deze 4 tot 6 maal daags ging aanbrengen gingen alle problemen weg.
ik had af en toe nog wel een ingegroeide haar, dit is nou eenmaal zo als je baard niet al te lang is,
maar verder GEEN problemen meer.

succes ermee en hou vol, baard staat je goed!

Check anders hier m'n baard-reis maar ff :p

http://baardforum.nl/threads/mr-gourmet-en-zn-baard.755/page-2
 

istawa

Zware baard
Ik gebruik nu een tijdje aleppo zeep en daarna een Conditioner op basis van arganolie. Drogen amandel/arganolie dr in masseren werkt prima bij mij.
Gr teun

it ain't over until the fat lady sings
 

Glenn

Baard
Ik heb veel last van een droge huid.
Het is te zeggen, ik had er veel last van.
Maar nu ik aleppo zeep heb ontdekt is dat probleem van de baan.
Voor mij topspul!!!!
 

JanM

Stoppelbaard
Hier ook Aleppo zeep. Mijn tip is om na het wassen met Aleppo zeep water met natuurazijn (1/30) te mengen om de huid en haren weer te sluiten, anders staan alle poriën (huid) en schubben (haar) open en voelt het extreem stroef aan. Gewoon beetje azijn in een grote waterkan en jezelf ermee overgieten. Dan is alles weer lekker gladjes. Daarna met jojobaolie de baard doorwrijven tot op de huid.

Oja, en niet teveel friemelen met je baardharen helpt ook. Ik zit graag wat te friemelen met mijn kinharen als ik wat zit te prakkizeren; dat irriteert de huid en haarwortels en dan krijg ik ook jeuk, jaj! Even goed spoelen met koud water is fijn en koelt lekker af :)
 
Banner image
Top