ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Wat een mooie en aparte klokjes bezitten de baardmannen!
@Olav1975 poept er rustig iedere dag eentje uit en @Renem met zijn Einzelzeller.(Y)

Voordat het zgn. anker werd uitgevonden waren alle uurwerken voorzien van slechts één wijzer. Het is eigenlijk de originele tijdsaanduiding en merken als Meistersinger en Botta voeren het nog steeds.
Zelf vind ik het zeer rustgevend werken, evenals mijn 24-uurs horloge; je hoeft niet op de seconde precies te leven. :)
 

Olav1975

Volle Baard
Vandaag gaan we voor gewaagd roségoud. Een echte man durft en kan alles dragen (qua horloge)
1c845942eefb1ace4239310c302a6310.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
[DOUBLEPOST=1579549251][/DOUBLEPOST]
Wat een mooie en aparte klokjes bezitten de baardmannen!
@Olav1975 poept er rustig iedere dag eentje uit en @Renem met zijn Einzelzeller.(Y)

Voordat het zgn. anker werd uitgevonden waren alle uurwerken voorzien van slechts één wijzer. Het is eigenlijk de originele tijdsaanduiding en merken als Meistersinger en Botta voeren het nog steeds.
Zelf vind ik het zeer rustgevend werken, evenals mijn 24-uurs horloge; je hoeft niet op de seconde precies te leven. :)

Ik heb er inderdaad té veel... :D
 

Texman

Koning Baard
Heren zeer mooie horloges zie ik hier allemaal passeren.(Y)(Y)(Y)
Een horloge is eigenlijk een van de weinige sieraden voor de man dus als je het leuk vind leef je uit;).
Zelf ben ik niet zo erg bezig met horloges maar als ik er een nodig heb mag deze best wel wat kosten.
Mijn huidige Seiko heb ik nog gekocht in het gulden-tijdperk. Hij werkt nog prima en ik draag hem iedere dag.
Naast de Seiko heb ik nog een horloge die ik droeg tijdens mijn studietijd. Het is een ouderwets opwind klokje van Idus met een groene wijzerplaat en zo'n 50 jaar oud en hij doet het nog steeds :D.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Bedieningsknoppen aan de linkerkant van het horloge wordt "Pilot Watch" genoemd. Ontwikkeld in de Eerste Wereldoorlog, zodat de knop niet in de rug van de hand prikte tijdens het vliegen.

En dan direct ook maar het antwoord op de veelgestelde vraag, waarom militairen het horloge aan de binnenzijde van de pols dragen. Dan kan men de wijzerplaat zien, terwijl men een geweer vasthoudt zonder de pols te hoeven draaien en kan zo ook tijdens nachtelijke operaties de luminisatie (oplichtende wijzers) de positie niet veraden.

…en kom maar op met de foto van de Idus @Texman ! :)
 

Texman

Koning Baard
Nou vooruit dan maar weer :D.

Indus horloge 2.jpg
[DOUBLEPOST=1579612355][/DOUBLEPOST]Om het verhaal compleet te maken had ik ook nog deze batterij-horloges van Seiko en Citizen.
De Citizen heb ik gekocht na het Indus horloge en een jaar of 10 gedragen. De Seiko beviel niet en heb ik na een jaar vervangen voor mijn huidige horloge.

Horloge Seiko en Citizen.jpg
 

Olav1975

Volle Baard
Die klassiekers zijn erg mooi allemaal. Gisteren al zitten snuffelen op internet of ik wat leuks kan vinden om mijn collectie uit te breiden met wat klassieks

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Banner image
Top