ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Grappig, hè?
Bij de overgang van vestzakhorloges naar polshorloges in de Eerste Wereldoorlog werden er nog savonettes gebruikt om het glas te beschermen, als men door de loopgraven draafde, evenals dat er polsbanden bestonden, die lang genoeg waren om over de mouw van een jas te dragen. Er waren zelfs banden, waarmee men het vestzakhorloge om de pols kon gespen.
In later dagen is het in onbruik geraakt.
 
Het prachtige horloge van opa. Destijds een prijzig klokje en sinds opa is overleden voor mij onbetaalbaar. Ik hou van het slanke design en de kwaliteit. De band is keramisch en schijn levenslang krasbestendig te zijn. Dat is ook te zien want zowel het glas als de schakels zijn nog als nieuw. De foto is is al even geleden maar hij ziet er nog hetzelfde uit.
f9e0c9e25ef81068f2080a694b80c98a.jpg


Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Het prachtige horloge van opa. Destijds een prijzig klokje en sinds opa is overleden voor mij onbetaalbaar. Ik hou van het slanke design en de kwaliteit. De band is keramisch en schijn levenslang krasbestendig te zijn. Dat is ook te zien want zowel het glas als de schakels zijn nog als nieuw. De foto is is al even geleden maar hij ziet er nog hetzelfde uit.
f9e0c9e25ef81068f2080a694b80c98a.jpg


Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
Erg mooi horloge en een fijn aandenken aan je opa dus nooit wegdoen;)(Y)
 

Olav1975

Volle Baard
Grappig, hè?
Bij de overgang van vestzakhorloges naar polshorloges in de Eerste Wereldoorlog werden er nog savonettes gebruikt om het glas te beschermen, als men door de loopgraven draafde, evenals dat er polsbanden bestonden, die lang genoeg waren om over de mouw van een jas te dragen. Er waren zelfs banden, waarmee men het vestzakhorloge om de pols kon gespen.
In later dagen is het in onbruik geraakt.

ik vrees dat ik mijn ‘collectie’ ga uitbreiden door dit soort verhalen. Nu heb ik alleen nieuw spul, maar wat klassiekers erbij is ook erg leuk!
 

Renem

Volle Baard
avis-slow-o.jpg


Ik heb er zo eentje om mijn pols: ideaal om globaal te zien hoe laat het is. :D

De dag begint met de enkele wijzer op links als ik om 6 uur op sta.
Middaguur staat de wijzer bovenaan en bij verticaal rechts is het tijd om naar de aardappelen en spruitjes te gaan. :rolleyes:

Ieder maatstreepje is een kwartier, dus op praktisch 5 minuten kun je ongeveer zien hoe laat het is.
Heerlijk verfrissend vertragend in deze opgejaagde maatschappij. (Y)

Vriendelijke groet, René
 
Banner image
Top