andere look (baard), andere kledingstyle ?

Andreas

Baard
Hah. Ik koop die rommel sowieso niet :)
Probeer alleen aan te tonen dat trends komen en gaan en bovendien erg subjectief zijn. Dit soort bladen spelen in op onzekerheden en zijn feitelijk een grote reclameadvertentie.
 
Hah. Ik koop die rommel sowieso niet :)
Probeer alleen aan te tonen dat trends komen en gaan en bovendien erg subjectief zijn. Dit soort bladen spelen in op onzekerheden en zijn feitelijk een grote reclameadvertentie.
Mee eens
Overigens ligt uw mooie profielfoto op zijn zijkant en dat is objectief
 
@ProfessorMelchior, ik behoor tot de zogenaamde "spijkerpakkengeneratie". :) Onlangs heb ik nog 2 nieuwe spijkerjacks aangeschaft.
En inmiddels gepimpt tot een stoere rebelse look ? Bijvoorbeeld met een mooie roze fluwelen driekhoek op de rug, de kettinkjes hier en daar verspreid over het jack, de prachtige turquoise bies aan de onderkant en de in het oogspringende gouden sterretjes.

fijn-spijker-jack.jpg
 
Weing eigenheid, maar eenheidsworst bij veel mannen. Ook onder de baarddragers. Hipsterlook, bovenste knoopje dicht bv. De eigenheid en het leuke gaat weg als iedereen het gaat doen. Jammer gebeurt bij veel zaken. Straks is de mode overgewaaid, die baard kun je dan wel shapen naar een nieuwe trend. Die volgeinkte armen houdt je. Het is als mannen die in een tijdperk blijven zitten wat lang vervlogen zal zijn. Ik ben voor de trendsetters niet de trendvolgers. Overigens veel foto's hier bijzonder aardig, thumbs up, maar pen gewoon ff mijn kijk op de zaken neer
Ik heb weinig kledingstukken maar veel is uniek, nl in elkaar gezet door een vriendin. Niemand die ook maar hetzelfde overhemd kan hebben.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Uniformiteit markeert de kudde!
Men kleedt zich als de leden van de groep, waar men toe wil behoren. Zeker in het Calvinistische Nederland gaat men niet voor trendsetters, non-conformisten, unieke eenlingen of excentriekelingen, want die worden gezien als "de gekkies".
Jules Deelder, Mathilde Willink, etc. worden in ons land niet serieus genomen, terwijl Bjørk, Nina Hagen, Karl Lagerfeld en Lady GaGa dat als buitenlanders wel worden.
Trek een knalgele cowboy-outfit of een Smurfenpak aan en wandel ermee door New York of Londen en niemand zal je vreemd aankijken, omdat men daar ieder persoon als uniek aanmerkt. In Nederland zit je dan allang in een dwangbuis in een instelling te wachten tot men je de medicijnen toe komt dienen.
 
L

LeatherBeardEd

Guest
Weing eigenheid, maar eenheidsworst bij veel mannen. Ook onder de baarddragers. Hipsterlook, bovenste knoopje dicht bv. De eigenheid en het leuke gaat weg als iedereen het gaat doen. Jammer gebeurt bij veel zaken. Straks is de mode overgewaaid, die baard kun je dan wel shapen naar een nieuwe trend. Die volgeinkte armen houdt je. Het is als mannen die in een tijdperk blijven zitten wat lang vervlogen zal zijn. Ik ben voor de trendsetters niet de trendvolgers. Overigens veel foto's hier bijzonder aardig, thumbs up, maar pen gewoon ff mijn kijk op de zaken neer
Ik heb weinig kledingstukken maar veel is uniek, nl in elkaar gezet door een vriendin. Niemand die ook maar hetzelfde overhemd kan hebben.
Klopt, weinig eigenheid, alhoewel dat bij de niet-baarddragers nog veel meer is volgens mij. Ik draag regelmatig leren broek, zie je niet vaak en krijg er nog wel eens reacties op ook, maar is wel eigen en echt :)
 

Kale666man

Baardaap
Het is meer een kwestie van "welke kleding kun je niet meer dragen".
Tartan plaid lumberjack-shirts, hooded sweatshirts, oversized jeans en Red Wing Iron Rangers Boots droeg ik al en kunnen nog steeds.
Kostuums (twee- danwel driedelig) kunnen soms wel, maar met een overjas en hoed vind ik het minder. En dat is nou jammer, want ik heb een stuk of 30 top-vintage hoeden uit de periode 1935 - 1957 en een paar custom made exemplaren. Aangezien een gemiddelde hoed rond de $ 400,00 heeft gekost ben ik hier niet zo blij mee. :(
Ballcaps ('20-jaren petten meestal van tweed) en ijsmutsen kunnen, maar niet bij een kostuum.
Frock coats (de ouderwetse lange herenjas) en zoot-suits prefereer ik boven een colbert, wat ik toch al een mode-artikel van niets vind. (Mijnheer Colbert was zo slim om gewoon een frock coat af te knippen! Sukkel.)
Bij de weg: dames zullen misschien naar een horloge kijken, maar dat draag je alleen maar bij informele kleding, als de mouwen opgerold zijn of bij een bezigheid, waarbij het verreist is, zoals bv. een duikhorloge, zeilersklok, enz. Bij een kostuum draagt een heer nml. geen horloge, maar gebruikt een vestzakuurwerk. Een metalen knol onder je manchetten met manchetknopen ziet er ook niet uit.
Wat echt niet kan? Suffe ouwe lullen-kleding, zoals C&A streepjesoverhemden met korte mouwen, polyester overhemden met cut-away boorden, onbestemde bejaarden nylon broeken, instap moccasin schoenen (of nog erger: sandalen met sokken :confused:), plastic windjacks en de vreselijke, in de jaren '80 uit Amerika overgewaaide baseballcaps, die normaal door op hun John Deere-tractor rijdende boeren met tuinbroeken gedragen worden.
Peter Angel heeft een aardig You Tube-kanaal met mode voor baarddragers. :)
Zo melchior dit is dan wel een oude QUOTE maar die hoeden alleen al zijn een leuk bedrag waard en is een mooie verzameling.
Is het een soort belegging en worden ze met de tijd steeds meer waard of bewaar je ze een appeltje voor de dorst
Je bent wel een man die over veel kennis beschikt heb ik gemerkt en zeker over het verleden weet je altijd wel iets te vertellen of uit te leggen.

P,S zie dit niet als een veer in je reet steken a.u.b
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@Kale666man de veer heb ik weer uit mijn reet weten te peuteren. Leuk, dat je de historie waardeert. Als je zo vreselijk oud ben als ik, dan steek je wel eens wat op :)
De hoeden zijn noch een belegging danwel een dorst-appeltje, want ik draag ze gewoon. Ik ben van mening, dat je niets voor de toekomst hoeft te bewaren, want 'alles van waarde is weerloos' (Lucebert). Kleding en voorwerpen moet je gebruiken, niet sparen. Je hebt niets aan een glanzende oldtimer voertuig in een schuur, als je er nooit mee rijdt.
 

zenn

Zware baard
Baard hoeft niet persé een andere kledingstijl te betekennen; het is net waar jij jezelf lekker in voelt natuurlijk. Maar onbewust uniformeert iedereen zich, en bij het dragen van een bepaald soort kleding komt een baard anders over dan bij het dragen van een andere. Uiteindelijk vind 'k persoonlijkheid altijd nog het beste passen bij een baard.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik dacht er even over na om een grapje over "baard nudisten" te maken, maar nadat ik de plaatjes via Google had opgezocht zie ik er maar vanaf. :confused:o_O:eek:
 

zenn

Zware baard
Ik dacht er even over na om een grapje over "baard nudisten" te maken, maar nadat ik de plaatjes via Google had opgezocht zie ik er maar vanaf. :confused:o_O:eek:
Waarvoor dank Professor :D

070205ondertiteling.jpg

Uh oh, google... :p:eek:
 
Leuk Topic! Ik knoop mijn overhemden minder hoog op ivm afzetting van Baardbalm en olie op de boorden. Vooral drama bij mijn witte hemden. Een das doe ik niet meer omdat je de knoop toch niet meer ziet;-)
 
Banner image
Top