andere look (baard), andere kledingstyle ?

Heeft jouw baardgroei voor aanpassingen gezorgd qwa kledingstyle ? Wat heb je aangeschaft wat je anders niet gekocht zou hebben en wat heb je door je veranderde looks opgeruimd uit je kledingkast ?
 
Ik merk dat ik de laatste tijd minder graag t-shirts draag en vaker naar overhemden met opgerolde mouwen grijp.

Ook ben ik aan het stoeien met m'n kapsel, maar heb nog bezwaren tegen te kort / opgeschoren haha.
 
Ik merk dat ik de laatste tijd minder graag t-shirts draag en vaker naar overhemden met opgerolde mouwen grijp.

Ook ben ik aan het stoeien met m'n kapsel, maar heb nog bezwaren tegen te kort / opgeschoren haha.
Hoi Simon,
Is dat wellicht omdat een open boord van een overhemd makkelijk in te stellen is, hoeveel knoopjes je wellicht open wilt hebben vanaf je nek ?
Een overhemd met opgerolde mouwen vind ik sowieso cooler, maar dat is persoonlijk. Een kennis zei ooit, de kleding is niet het meest belangrijk bij een man, vrouwen kijken voornamelijk vrij snel naar de schoenen en een evt. goede klok / horloge. Goede schoenen vind ik van mijzelf al belangrijk, die klok ligt al een tijdje in een laatje, gebruik de telefoon daar voor, stropdassen heb ik ooit al weggedaan voordat wijlen prins Claus een statement ging maken door hem af te knopen en publiek. Sommige kleding moet ook gewoon goed bij je passen, een ruitjesshirt is misschien niet voor iedereen evenals alle kleuren die er zijn. Met groet
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het is meer een kwestie van "welke kleding kun je niet meer dragen".
Tartan plaid lumberjack-shirts, hooded sweatshirts, oversized jeans en Red Wing Iron Rangers Boots droeg ik al en kunnen nog steeds.
Kostuums (twee- danwel driedelig) kunnen soms wel, maar met een overjas en hoed vind ik het minder. En dat is nou jammer, want ik heb een stuk of 30 top-vintage hoeden uit de periode 1935 - 1957 en een paar custom made exemplaren. Aangezien een gemiddelde hoed rond de $ 400,00 heeft gekost ben ik hier niet zo blij mee. :(
Ballcaps ('20-jaren petten meestal van tweed) en ijsmutsen kunnen, maar niet bij een kostuum.
Frock coats (de ouderwetse lange herenjas) en zoot-suits prefereer ik boven een colbert, wat ik toch al een mode-artikel van niets vind. (Mijnheer Colbert was zo slim om gewoon een frock coat af te knippen! Sukkel.)
Bij de weg: dames zullen misschien naar een horloge kijken, maar dat draag je alleen maar bij informele kleding, als de mouwen opgerold zijn of bij een bezigheid, waarbij het verreist is, zoals bv. een duikhorloge, zeilersklok, enz. Bij een kostuum draagt een heer nml. geen horloge, maar gebruikt een vestzakuurwerk. Een metalen knol onder je manchetten met manchetknopen ziet er ook niet uit.
Wat echt niet kan? Suffe ouwe lullen-kleding, zoals C&A streepjesoverhemden met korte mouwen, polyester overhemden met cut-away boorden, onbestemde bejaarden nylon broeken, instap moccasin schoenen (of nog erger: sandalen met sokken :confused:), plastic windjacks en de vreselijke, in de jaren '80 uit Amerika overgewaaide baseballcaps, die normaal door op hun John Deere-tractor rijdende boeren met tuinbroeken gedragen worden.
Peter Angel heeft een aardig You Tube-kanaal met mode voor baarddragers. :)
 

rudolf

Baard
Sorry begrijp ik nou goed dat omdat ik een Baard laat staan ik mijn garderobe kast opnieuw moet vullen. Wat is er mis met mijn huidige kledij?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Sorry begrijp ik nou goed dat omdat ik een Baard laat staan ik mijn garderobe kast opnieuw moet vullen. Wat is er mis met mijn huidige kledij?
Nee hoor, zolang je die suffe ouwe lullen-kleding niet draagt, maar daar lijk je de figuur niet voor. Sommige subculturen, zoals Jazz-cats, Rockabilly's, Punkers, Gothics, enz. dragen gewoon geen baard, omdat dit niet binnen het beeld past. Bij andere subculturen, zoals motorrijders, Lumbersexuals, Steampunkers, Hipsters, enz. is het heel gewoon. En het ligt vaak ook aan het beroep, dat men uitoefent. Bij een havenwerker, archeoloog, trucker, filosoof, boswachter, enz. kijkt niemand ervan op. Bij een chirurg, gigolo, televisie-nieuwslezer, balletdanser, enz. wordt het niet geaccepteerd.
Doe en draag nou gewoon lekker wat je zelf wilt. :).
 
De open vraag is kennelijk toch lastiger dan multiple choice, terwijl niets moet, maar een vriendelijke discussie werd ontlokt.
Vandaag heb ik kennelijk een off day
Morgen nieuwe kansen
Ik pak een douche en ga tussen de lakens. Met oprechte groeten aan mijn (b)aardige forumleden
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@ProfessorMelchior, ik draag al meer dan 20 jaar sandalen met (geitenwollen) sokken:)
Aiaiai, ernstig! :D
Zou het helpen, als we vanuit het Beschaafde Westen van Nederland een ontwikkelingswerker sturen om deze modieuze dwaling te herstellen of zou het verstandiger zijn, als wij Superieure Stadsmensen met Hoogstaande Trend Idealen een melding maken bij het Geitenwollensokken Bevrijdingsfront, zodat hun met bivakmutsen uitgeruste millitante leden de sokken komen stelen om deze daarna ritueel te verbranden op het stadsplein van de naburige en voor Zwolle vijandige stad Kampen? :p
 

Lennchu

Baard
Ik hou het gewoon bij mij spijkerbroeken, tshirt en vest. Kisten onder mijn poten en een hele dag beetje heen en weer kuieren.

Op warme dagen hemden, korte broek, Kisten. Kan allemaal tegenwoordig..

Tenzij ik op de motor ga, dan heb ik een Kevlar gevoerde motorbroek en jack ;)
 

GlennBG

Volle Baard
Ik ben tegenwoordig een Total Hipster! ;) :)>

Vroeger nog baardloos, punker, rocker, jazzcat...
Oja, ben schuldig aan de tuinbroekenrage geweest ook.
En de puntschoenen, soulstampers, cowboyboots, Bboy sneakers.
Draag lekker wat je fijn vindt, is nog steeds mijn motto.
Moeite heb ik met 1 ding om te zien bij een man: de driekwartbroek (met sandalen) brrr!

Cool topic trouwens (Y)
 
Banner image
Top