Wanneer terugsnoeien?

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nee, eigenlijk niet, want smaken verschillen, dus wat de een fantastisch vind beoordeelt de ander als blubber. ;)
Bedenk welke geur je aanspreekt (zoet, dennenbos, kruidig, enz.) en wat je wilt aanschaffen: olie, balsem of wax al naar gelang je de baard sterker in model wilt hebben.
Kies het liefst producten met natuurlijke ingrediënten en schaf niet gelijk een kast vol aan, maar bepaal door kleine aankopen steeds meer je specifieke smaak.
Lees eens de diverse reviews op het forum.

Je kunt er ook voor kiezen zelf enige producten te fabriceren. Ook hierover kun je op het forum genoeg informatie vinden en het is leuk om te doen.

Kammen en borstels daar kun je niet genoeg van hebben en om je baard niet te beschadigen kun je hiervan de betere soorten aanschaffen.

Grote favorieten bij de forumleden zijn meestal: Grave Before Shave, Superfurry en Woodsman (waxes). GBS, Mijn Baard en Honest Amish (baardolie) en de Redwood kam van MijnBaard bevalt de leden ook goed.
 

Hartenheer

Zware baard
Het ligt eraan wat je wil en en nodig heb. Lange baarden hebben een ander verzorging nodig dan een korte baard.

Een baard kam is handig als je een flinke baard heb, maar met een korte baard heb je er weinig aan. Dan voldoet een antistatische gewone kam ook.
Een borstel is altijd handig, daar kan je de baard goed mee verzorgen, zonder dat je gelijk met de kam het model eruit haalt.

Wax of balm is om je baard vorm te geven {en te verzorgen], dit is naar mijn mening alleen nodig als je een grote baard er toch strak uit wil laten zien.
Olie, is een prima manier om je baard en huid te verzorgen, ook voor de korte baard. Hiermee kan je bijvoorbeeld huidschilvering voorkomen.
De laatste twee ruiken ook nog lekker, en daar is moeilijk uit te kiezen.
 

Mitch

Baard
Voor mijn baard in wording gebruik ik momenteel baardolie van De Tuinen en Mijn Baard en een baardborstel van Oak.
Vooral de borstel ben ik blij mee. Het voelt prettig als je de harde haren gewend bent, borstelt je baard in model en verdeelt de baardolie beter dan met je handen.

Een kam heb ik ook, van buffelhoorn, maar deze heb ik voor de toekomst aangeschaft. Hier is mijn baard nog te kort voor.

Hoe staat het ervoor met de Noorse/Zweedse baard? :p
 

HaydenNL

Baard
Wat denken we mannen? De barbier in Nijmegen raad aan volgende week voor het eerst model te gaan brengen, dus de schaar erin. Too soon of kan het inmiddels wel?
 

Bijlagen

  • IMG_1281.JPG
    IMG_1281.JPG
    886,2 KB · Weergaven: 69

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Tsja, waarom niet? Aangezien de barbier zelf met het voorstel komt, dat je geld aan hem af gaat dragen, zou je er een soort weddenschap met hem over kunnen afsluiten.
De baard daadwerkelijk van een model voorzien, dan ga je accoord en betaal je.
Bestaat de behandeling alleen uit het knippen en gelijk maken van de baard (wat je zelf ook kunt), dan is het voor zijn rekening.
Klanten in de barbershop zouden als onafhankelijke jury kunnen fungeren.
Zo kun je uitzoeken of de barbier vertrouwen heeft in zijn eigen kunnen en of hij een vorm van avontuurlijke humor bezit.
:)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ligt er aan welk model je voor ogen hebt.

Als je voor lengte gaat zou ik alvast nog even wachten, als het "proper maken" is dan kan dat door een barbier, of je doet het zelf.
 

Knulletje

Zware baard
Het door jou gewenste model is volgens mij al wel mogelijk te realiseren, dan wel in een kortere versie :).
Als je m wat langer wilt hebben zou ik lekker nog een maandje wachten. Nu toont jouw baard ook prima btw!
 

Houthakker

Stoppelbaard
Heren nogmaals jullie advies graag... net even op mijnbaard.nl gekeken (lijkt hofleverancier van t forum), maar wat moet ik nu gaan kopen? Er zijn zoveel verschillende kammetjes, wax, olies etc dat ik door de haren de baard niet meer zie....

Iemand die naam + rugnummer van artikelen kan noemen die een goede basis set vormen?
Kijk eens op baarden.nl
 

HaydenNL

Baard
Gisteren naar de Barber Station geweest om het model erin te laten zetten. Het was inmiddels zo ver gegroeid dat ik het niet meer in bedwang kon houden met verzorgingsartikelen. Het piekte alle kanten op en zag er heel onverzorgd uit dus toch maar besloten het te laten bijwerken.

Overal niet ontevreden met het resultaat maar ik vind het ergens wel jammer dat er iets meer afgegaan is dan dat ik aanvankelijk dacht. Eigenaar van de BS gaf duidelijk uitleg over wat hij ging doen en waarom; de rest langer laten zou het model niet ten goede komen. Prettige tent en goede vaklui zover ik kan inschatten. Nu is het weer 5-6 weken laten groeien, zelf wel even de kaaklijn en hals bijhouden zodat het model zo lang mogelijk mooi blijft en dan gaan we voor ronde 2.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 87

HaydenNL

Baard
Strakke look (Y). Als je meer lengte wilt zal je toch door die "onverzorgde" periode heen moeten. En anders houdt je het hierbij toch..
Ook mooi!:)>

Ik laat het nu weer groeien, door het lengte verschil wat er nu gecreeerd is zou alles rondom de mond dus straks een stuk langer moeten zijn dan de wangen en bakkebaarden. Na 5-6 weken kan ik dan weer laten snoeien waarbij dan weer alles rondom de mond langer gelaten wordt en de rest weer in gradaties teruggebracht vanaf de wang naar de bakkebaarden.
 

HaydenNL

Baard
Baard update!

En misschien kan een admin hem verplaatsen naar het show je baard onderdeel want dat is inmiddels meer van toepassing ;-)
 

Bijlagen

  • 8AED8B60-5E46-4B50-9A54-634AA962BA7D.jpeg
    8AED8B60-5E46-4B50-9A54-634AA962BA7D.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 71

RubenG

Baard
Baard update!

En misschien kan een admin hem verplaatsen naar het show je baard onderdeel want dat is inmiddels meer van toepassing ;-)

Aangezien ik je "einddoel foto" zelf ook zag zitten, vroeg ik me af hoe het intussen met je baard gesteld was! Laat je hem nog groeien, of hou je hem op de laatst getoonde lengte? En is de dekking dan ook nog veranderd tegenover toen?

Grts
 
Banner image
Top