Wanneer terugsnoeien?

HaydenNL

Baard
Ha baardmensen!

Ik ben al langer baarddrager maar sinds zojuist pas lid hier. Altijd een bescheiden baard/snor gehad met geschoren wangen.

Deze stijl:

https://www.kapsels.net/kapsels16/pah-kapsel8.jpg

Nu geïnspireerd door mijn Zweedse vrienden om eens een 'Zweedse baard' te laten groeien. En nu denken jullie natuurlijk meteen... wat is een Zweedse baard? Nou dit ongeveer:

https://i.pinimg.com/736x/69/70/df/6970df84bd2dfdea5b5e270c7e93ff50--beard-pictures-sexy-beard.jpg

En meteen de tweede gedachte; dit is toch gewoon een baard en niet per se Zweeds... en dan zeg ik, daar heb je gelijk in maar de Scandinaviërs willen nu eenmaal credits voor alles wat maar met Vikingen te maken heeft.

Ennieweejs... de baard staat in de volle kweek, de wangen zijn inmiddels bijna dicht gegroeid, de kinharen trekken inmiddels recht en we komen op t punt dat de snor langzaam over mn tanden begint te groeien. Waar ik voorheen precies wist wanneer ik wat moest trimmen is een baard van deze omvang nieuw voor me. Daarom mijn vraag, om het bovenstaande "Zweedse" ontwerp te verkrijgen... wanneer ga je model aanbrengen, hoe doe je dit zonder de haren te beschadigen etc?

Ivm vakantie en het alleen voor handen hebben van mijn iPhone kan ik pas over 2 weken eigen foto's plaatsen.
 

GlennBG

Volle Baard
Hoi, welkom! (Y)
Wat betreft je gewenste design lijkt mij dat je jouw snor de vrije loop moet laten en lijkt de baard aan de zijkanten gefaded. Zelf 'laat' ik mijn baard minimalistisch corrigeren eens per 3 maanden, ik kom er zelf nauwelijks aan...Ik wil je adviseren te overwegen om na nog een maand of 3 een barber te vragen en hem/haar de foto voor te leggen... succes :)> .....
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zoals @GlennBG al zei zou ik het overlaten aan een vakman (barber) om over enkele maanden het gewenste model indien mogelijk bij te knippen.

Wat Zweeds of Noors betreft kan ik, na meerdere lange vakanties in beide landen, het spreken van de taal en kennen van hun cultuur zeggen dat de persoon op je voorbeeldfoto inderdaad de "look" heeft van een "Viking" van het genre "Ragnar" maar ik had zelf nog nooit van de term "zweedse baard" gehoord ;)

Succes met de groei en het verkrijgen van de gewenste/verhoopte vorm (Y)
 

HaydenNL

Baard
Mijn vrienden hier in Zweden hebben allemaal een variatie op die baard, vandaar de term ;-) niet te veel over nadenken verder, ik gun het ze haha!

Wel een andere vraag nav jullie antwoorden. Ik heb een baan waarbij ik toch enigzins verwacht word representatief eruit te zien. Helaas piekt mijn baard op t moment alle kanten op en zal ik na mijn vakantie toch echt iets moeten doen om hem enigzins in model te krijgen. Moet ik kammen? Beetje olie erin? Toch iets van een model laten knippen al?
 

Ardjan

Baardaap
Wel een andere vraag nav jullie antwoorden. Ik heb een baan waarbij ik toch enigzins verwacht word representatief eruit te zien. Helaas piekt mijn baard op t moment alle kanten op en zal ik na mijn vakantie toch echt iets moeten doen om hem enigzins in model te krijgen. Moet ik kammen? Beetje olie erin? Toch iets van een model laten knippen al?
Doe even een foto posten, dan kunnen we beter beoordelen. Wil je voor een langere baard gaan, dan zou ik niet teveel snoeien. Mijn ervaring is dat je met olie, balsem/wax en dan kammen (lees gladstrijken) het geheel best wel in bedwang kunt houden.
 

HaydenNL

Baard
WoW t lukt een foto te plaatsen met mn iPhone :)

Zijkant is ok, voorkant (zie volgende comment) zie je heel wat borstelige haren langs de kaaklijn. Verder niet ontevreden over de dichtheid van de begroeing.
[DOUBLEPOST=1503501274][/DOUBLEPOST]Foto 2
 

Bijlagen

  • IMG_1111.JPG
    IMG_1111.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 200
  • IMG_1110.JPG
    IMG_1110.JPG
    922,5 KB · Weergaven: 185

Knulletje

Zware baard
Op dit moment inkorten lijkt mij te vroeg. Denk dat je nog wel wat weken al dan niet maanden zal moeten wachten. Zoals al gezegd is kun je misschien beter aan de gang met baardolie en wax. De föhn helpt ook nog wel is om het naar je gewenste model te krijgen. Succes!
 

Ardjan

Baardaap
Valt reuze mee; goeie dekking; de wangen komen vanzelf.
Mijn advies (nogmaals): Niet snoeien! Als je gaat snoeien krijg je nooit die volle look (een baard groeit gemiddeld 1 tot 1,5 cm per maand; dus wees er zuinig op! :eek:
Beard on!
 

JeroenP

Volle Baard
ik sluit me aan bij de rest. De eerste maanden niet bijwerken en de dekking komt helemaal goed. En...eerst bij de barbier laten bijwerken (foto meenemen!!) en goed opletten wat de beste man doet..

succes met je baardreis!
 

MichelC

Baard
WoW t lukt een foto te plaatsen met mn iPhone :)

Zijkant is ok, voorkant (zie volgende comment) zie je heel wat borstelige haren langs de kaaklijn. Verder niet ontevreden over de dichtheid van de begroeing.
[DOUBLEPOST=1503501274][/DOUBLEPOST]Foto 2

Zoals andere al hebben genoemd. baardolie, baardbalsem en kammen. niet gelijk de 'wilde haren' wegknippen of wegtrimmen. Want nu staan ze alle kanten op en 's avonds staan weer anders op een gegeven moment blijf je knippen en houd je niks meer over.

In het begin hebben de haren een eigen leven, die moet je nog richting geven door te blijven kammen en te verzorgen en zacht houden met baardolie. Op een gegeven moment dat gaan de haren de goede kant op staan en wordt het allemaal een stuk minder wild. (natuurlijk afhankelijk van je haartype)

het is afblijven en volhouden. Een baard vergt meer discipline dan elke ochtend scheren :confused:
 

HaydenNL

Baard
Heren nogmaals jullie advies graag... net even op mijnbaard.nl gekeken (lijkt hofleverancier van t forum), maar wat moet ik nu gaan kopen? Er zijn zoveel verschillende kammetjes, wax, olies etc dat ik door de haren de baard niet meer zie....

Iemand die naam + rugnummer van artikelen kan noemen die een goede basis set vormen?
 
Banner image
Top