Wanneer terugsnoeien?

HaydenNL

Baard
Aangezien ik je "einddoel foto" zelf ook zag zitten, vroeg ik me af hoe het intussen met je baard gesteld was! Laat je hem nog groeien, of hou je hem op de laatst getoonde lengte? En is de dekking dan ook nog veranderd tegenover toen?

Grts

Toevallig ga ik vandaag naar de barbier om hem weer wat terug te laten snoeien, maar tot op heden zeker tevreden met het resultaat. Mag met recht een baard genoemd worden denk ik zo :-D

Enige wat ik nog ga doen is de wangen voller laten groeien. Wellicht heb je in het andere topic gelezen over mijn laatste barbier ervaring, die helaas minder positief was. Een van de dingen die er verkeerd zijn gegaan is het te diep 'insnijden' van de baard op de wangen en ipv een haakse vorm een soort J-vorm erin maken. Vandaag dus eerst alles weer in model brengen (dit keer bij Nozems in Nijmegen) en daarna alles laten groeien weer.
 

Bijlagen

  • 1A1241E4-5548-4E7E-8DAE-E33244572444.jpeg
    1A1241E4-5548-4E7E-8DAE-E33244572444.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 98
  • 820D4211-BE06-4DC4-AF3D-E90924903E13.jpeg
    820D4211-BE06-4DC4-AF3D-E90924903E13.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 98

Texman

Koning Baard
Beste HaydenNL,

Je hebt een mooie baard met de potentie om nog veel mooier te worden.
Goede raad voor bij de barbier:
Zeg heel duidelijk wat je wil dat hij doet met jouw baard.
En nog belangrijker zeg ook heel duidelijk wat je niet wil.:D
M.a.w. laat de barbier geen vrije keuze want soms heeft hij een heel ander idee dan jij.
Mocht je al naar de barbier zijn gebruik dan mijn advies voor de volgende keer.
Ook ik heb een slechte ervaring bij de barbier namelijk het teveel veel wegscheren van de onderkant van de baard tot net onder de kaaklijn.
Dit kan misschien wel een klassieke baardvorm zijn maar ik vind dat heel raar staan.:eek:
Daarnaast moet je dan ook de kale hals onder je baard gaan scheren.:eek:

Succes:)>
 

Mitch

Baard
Toevallig ga ik vandaag naar de barbier om hem weer wat terug te laten snoeien, maar tot op heden zeker tevreden met het resultaat. Mag met recht een baard genoemd worden denk ik zo :-D

Enige wat ik nog ga doen is de wangen voller laten groeien. Wellicht heb je in het andere topic gelezen over mijn laatste barbier ervaring, die helaas minder positief was. Een van de dingen die er verkeerd zijn gegaan is het te diep 'insnijden' van de baard op de wangen en ipv een haakse vorm een soort J-vorm erin maken. Vandaag dus eerst alles weer in model brengen (dit keer bij Nozems in Nijmegen) en daarna alles laten groeien weer.

Ziet er goed uit je baard! (Y)

Heb jij er geen last van dat je snor in je mond groeit?
Die van mij krult heel erg naar binnen. Ik houd hem dan ook kort boven mijn lip. Anders bijt ik weer wat snorharen eruit :confused:
 

HaydenNL

Baard
Ja die is nu wel te lang geworden. Hap af en toe meer haar dan brood.

Dit is het resultaat na de barbier. Alles weer wat ingekort zodat het weer een paar weken kan groeien.
 

Bijlagen

  • 9BD6B181-E2D7-43E9-A38C-A80AA4B52260.jpeg
    9BD6B181-E2D7-43E9-A38C-A80AA4B52260.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 94
  • 63083396-EDB9-4CDB-9419-D70DC850098C.jpeg
    63083396-EDB9-4CDB-9419-D70DC850098C.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 94

Kale666man

Baardaap
Heb,ik ook last van maar gewoon door laten groeien,dat doe ik tenminste maar je kan ook meer informatie vinden hier op het forum.ik heb er wel last van maar stoort me niet en laat hem gewoon doorgroeien
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik vind het veel té netjes uitzien. :confused:
Ik heb zo'n zestien keer tussen de foto's heen en weer gekeken en ik snap er weinig van.
Eerst heb je een ruige baard met een forse snor met lange uiteindes en dan gaat de barbier aan de gang en heb je ineens een lange sik en een zielig dun snorretje. :(
Laat maar weer groeien zou ik zeggen.
 

HaydenNL

Baard
Mijn vriendin ook, dit ziet liever de grote snor en baard. Tis altijd beetje schipperen voor mij... in mijn vakgebied (finance/management consulting) is dit al vrij 'ruig'.
 

Glenn

Baard
Het is niet altijd gemakkelijk als je moet rekening houden met externe factoren zoals vrouwlief en werk.
 

RubenG

Baard
Niet eens met de professor :)
Vind beide modellen wel goed staan maar begrijp volledig je keuze om de snor 'netjes' te houden voor o.a. je werk. Komt net iets 'professioneler' over, hoe belachelijk dat ook klinkt :)
 

RCM

Baardaap
Ik heb je topic eens even rustig doorgelezen. Mijn mening is dat je al in een vroeg stadium aan het overwegen was om naar een barbier te gaan. Ik citeer even het volgende: 'Ik heb een baan waarbij ik toch enigszins verwacht word representatief eruit te zien'. Dat representatief uitzien bereik je niet door een bezoekje te brengen aan de barbier. Er staan hier heel veel topics over hoe en met welke producten jij je baard kan verzorgen en onderhouden. Je hebt een foto toegevoegd van je doel, echter ging je de goede kant op, maar naar de bezoekjes aan de barbier heb je wel degelijk stappen terug gezet. De adviezen die je kreeg betreft het laten doorgroeien van je snor, heb je zoals de professor ook al omschreef, terug laten snoeien tot een 'zielig' dun snorretje. :D Binnen 2 weken na het in 'model' brengen. ben je weer terug bij af, want kortere haren springen en steken nou eenmaal meer uit. Als ik jou was zou ik het laten bij een kort model die jezelf goed kan trimmen, want je zogenaamde 'Zweedse baard' ga je op deze manier niet bereiken. Desondanks hoop ik toch dat je doorzet, en ons over enkele maanden kan verrassen met een verbluffend resultaat. GO FOR IT!!! :)>(Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik heb voornamelijk een "probleem" met de term "netjes".

Persoonlijk vind ik dat mijn baard en snor er allebei "netjes" bij staan.

Wat dan dan weer met "professioneler overkomen" te maken zou hebben snap ik al weer helemaal niet :rolleyes:.

Ik heb soms de indruk dat sommige mensen denken dat iemand met een baard zich niet verzorgd.

Diegenen die hier zitten en "een beetje" baard hebben weten dat ze momenteel vaker en langer in de badkamer voor de spiegel staan voor de verzorging dan voor de periode dat ze hun baard lieten groeien.

Welke "stijl" of welk "model" je graag verkiest is uiteraard erg persoonlijk. Maar..................NETJES is hij haast ALTIJD :)>
 

Texman

Koning Baard
Lang geleden had ik een publieks gerichte functie waarbij ik persoonlijke contacten onderhield met mensen die vragen hadden op het gebied van verkeer.
We zijn een keer door de krant geïnterviewd m.b.t ons werk. Mijn toenmalige chef en ik hadden toen een mooie volle baard.
We kwamen met een foto in de krant met als onderschrift de twee bebaarde heren van het verkeerspreekuur.
Dit vond ik erg leuk en beschouwde het als een soort compliment. Ik denk dat het "professioneler overkomen" te maken heeft met de huidige managementcultuur die je in veel bedrijven ziet. Dat zag ik bij mijn werkgever ook gebeuren ( veel jongens in snelle pakken).o_O
 

RubenG

Baard
Ik heb voornamelijk een "probleem" met de term "netjes".

Persoonlijk vind ik dat mijn baard en snor er allebei "netjes" bij staan.

Wat dan dan weer met "professioneler overkomen" te maken zou hebben snap ik al weer helemaal niet :rolleyes:.

Ik heb soms de indruk dat sommige mensen denken dat iemand met een baard zich niet verzorgd.

Diegenen die hier zitten en "een beetje" baard hebben weten dat ze momenteel vaker en langer in de badkamer voor de spiegel staan voor de verzorging dan voor de periode dat ze hun baard lieten groeien.

Welke "stijl" of welk "model" je graag verkiest is uiteraard erg persoonlijk. Maar..................NETJES is hij haast ALTIJD :)>

Klopt allemaal wel wat je zeg uit het oogpunt van iemand met een baard, maar daar gaat het in dit geval niet om in mijn comment. Zelf sta ik inderdaad veel langer voor de spiegel en verzorg ik mijn baard en huid, maar dat zien de mensen zonder baard niet.

Het gaat mij erover dat, zoals Texman ook zegt, in de huidige managements en directies nog altijd het idee heerst dat het enige professionele uiterlijk er een is met een glad geschoren look. En ook al ben ik het daar zelf helemaal niét mee eens, het is wel die cultuur die ervoor zorgt dat Hayden en anderen ervoor opteren om geregeld bij te werken, terug te snoeien etc. Persoonlijk zie ik liever een afgeborstelde baas met een mooie baard, dan een baas zonder enige stijl met karakterloze glad geschoren kinnebak :D Denk dat iedereen het type wel kent.

Zelf heb ik van mijn baas ook al de indirecte opmerkingen gekregen over terrorisme en IS (al lachend, maar het is toch weer gezegd), maar daar lig ik zelf niet wakker van.
Ik heb echter wel begrepen dat in sommige bedrijven (lange) baarden gewoon nog niet geaccepteerd worden voor mensen die in contact komen met klanten, leveranciers, ...
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Tweemaal per jaar houden we een Zeeheldenborrel en verzamelen ons voordien in het centrum van de stad. Vanaf de eerste editie worden we verwelkomt door politie-agenten met een baard. Zo kan het dus ook voor mannen met een openbare functie, die in contact komen met het publiek.
 

RubenG

Baard
Tweemaal per jaar houden we een Zeeheldenborrel en verzamelen ons voordien in het centrum van de stad. Vanaf de eerste editie worden we verwelkomt door politie-agenten met een baard. Zo kan het dus ook voor mannen met een openbare functie, die in contact komen met het publiek.

Ik ga hier geen woorden meer aan vuilmaken...
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top