Mijn eigen baardreis

Kale666man

Baardaap
Ja dan toch liever maar de kou,tenminste dat vind ik hoor theo.
Die regen is helemaal klote en die kou met een zonnetje erbij kan je jezelf nog wel op kleden.
Moet maar snel wat beter weer worden en lekker als het droog is weer is buiten vertoeven.:)
 

TMG1961

Baardaap
De eerste 5 maanden zitten er inmiddels al weer op. De baardharen staan ondanks de lengte nog altijd alle kanten op en zijn nog altijd behoorlijk moeilijk in bedwang te houden. Heb het gevoel alsof het ipv beter alleen maar erger wordt en dat de haren nu wilder alle kanten opstaan dan maandje of 2-3 geleden. De lengte is redelijk, benieuwd wat het verschil zal zijn over een maand als ik de heard bereik. Hij zal zeker korter zijn dan andere die al de heard bereikt hebben. Als ik met de borstel van boven naar beneden kam is het alsof ik een doekje op het gezicht heb liggen, helemaal geen dikte/volume te vinden, zal denkelijk ook te maken hebben met het echt heel dunne baardhaar wat ik heb. Barbier is voorlopig nog even niet aan de orde, misschien eind april begin mei, maar ook dat is nog niet zeker.

Als ik de baard een cijfer tussen 1 en 10 zou moeten geven dan zou het een magere 6 zijn. Hij ziet er in mijn ogen niet uit als een 5 maanden baard eerder iets wat een maand of 3-3,5 oud is.
 

RCM

Baardaap
Hoi die Theo. Ten eerste respect voor je geduld en het behalen van de 5 maanden. Zo te lezen zit het je niet erg mee. Dat er af en toe eens tegenslag is, dat begrijp ik, maar bij jou lijkt het mij meer een worsteling met die baard/snor van je, dan dat je ervan kan 'genieten'! Het kan natuurlijk zo maar zijn dat het met het behalen van je heard, je baard 'helemaal' naar wens zit, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je er nog altijd hetzelfde van vindt dan nu. Dat je dunne haren hebt, dat is een feit,en mijn gevoel zegt dat het voor jou beter is om dit toch eens te bespreken met een goede barbier. Nou kan ik natuurlijk niet bepalen wat voor jou beter is, ik reageer zo, puur vanwege de inhoud van je berichten. Een barbier kan je wel zolang mogelijk willen uitstellen, maar het kan je ook wat opleveren. Er staan hier genoeg succesverhalen, en kijk maar eens naar Richard en Gerard, die zijn er alleen maar op vooruit gegaan want hun baarden zijn nu veel mooier! Zou je anders eens willen uitleggen waarom je dat niet zou willen, want ik snap het niet! Uiteraard sta ik achter elke keuze die jij maakt, maar ik gun het jou zo ontzettend happy te zijn met die baard van je! En onthoud de uitspraken van Willem (Texman) maar: klein stapje terug, grote stap vooruit!!!

Succes Theo!
 

Ardjan

Baardaap
Als ik de baard een cijfer tussen 1 en 10 zou moeten geven dan zou het een magere 6 zijn.
Gelukkig, tóch nog een voldoende! :eek: En de baard is het waard, want hij staat je prima!
Wees niet te kritisch op jezelf; iedere baard is uniek; dus ook de jouwe. En bedenk, er zijn mannen die zichzelf mogelijk een onvoldoende zouden geven, en misschien graag met je zouden willen ruilen.:eek: Maar geef niet op, en blijf bij je baard! (Y)
 

TMG1961

Baardaap
@RCM Ik ga nog niet naar de barbier Roy omdat ik de baard momenteel niet geschikt vind om al te laten bewerken. Er valt niet een model in te brengen op dit moment waar ik tevreden mee zou zijn. Dus laat ik het voorlopig even liever zo als het nu is dan naar een barbier te gaan en daarna een model of trimbeurt te hebben waar ik niet happy mee ben.

@Ardjan Ik geef niet op, heb gezegd voor de yeard te gaan en dan gebeuren wat wil. Over het wel of niet prima staan van de baard zijn de meningen verdeeld, de een vindt hem goed bij me staan de ander zo zo en weer een ander vindt het 3 keer niks.
 
  • Like
Reactions: RCM

Texman

Koning Baard
Ha Theo,
Ik sluit mijn aan bij wat Roy je heeft gezegd.(Y)
Het is namelijk helemaal niet erg om je baard nu al wat je laten bijwerken door de barbier.
Er hoeft ook helemaal niet zo veel af. Hij moet alleen minimaal bijgewerkt worden. Je zal zien dat je baard er beter uitziet en dat hij makkelijker te onderhouden is.
Ook zal je je er zelf beter bij voelen en bespaar je je zelf veel ergernis.
Tot nu toe heb je erg je best gedaan en het zou zonde zijn om het op te geven. Niet doen dus.o_O
Ik vind de heard of yeard een mooi doel om naar te streven maar het moet geen kwelling worden.
Daarom heb ik mijn eigen aanpak ontwikkeld (klein stapje terug, grote stap vooruit).
Op deze manier wordt je baard ook langer maar ook dikker en voller. Het duurt alleen wat langer.
Op termijn levert dat echt iets op geloof mij maar.
Een gang naar de barbier is ook heel nuttig en kan je ook veel opleveren. Het is per slot van rekening een vakman/vrouw die weet waar ze het over hebben.
Ze kunnen je heel goed adviseren. En je bent natuurlijk zelf de baas over je baard.
En het is net wat @Ardjan schrijft iedere baard is uniek.;)
Succes Texman:)>
 

Kale666man

Baardaap
Hoi Theo,ja beste maar dan ook allerbeste man.
Wat moet ik hiervan zeggen,nou ja ten eerste ben ik het wel met Roy en Willem eens en ook omdat het echt een oplossing kan zijn hoor.
Ik heb er daardoor meer volume door gekregen en ben er mee vooruitgegaan.
Kijk dat je kritisch bent en al met al de heard yeard wil bereiken begrijp ik als geen ander.
Maar het moet wel leuk zijn om te doen en niet een dagelijkse ergenis voor jezelf.
Het is ook fijn dat je altijd open kaart speelt en advies geeft naar anderen baardbroeders,maar als je ze zelf ontvangt probeer er iets mee te doen.
Je bent niet tevreden en zegt dan maar sommige vinden hem mooi maar anderen 3x niks.
Nou dat zal best maar wat een ander vind is wel het laatste waar ik me zorgen om zou maken,al zijn complimenten altijd leuk te ontvangen en die krijg je ook genoeg.
Daarom zeg ik ook op mijn gevoel af,ga eens naar de barbier of wat dan ook en bespreek het eens, zonder er iets aan te laten doen want het is jou baard.
Nogmaals ik heb er veel baat bij gehad en geluk ook want ben lukraak naar de turk gereden en was blij daarna dat heb je gelezen dat ik het had gedaan.
Beste Theo probeer naar je inmiddels wel een kleine vriendenkring te luisteren en hopelijk kan je er wat mee.
 

RCM

Baardaap
Uiteraard zeker doen waar jij jezelf het beste bij voelt Theo, dat is het belangrijkste! Welk model zou je dan graag willen en kan je daar een afbeelding van plaatsen?? Wellicht krijg je erg goede adviezen hoe je dat om een zo prettig mogelijke manier kan realiseren. We hebben allemaal het beste met je voor en gunnen het je zo ontzettend!! (Y)(Y)
 

Ardjan

Baardaap
de meningen zijn verdeeld, de een vindt hem goed bij me staan de ander zo zo en weer een ander vindt het 3 keer niks.
"meningen" zal je altijd blijven houden; 't is maar net waarbij je je oren laat hangen. Ik zeg, kop op, beard up, en 'oren omhoog'! En 'k sluit me aan bij de mening van @Yoeri : geen mager zesje, maar een 8, want iedere baard is uniek! :)>
 

TMG1961

Baardaap
Dat sommigen de baard niet bij me vinden staan of het maar zozo vinden trek ik me niet aan. Mijn eigen beeld van mezelf inclusief de baard is al sinds 40 jaar gigantisch verstoord door verschillende gebeurtenissen en ondanks heel veel hulp om het te verwerken is dit nooit veranderd. Ik zie mezelf helemaal anders dan anderen en dan niet in de positieve zin van het woord. Wat precies gebeurt is deel ik niet, is te privé.

Bedankt voor alle opbeurende woorden en greep onder de armen. Doet meer dan men soms denkt.

Barbier zou indien ik nu een afspraak zou maken over minimaal 2 weken kunnen. Maar zoals gezegd op zijn vroegst pas eind april/begin mei. Daar hou ik me ook aan.

Welk model baard ik zou willen, een van deze 2.
IMG_1182.JPG

IMG_1186.JPG
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Ik vind je een baard in ieder geval FANTASTISCH staan Theo! En wat andere daar van vinden is inderdaad totaal niet belangrijk! Spijtig te horen dat na zoveel hulp het niet gelukt is hetgeen te veranderen en te verwerken. Maar heel erg dapper dat je zonder er inhoudelijk op in te gaan, dit met ons wil delen!! Ik heb respect voor je Theo, en dat mag je best weten. De baard voorbeelden zijn prachtig! (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)
 

TMG1961

Baardaap
Dank je Roy
Ik denk zelf dat het de onderste baard gaat worden. Ik neem die foto's mee als ik naar de barbier ga en kijk samen met hem welke de beste optie zal zijn voor mijn baard en gezichtsvorm.
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Daar zijn we voor hé Theo :)! Ik denk ook eerder de onderste, de bovenste heeft toch best dik haar schat ik zo in. Maar de barbier kan dit uiteraard t.z.t. samen met jou bekijken, en dan mag je zelf beslissen. Ook daar geldt, wat jij wilt, en niet een ander! Ga ervoor, en laat die barbier dan voorlopig maar even zitten! (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)
 

Texman

Koning Baard
Mijn eigen beeld van mezelf inclusief de baard is al sinds 40 jaar gigantisch verstoord.
Ha Theo,
Ik denk dat je onderste baard iets voor jou is.(Y)
Ik vind het trouwens erg moedig van je dat je hier praat over je verstoorde zelfbeeld. Je hoeft er verder ook niets inhoudelijks over te vertellen.
Ik begrijpt je nu wel een stuk beter en dat vind ik fijn, want soms dacht ik wel eens dat je mijn aanbevelingen niet begreep.
Geeft helemaal niets want wij begrijpen het wel en blijven je steunen.
Sterkte en succes Texman :)>
 
Banner image
Top