Wat te doen met beginnersbaard?

Christian

Baard
Deze heeft niet lang stand gehouden. Hierna heb ik nog een tijdje een snor en sikje gehad, maar later heb ik me gewoon weer glad geschoren.

Een week of 5 á 6 geleden, aan het begin van de coronacrisis, ben ik (zoals zovelen denk ik) nog eens gestopt met me te scheren. Ik heb enkel van in het begin mijn neklijn onderhouden.

Ik hoopte dat ik ondertussen, bijna 5 jaar later, wat meer haargroei op mijn kaken te hebben, maar dit lijkt jammer genoeg nog hetzelfde...

Ziet er toch prima uit?
Kunt er een mooie hollywoodian van maken.
 

Panda

Baard
Als ik hem langer laat groeien, krijgt hij enkel lengte onder mijn kin. Een volle baard hoort ook opzij dikte te hebben om in verhouding te zijn, vind ik.
Ik was al aan het denken om mijn baard onderaan ongeveer op deze lengte te houden en de wangen te laten doorgroeien. Misschien trekt het zou wat bij.
 

Texman

Koning Baard
Het front van je baard bepaald in hoge mate het aanzien en volheid van je baard.:)>
Laat dit langer groeien dan de zijkanten. Zorg er alleen voor dat je voorkant en de zijkant van je baard mooi in elkaar overlopen.
De sik en snor groeien meestal wat harder dan de rest dus dat kan je mooi uitbuiten.;)
 

Panda

Baard
Als ik dit laat groeien, krijg ik echt een plots niveauverschil aan een kant (zie foto). Dit moet ik dus inderdaad bijknippen, zodat dit mooi in elkaar over gaat.
 

Bijlagen

  • 20200503_114358.jpg
    20200503_114358.jpg
    792,5 KB · Weergaven: 126

Skaggy

Volle Baard
Als ik hem langer laat groeien, krijgt hij enkel lengte onder mijn kin. Een volle baard hoort ook opzij dikte te hebben om in verhouding te zijn, vind ik.
Ik was al aan het denken om mijn baard onderaan ongeveer op deze lengte te houden en de wangen te laten doorgroeien. Misschien trekt het zou wat bij.

Ja, dat is inderdaad de bedoeling (Y). De vorm die je daardoor in je baard krijgt kan je volhouden tijdens het langer laten groeien en zal steeds goed staan.

Welkom terug @Panda, een man met een plan. :) Lijkt mij ook een goed idee. Succes met je nieuwe baardreis. (Y):)>
 

Panda

Baard
Ik zit met hetzelfde probleem als @Panda
De wangen lijken het niet te gaan doen.
Heel benieuwd hoe je dit aanpakt!
Ben nu ongeveer 3 maanden verder.

Veel succes!
Bedankt.
Ik heb even naar jou post gekeken en ik vind dat jou wangen heel goed meevallen hoor. Ze komen idd wat achter op je kin, maar het lijkt me dat dit bijna bij iedereen zo is. Maar je wangen zijn wel gelijkmatig begroeid, of op foto lijkt dit toch zo.
[DOUBLEPOST=1589833899][/DOUBLEPOST]Update: 2 maanden ver (het lijkt wel een zwangerschapsforum)

Tot nu toe enkel mijn snor bijgeknipt waar ze over mijn lippen komt, de neklijn bijgehouden en hier en daar wat verloren haartjes weggenomen.
Vinden jullie trouwens dat de neklijn op de goede hoogte zit?
 

Bijlagen

  • 20200518_222635.jpg
    20200518_222635.jpg
    862 KB · Weergaven: 164
  • 20200518_222419.jpg
    20200518_222419.jpg
    815,6 KB · Weergaven: 153
  • 20200518_222426.jpg
    20200518_222426.jpg
    922,6 KB · Weergaven: 157
  • 20200518_222451.jpg
    20200518_222451.jpg
    894,4 KB · Weergaven: 160

Texman

Koning Baard
Bedankt.
Ik heb even naar jou post gekeken en ik vind dat jou wangen heel goed meevallen hoor. Ze komen idd wat achter op je kin, maar het lijkt me dat dit bijna bij iedereen zo is. Maar je wangen zijn wel gelijkmatig begroeid, of op foto lijkt dit toch zo.
[DOUBLEPOST=1589833899][/DOUBLEPOST]Update: 2 maanden ver (het lijkt wel een zwangerschapsforum)

Tot nu toe enkel mijn snor bijgeknipt waar ze over mijn lippen komt, de neklijn bijgehouden en hier en daar wat verloren haartjes weggenomen.
Vinden jullie trouwens dat de neklijn op de goede hoogte zit?
Volgens mij gaat het heel goed, ook met de neklijn (halslijn) (Y)(Y)(Y). Als je je baard nog langer laat groeien kan je de halslijn verder mee laten zakken ;).
 

Panda

Baard
Ondertussen zijn we weer 10 dagen verder:
20200529_001255.jpg 20200529_001304.jpg 20200529_001334.jpg 20200529_001312.jpg
Zoveel verschil is er niet, maar ik vind toch dat het tijd wordt om een en ander bij te werken.
Vrouwlief vraagt wanneer hij er af gaat. Het is een 'coronabaard' en de 'lockdown' is toch gedaan? Ja, zeg ik dan, maar corona is er nog steeds...
Waar ze wel een punt in heeft, is dat ik nu wel weer meer onder de mensen kom, vooral voor mijn werk. Dus is de periode van 'vrij laten groeien, want niemand ziet het toch' ook stilaan voorbij.
Ik moet zeggen dat het er foto wel wat netter uitziet dan in het echt. Ik kan wat uitstekende haren wegknippen of alles eens op lengte trimmen (de sik wordt wat dik tov de zijkanten vind ik). Maar ik zou ook eens een baardstijl kunnen proberen waarbij enkel de gebieden behouden blijven die goed begroeid zijn. Echt een volle baard wordt toch niet mooi bij mij. Dit weet ik uit het verleden. Dan krijg je dit:
20200529_002910.jpg 20200529_002936.jpg
En dat is de goede kant. Aan de andere kant zat er een hap.

Later heb ik dit gereduceerd tot een korte sik en snor, wat ik zelf toch een stuk netter vond (maar wel minder viking natuurlijk...):
20200529_003246.jpg

Nu kan ik misschien eens wat stijlen proberen die telkens iets wegnemen tot ik het goed vind.
Ik had gedacht om eerst alles wat gelijk te trimmen en daarna mijn kaaklijn een pak te verlagen, zodat het dunst begroeide gedeelte gladgeschoren wordt. En dan mss de neklijn ook wat optrekken, vooral achteraan:
20200529_003702.jpg

Als dit niet mooi is, kan ik er nog een zogenaamde 'balbo' van maken door de kaaklijn recht naar achter door te trekken:
20200529_003810.jpg

Als dit dan ook niet mooi is, kan ik nog altijd reduceren tot sik.

Als ik dit doe, is de kans op een volle baard natuurlijk wel verkeken, maar ik denk niet dat die voor mij is weggelegd...
 
Banner image
Top