Wat te doen met beginnersbaard?

Panda

Baard
Hoe zouden jullie dit doen? Met de tondeuze op een bepaalde stand? Of beter voorzichtig met de schaar? Of gewoon naar een barbier gaan? Al heb ik de ervaring dat deze dikwijls de nijging hebben om er ineens te veel af te halen, zeker van de snor.
 

LeonE

Baard
Hey panda, ik heb even gekeken. Ik denk ook dat je baard er bij je post van 5 juni iets beter uitziet. Wat korter oog voller en verzorgder. Ik zie wel wat gelijkenissen tussen jouw groei en die van mij. Had ik al eens opgemerkt geloof ik. Ik ben ook wel benieuwd of jij je baard breder krijgt aan de onderkant. Zou ik ook wel willen namelijk. Maar al lukt dat niet. Je baard zag er op die post van 5 juni prima uit.
 

Panda

Baard
Ik denk dat dit ook wel is omdat dit foto's van de zijkant waren. Dan zie je de ongelijkheid niet zo hard. Hier nog foto's van de 3 kanten van vandaag.
20200618_112453.jpg 20200618_112404.jpg 20200618_112346.jpg

Ik heb morgennamiddag een afspraak bij een barbier...
 

Mrgourmet

Baard
Snor zo laten, topper!
Ik denk dat de baard zal niet veel hoger gaat worden aan de zijkanten, maar toch ziet het er goed uit.
Gewoon laten groeien en hier en daar wat bijwerken.

je snor is echt goed. wees er trots op!

Ik ben zelf nog NOOIT naar barbier geweest,
kijk eens wat youtube filmpjes over zelf trimmen/bijwerken.

 

Panda

Baard
Resultaat barbier:
20200619_171655.jpg 20200619_171659.jpg 20200619_171703.jpg 20200619_171707.jpg

Misschien is dit een stapje achteruit in het baardkweekproces, maar ik vind het wel een stuk netter.
Vanaf nu houd ik het zelf wat bij, maar ga hem toch nog de kans geven om te groeien.
Dus onder het motto 'twee stappen naar voor, een naar achter...
 

Diederik

Volle Baard
Snor zo laten, topper!
Ik denk dat de baard zal niet veel hoger gaat worden aan de zijkanten, maar toch ziet het er goed uit.
Gewoon laten groeien en hier en daar wat bijwerken.

je snor is echt goed. wees er trots op!

Ik ben zelf nog NOOIT naar barbier geweest,
kijk eens wat youtube filmpjes over zelf trimmen/bijwerken.


ik vind dat toch wel spannend hoor! Ik werk wel zo nu en dan de vooruitgeschoven posten weg, maar om nu zo de schaar erin te zetten gaat me wat ver
 

Skaggy

Volle Baard
Ha @Panda, ik liep nog wat achter met het lezen van de berichten op jouw Topic. Even was ik bang dat jouw baard er weer af zou gaan maar dat is gelukkig niet het geval. Succes met je baardkweekproces, de baard en snor zien er keurig uit. (Y):)>
 

Panda

Baard
Ha @Panda, Even was ik bang dat jouw baard er weer af zou gaan maar dat is gelukkig niet het geval. Succes met je baardkweekproces, de baard en snor zien er keurig uit. (Y):)>
Nee hoor! Integendeel, hij heeft weer een maand of 2 mogen groeien.

Nu vind ik hem zelf niet meer netjes, dus er zou nog eens iets mee moeten gebeuren.
Maar ik twijfel wat ik ermee zou doen: gewoon wat bijwerken of toch terug een stuk korter zetten. In profiel vind ik de lengte best ok, maar frontaal maakt dit mijn gezicht lang, vind ik.

Ook weet ik niet goed wat te doen met het haar op mijn wangen. Deze zijn veel minder dik begroeid en de haren erop hebben de structuur van schaamhaar. En zien er nu dus uit als ongeschoren schaamhaar :).
Ik wilde dit mee laten groeien in de hoop dat dan 'sluiker' zou worden en uiteindelijk mee tot beneden zou groeien om breedte aan mijn baard te geven. Denken jullie dat dit nog beter zal worden? Zoniet wil ik dit wat korter houden.
 

Bijlagen

  • 20200817_165201.jpg
    20200817_165201.jpg
    559,6 KB · Weergaven: 98
  • 20200817_165205.jpg
    20200817_165205.jpg
    623,4 KB · Weergaven: 99
  • 20200817_165208.jpg
    20200817_165208.jpg
    640 KB · Weergaven: 97
  • 20200817_165305.jpg
    20200817_165305.jpg
    633,6 KB · Weergaven: 98

istawa

Zware baard
Ziet er al goed uit hoor. Ff volhouden nog dan in overleg met barbier een goed model zetten. Beard on

Verstuurd vanaf mijn CPH2021 met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Ja, want je hebt wat overlengte nodig als je een model in je baard wil laten zetten.
Je kan het wel wat netter laten maken maar dan moet je wel heel goed aangeven dat er niet veel af mag en dat de hals lijn niet omhoog mag alleen wat strakker meer niet.
 

Panda

Baard
Ja, want je hebt wat overlengte nodig als je een model in je baard wil laten zetten.
Je kan het wel wat netter laten maken maar dan moet je wel heel goed aangeven dat er niet veel af mag en dat de hals lijn niet omhoog mag alleen wat strakker meer niet.
Dan laat ik hem wel gewoon nog wat groeien om het dan meteen in model te laten zetten.

Hoe kan ik dit ondertussen zelf wat netjes houden? Uitstekende haren wegtrimmen werkt niet vind ik. Vandaag trim je die weg en morgen zijn het andere haren die uitsteken...
Bestaan er producten om dit wat in model te brengen en te houden?
Ik heb baardbalsem van Mr Bear, maar ik vind niet dat dit een hold geeft.
 

Texman

Koning Baard
Die uitstekende baardharen zijn altijd een probleem als een baard nog kort is.
Naar mate je baard langer wordt gaan ze minder opvallen en zijn ze ook makkelijker in toom te houden.
De echte lange uit-stekers kan je wat terug snoeien.
Heb je al eens geprobeerd je baard in model te brengen met een föhn.
Na het wassen of spoelen wat baardbalsem verdelen in je baard en dan drogen en in model brengen met de föhn (minst warme stand) en een rol borstel.
I.p.v. baardbalsem zou je ook "gel" kunnen proberen, maar pas op dat je dat niet in je huid smeert.
Texman :)>
 

Skaggy

Volle Baard
Idd al weer een stuk gegroeid en dat ziet er helemaal niet verkeerd uit. Sluit me aan bij de gegeven adviezen, nog even verder laten groeien voor wat overlengte. (Y):)>
 
Banner image
Top