Wat te doen met beginnersbaard?

Panda

Baard
Leeft dit baardje nog, ben benieuwd naar de progressie ?
Ik heb hem gisteren gereduceerd naar een sik.
Op mijn kin was het al een serieus lange (5-tal cm) baard aan het worden, maar op mijn wangen werd het eigenlijk niet meer dan een hoop schaamhaar.
Ik heb dan gisteren de knoop doorgehakt, de wangen gladgeschoren en de sik zelf wat korter geknipt.
Dit ziet er terug een pak verzorgder uit. Ik post wel eens foto's van de volledige baard op het einde en zoals hij nu is.
 

ISYMFS

Baard
Ja kom maar op met die foto's. Mijn baardgroei lijkt meer op die van jou dan van die op de echte gezegende baarden hier op het forum.
Zit met dezelfde twijfel dus en was wel benieuwd naar hoe de wangen waren.

Maar ik wacht de foto's af.

niet meer dan een pak schaamhaar. Ik ken het :(
 

Panda

Baard
De eerste 3 foto's zijn vlak voordat ik de wangen heb geschoren:
De volgende 3 foto's zijn van nadat ik de wangen had geschoren, maar de sik nog niet ingekort. Hiermee lijk ik iets te hard op een geit.
Op de laatste 2 foto's is alles ingekort.
 

Bijlagen

  • 20151130_204126.jpg
    20151130_204126.jpg
    504 KB · Weergaven: 329
  • 20151130_204143.jpg
    20151130_204143.jpg
    519,4 KB · Weergaven: 331
  • 20151130_204707.jpg
    20151130_204707.jpg
    471,2 KB · Weergaven: 341
  • 20151130_210345.jpg
    20151130_210345.jpg
    497,1 KB · Weergaven: 329
  • 20151130_210355.jpg
    20151130_210355.jpg
    477,6 KB · Weergaven: 329
  • 20151130_210425.jpg
    20151130_210425.jpg
    469,6 KB · Weergaven: 320
  • 20151202_091411.jpg
    20151202_091411.jpg
    374,6 KB · Weergaven: 310
  • 20151202_091417.jpg
    20151202_091417.jpg
    463,6 KB · Weergaven: 313
Laatst bewerkt:

maximum

Zware baard
Persoonlijk vind ik de eerste fotos het mooist alleen dan met op de bovenzijde wang strak gezet:)..Als je dat doet en heel veel geduld hebt zit er wellicht iets onverwachts moois in het verschiet;)Want ik zie zeker potentie al staat het laatste je prima(Y):) Beard on:)>
 

Panda

Baard
Ik moet wel zeggen dat het er op de foto's beter/voller uitziet dan in het echt het geval was.
Het grootste probleem vond ik dat er op mijn ene wang een plek was met zo goed als geen haar op, juist boven wat nu mijn sik is.
Ook dit ziet er op de foto dichter begroeid uit dan dat het was (misschien door het zwart-wit?). Dit stoorde me mateloos en ik betwijfel of dit ooit gecamoufleerd zou worden, tenzij met een baard van een halve meter lang :)
Mijn sik is eigenlijk redelijk dik begroeid en dit stopt bijna direct in een rechte lijn.
Precies alsof dit als sik bedoeld was :)
En hoe langer ik hem liet groeien, hoe groter het contrast werd tussen kin en wangen.

Zelf was ik er eigenlijk al onzeker van, maar de doorslag was mijn vriendin.
Ondanks alle commentaren van anderen was zij degene die wel vond dat het iets had, maar zelfs zij dacht dat het na meer dan 4 maanden kweken er niet op ging beteren.

Ik ben wel blij met mijn snor.
En aangezien ik een snor alleen héél lelijk vind, ben ik blij dat ik toch nog een goeie sik heb.
Hetgeen er nu nog staat, stáát er tenminste zonder een magere poging te zijn van doorgegroeid schaamhaar :)
 

maximum

Zware baard
Eigen mening en gevoel zijn veruit het belangrijkste(Y):)Op de foto is het 9 van de 10 keer minder als reallife;)Tenminste bij mij:D Voor een goeie selfie gaan er 5-10 de prullenbak in:rolleyes:..Jammer dat jezelf of je vriendin niet eerder de progressie hebben mogen waarnemen van de begroeide onderwangen:)..Maarja:) Beard on:)>
 

ISYMFS

Baard
Zo hey. Daar zit flinke vooruitgang in hoor.
Ik denk zelf ook dat er met een strakke wanglijn en veel geduld wel wat meer in het verschiet lag. Maar het belangrijkste is daar waar jij je prettig bij voelt ofcourse.

Beste sik heb jij trouwens! Nice man. Ik vond de geitensik wel wat cooler. Maar ik houd van het extremere, kort is wel wat verzorgder.

Maar gaaf je dat je hebt volghouden. Ik dacht dat je het had opgegeven na alle stilte :)
 

Panda

Baard
Er zat inderdaad vooruitgang in kwa lengte. Maar waar geen haar staat, gaat ook geen haar komen.
Mijn ene wang was volledig begroeid (weliswaar dun), dus als ik hem nog had laten doorgroeien, had dit misschien beter en beter (voller en voller) geworden.
Maar op mijn andere wang zat echt een gat, waardoor ik de vorm van de baard niet mooi vond. Vlak achter mijn volle sik kwam dan ineens een inkeping.

Ik vind dat een baard net moet zijn. Een volle baard die mooi onderhouden is, vind ik ook heel net.
Bij mij werd hij hoe langer hoe minder net.

Wat betreft de lange sik, hier heb ik niet de vorm van hoofd voor vind ik.
Ik heb een vrij lang gezicht en door zo'n langere sik wordt dat nog versterkt.
Eigenlijk zou ik juist heel dik begroeide wangen moeten hebben :-(

Misschien dat ik het ooit nog wel eens ga proberen.
Kan het trouwens zijn dat je baardgroei nog vermeerderd met de leeftijd (ik ben nu 32)?
Ik denk wel dat ik het dan anders zou aanpakken:
Van in het begin proper houden door lijnen te zetten en ook alles gelijk trimmen, elke keer met een standje langer.
Iedereen zegt wel dat je je baard in het begin moet met rust moet laten, maar ik denk dat dat minder belangrijk is als je de groei en vorm van je baard al kent.

P.S.: Sevens ga ik er nog spijt van krijgen dat ik me (deels) heb geschoren...
 

Elfdutch

Baard
ik had ook veel last van gaten, en nog steeds een beetje. Maar het is grotendeels als weg omdat de bovenliggende haren langer zijn geworden en er dus overheen groeien.
Is/was dat geen optie voor jou? Heb ook veel getwijfeld en heel erg veel voor de spiegel gestaan maar mijn geduld is uiteindelijk wel beloond.
 
Die laatste twee foto's.. met de ingekorte sik, staat zeer goed... mij inziens echte don juan gezichtsbeharing... een handlebar zal die look zeker niet misstaan. Ook het feit gezien, wat je zelf al aankaarte, lang gezicht. Doet zo'n brede snor het lengte van je gezicht verminderen.
 

Tim

Baard
Niks mis mee toch... Ik zou miss de zijkanten wat getrimd houden.... Ben zelf niet van een glad scheren... Beetje stoppels met wat aansluiting op de sik is ook tof vind ik
 

Panda

Baard
ik had ook veel last van gaten, en nog steeds een beetje. Maar het is grotendeels als weg omdat de bovenliggende haren langer zijn geworden en er dus overheen groeien.
Is/was dat geen optie voor jou? Heb ook veel getwijfeld en heel erg veel voor de spiegel gestaan maar mijn geduld is uiteindelijk wel beloond.
Ik heb even naar jouw foto's gezien. Jij hebt inderdaad enkele gaten, maar voor de rest wel een dichte beharing. Dat is bij mij dus niet het geval.
Ik had de rest ook langer laten worden en kamde dit over de kalere plek. Maar 1 minuut later ligt dat er niet meer over en heb je een kale plek naast veel te lange kroes.
Zoiets als een comb over op een kale kop :)
[DOUBLEPOST=1449491690][/DOUBLEPOST]
Die laatste twee foto's.. met de ingekorte sik, staat zeer goed... mij inziens echte don juan gezichtsbeharing... een handlebar zal die look zeker niet misstaan. Ook het feit gezien, wat je zelf al aankaarte, lang gezicht. Doet zo'n brede snor het lengte van je gezicht verminderen.
Don Juan haha! Heb even gegoogeld en het klopt idd. Zo'n handlebar vind ik persoonlijk niet mooi. Dat is er wat over. Liever een hangende of wat korter getrimde snor.
[DOUBLEPOST=1449491829][/DOUBLEPOST]
Niks mis mee toch... Ik zou miss de zijkanten wat getrimd houden.... Ben zelf niet van een glad scheren... Beetje stoppels met wat aansluiting op de sik is ook tof vind ik
Daar kan ik nog veel mee experimenteren. Ik kan dit idd trimmen of bv één keer in de week glad scheren.
Dan is er wat variatie in en moet ik er niet te veel tijd in steken :)
Ik heb me gisteren met de kwast en krabber geschoren en moet zeggen dat ik dit nog weleens leuk vond om te doen.
 

Panda

Baard
Deze heeft niet lang stand gehouden. Hierna heb ik nog een tijdje een snor en sikje gehad, maar later heb ik me gewoon weer glad geschoren.

Een week of 5 á 6 geleden, aan het begin van de coronacrisis, ben ik (zoals zovelen denk ik) nog eens gestopt met me te scheren. Ik heb enkel van in het begin mijn neklijn onderhouden.

Ik hoopte dat ik ondertussen, bijna 5 jaar later, wat meer haargroei op mijn kaken te hebben, maar dit lijkt jammer genoeg nog hetzelfde...
 

Bijlagen

  • 20200430_180022.jpg
    20200430_180022.jpg
    852 KB · Weergaven: 136
  • 20200430_180219.jpg
    20200430_180219.jpg
    844,1 KB · Weergaven: 139
  • 20200430_180214.jpg
    20200430_180214.jpg
    810,7 KB · Weergaven: 131
  • 20200430_180011.jpg
    20200430_180011.jpg
    833 KB · Weergaven: 132
  • 20200430_175958.jpg
    20200430_175958.jpg
    823,4 KB · Weergaven: 135
  • 20200430_175940.jpg
    20200430_175940.jpg
    820,5 KB · Weergaven: 131
Banner image
Top