Wat heb jij thuis voor je baard?

Mim

Baard
clubman-pinaud-beard-trio-pack.jpg

sinds een maand gebruik ik bovenstaande van Clubman Pinaud, had een pakketje gekregen.
vind de geur heerlijk en mn baard wordt er wel zachter van.

Hiervoor gebruikte ik eigenmerk baardolie van het kruidvat, heerlijke geur vind ik!
maar wel een verschil in olie. kruidvat is zeer waterig. dit lijkt bijna stroop.
 

Texman

Koning Baard
clubman-pinaud-beard-trio-pack.jpg

sinds een maand gebruik ik bovenstaande van Clubman Pinaud, had een pakketje gekregen.
vind de geur heerlijk en mn baard wordt er wel zachter van.

Hiervoor gebruikte ik eigenmerk baardolie van het kruidvat, heerlijke geur vind ik!
maar wel een verschil in olie. kruidvat is zeer waterig. dit lijkt bijna stroop.
Mooi setje (Y). Let bij een volgende aanschaf vooral op de samenstelling, vermijd chemische toevoegingen wat die kunnen allergische reacties veroorzaken.
 

Mim

Baard
Mooi setje (Y). Let bij een volgende aanschaf vooral op de samenstelling, vermijd chemische toevoegingen wat die kunnen allergische reacties veroorzaken.
Yes, dank voor de reactie.
Ben ik mij bewust van, en heb zelf ook de voorkeur voor (zoveel mogelijk)natuurlijke middelen. al vind ik het lastig het juiste te vinden. al heeft mijnbaard.nl mooie natuurlijke producten dus dit moet eigenlijk wel goed gaan komen (en de rest van het internet)

Wat ik vooral fijn vind aan dit pakketje van pinaud clubman is de prijs, (voor 26 euro heb je 3 in 1 ) en de geur en het effect op mijn baard (is in model te brengen, baard voelt zachter aan)
nu weet ik dat een besparing niet altijd het beste is natuurlijk, maar het valt mij wel op.
 

zenn

Zware baard
Jammer dat het eerst genoemde ingredient in die baardolie Cyclopentasiloxane is; een silicone... welke ook te vinden is in medische implantaten,
afdichtingsmiddelen, smeermiddelen, voorruit coatingen. In de balsem is Parrafine een van de hoofd ingredienten; waarvan je porien dicht gaan zitten, je huid niet kan ademen/opnemen en geen lichaams eigen sedum olie kan loslaten over het haar. In de conditioner zitten merendeel chemische 'opvullers'...

Stop met het kopen van troep, zonde van je baard. o_O
 

Mim

Baard
Jammer dat het eerst genoemde ingredient in die baardolie Cyclopentasiloxane is; een silicone... welke ook te vinden is in medische implantaten,
afdichtingsmiddelen, smeermiddelen, voorruit coatingen. In de balsem is Parrafine een van de hoofd ingredienten; waarvan je porien dicht gaan zitten, je huid niet kan ademen/opnemen en geen lichaams eigen sedum olie kan loslaten over het haar. In de conditioner zitten merendeel chemische 'opvullers'...

Stop met het kopen van troep, zonde van je baard. o_O
Dit is wel ff in you're face ja..

Eigenlijk moet ik diegene die mij dit pakketje gaf niet eens dankbaar zijn ;)
 

Texman

Koning Baard
Dit is wel ff in you're face ja..

Eigenlijk moet ik diegene die mij dit pakketje gaf niet eens dankbaar zijn ;)
Dat zou ik niet doen omdat degene waarvan je het gekregen hebt je er een groot plezier mee wilde doen.
Het is meer de onwetendheid en mensen laten zich verleiden door een mooie verpakking en een lage prijs.
Ik zeg altijd koop niet teveel maar ga voor kwaliteit.
De meeste producten gaan zeer lang mee want je hebt er maar weinig van nodig.
Bij de voordeel drogisterijen kan je beter geen baardverzorgingsproducten kopen.:confused:
 

Mim

Baard
Dat zou ik niet doen omdat degene waarvan je het gekregen hebt je er een groot plezier mee wilde doen.
Het is meer de onwetendheid en mensen laten zich verleiden door een mooie verpakking en een lage prijs.
Ik zeg altijd koop niet teveel maar ga voor kwaliteit.
De meeste producten gaan zeer lang mee want je hebt er maar weinig van nodig.
Bij de voordeel drogisterijen kan je beter geen baardverzorgingsproducten kopen.:confused:
Klopt hoor, was ook met een knipoog natuurlijk.

Dankje,

ja klopt. Betrap mijzelf dat ik nog wel eens op de '' verkeerde'' manier zuinig ben.

Kan je wat goede merken noemen? die natuurlijk en verantwoord zijn
wat ik zie is mijnbaard.nl eentje met veel producten die daar voor in aanmerking komen, dus dat moet wel goedkomen!
 
Jammer dat het eerst genoemde ingredient in die baardolie Cyclopentasiloxane is; een silicone... welke ook te vinden is in medische implantaten,
afdichtingsmiddelen, smeermiddelen, voorruit coatingen. In de balsem is Parrafine een van de hoofd ingredienten; waarvan je porien dicht gaan zitten, je huid niet kan ademen/opnemen en geen lichaams eigen sedum olie kan loslaten over het haar. In de conditioner zitten merendeel chemische 'opvullers'...

Stop met het kopen van troep, zonde van je baard. o_O

Zou het geen idee zijn om een lijst van te vermijden ingrediënten samen te stellen ?
 

Texman

Koning Baard
Klopt hoor, was ook met een knipoog natuurlijk.

Dankje,

ja klopt. Betrap mijzelf dat ik nog wel eens op de '' verkeerde'' manier zuinig ben.

Kan je wat goede merken noemen? die natuurlijk en verantwoord zijn
wat ik zie is mijnbaard.nl eentje met veel producten die daar voor in aanmerking komen, dus dat moet wel goedkomen!
Dit is heel moeilijk omdat er zoveel te koop is maar ik kom hier nog wel op terug :)>
[DOUBLEPOST=1660660780][/DOUBLEPOST]
Zou het geen idee zijn om een lijst van te vermijden ingrediënten samen te stellen ?
Hier moet je bijna een chemicus voor zijn. Ik adviseer altijd natuurlijke producten te gebruiken maar dat is geen garantie dat het dan altijd goed gaat want er zijn ook natuurlijke producten (ingrediënten) waar mensen allergisch op kunnen reageren denk maar aan noten of gluten.
Ik denk dat je gewoon heel goed en kritisch naar de ingrediënten van een product moet kijken voordat je ze koopt.
Zie je een ingrediënt dat je niet kent of niet vertrouwd Google het dan en je komt er snel achter wat het is.
Ik zeg ook altijd koop niet al te veel verschillende producten en gebruik ze niet door elkaar.:)
 
Dit is heel moeilijk omdat er zoveel te koop is maar ik kom hier nog wel op terug :)>
[DOUBLEPOST=1660660780][/DOUBLEPOST]
Hier moet je bijna een chemicus voor zijn. Ik adviseer altijd natuurlijke producten te gebruiken maar dat is geen garantie dat het dan altijd goed gaat want er zijn ook natuurlijke producten (ingrediënten) waar mensen allergisch op kunnen reageren denk maar aan noten of gluten.
Ik denk dat je gewoon heel goed en kritisch naar de ingrediënten van een product moet kijken voordat je ze koopt.
Zie je een ingrediënt dat je niet kent of niet vertrouwd Google het dan en je komt er snel achter wat het is.
Ik zeg ook altijd koop niet al te veel verschillende producten en gebruik ze niet door elkaar.:)

Was begonnen met het telkens op te zoeken maar is nogal een karwei en bij sommige ingrediënten wist ik dan nog niet of het kwaad kon haha.
 

Texman

Koning Baard
Was begonnen met het telkens op te zoeken maar is nogal een karwei en bij sommige ingrediënten wist ik dan nog niet of het kwaad kon haha.
Als je je spullen koopt bij een goede zaak zoals "Mijn Baard.nl" kan er eigenlijk weinig mis gaan.
Grofweg mag je er ook van uitgaan dat alle gewone cosmetische producten zoals zeep, shampoo en douchgel die je gebruikt voor je persoonlijke verzorging minder goed zijn voor je baard dus investeer in goede spullen.:)>
 
Als je je spullen koopt bij een goede zaak zoals "Mijn Baard.nl" kan er eigenlijk weinig mis gaan.
Grofweg mag je er ook van uitgaan dat alle gewone cosmetische producten zoals zeep, shampoo en douchgel die je gebruikt voor je persoonlijke verzorging minder goed zijn voor je baard dus investeer in goede spullen.:)>

Ben ik van plan ;)
Maar er gaat iets mis met de checkout, heb hun gemaild maar ze zijn waarschijnlijk al gesloten.
 

zenn

Zware baard
@Mim Haha, sorry man tis niet dat je er in een keer dood van gaat ofzo. Gewoon kritisch kijken naar waar je je baard mee onderhoud.

@JoskeVermeulen een gehele lijst zal moeilijk zijn. Want sommige chemische ingredienten zijn nodig voor behoud van cosmetisch producten.

Basisregel is eigenlijk best simpel; is het mineraal olie (zit in Zwitsal), silicone, paraffine, sulfaten (ontvetter), alcohol of zie je veel chemische benamingen...
Dan kan je het net zo goed vermijden. Zelf kan 'k bijvoorbeeld niet tegen AloeVera en toegevoegde 'fragrance/parfum', dus daar let ik ook wat meer op.
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top