Op weg naar de 1e ''echte'' baard!

En tóch zeg ik; komt helemaal goed! :)
Baarddragers zijn vaak kritisch; en het meeste over hun eigen baard! ;):D:eek:
Klopt helemaal. Je ziet zelf ieder (open) plekje, (dwars) haartje, (ander) kleurtje en andere (mindere) zaken terwijl het gros van de mensen die naar jouw gezicht kijkt, enkel "een baard" ziet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Beste baardmannen,

We zijn een maand verder, tijd voor een korte update.

Zoals jullie op de foto's kunnen zien groeit de baard lekker door. Het is goed te zien dat de zijkanten voller en voller beginnen te worden. Daar ben ik erg blij mee want de dichtheid van de zijkanten was in het verleden één van de redenen dat ik de baardtrimmer weer uit de kast trok om alles kort te wieken.

Zoals al eerder vermeld houd ik de halslijn, snor en de verticale lijn onder de oren één keer per week zelf bij. Iedere dag gebruik ik in de ochtend wat baardbalm zodat alles mooi strak zit en blijft gedurende de dag. Dit alles geeft mij een fris en verzorgd gevoel waardoor ik deze reis vol kan houden.

Ik heb niet de illusie om een baard van 15cm onder de kin te laten groeien. Laat hem eerst maar eens "vol/dicht" groeien, dan ben ik al helemaal tevreden

Tot over een maand!
52f7d1235f3e960b01bfc5ea2fb10f24.jpg
8fa4cccd3f0611ee7c0b7a33a19cb7d4.jpg
2700a6a6f4c651563a3fbcace5f49363.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Dit ziet er al goed uit! We hebben een soortgelijke baardgroei, maar jij bent al een paar weken verder en dit is dus een goed voorbeeld voor mij.
Klopt! Ik heb net zoals jij genoeg keren na een aantal weken van groei voor de spiegel gestaan en de tondeuse ter hand genomen. Kale/minder volle delen van de baard bepaalde in dat geval dat alles er maar aan moest geloven.

Maar nu ik ongeveer 8 weken de groei een kans heb gegeven, zijn die tondeuse momenten helemaal weg. Met de dag word ik trotser op de baard omdat ik weet dat hij alleen maar beter gaat worden!

Probeer in de eerste drie maanden niet te kritisch te zijn op je eigen baard. Op alle socials zie je de mooiste exemplaren voorbij komen, maar je weet niet hoeveel tijd die groei heeft gekost. Geef de baard een kans en dan zul je zien dat er heel wat moois kan ontstaan!

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Tnx heren!
@Skaggy, mede door het lezen van jouw baardreis heeft mijn baard de "kritieke" weken kunnen overleven. Jij schreef mooi dat de zijkanten gewoon veel meer tijd nodig hebben dan andere delen van de baard en bij het zien van jouw foto's was ik helemaal overtuigd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 

Nib85

Volle Baard
En daarbij je kan altijd weer wat korter gaan dus ik zou zeggen ervoor gaan voor die 15 cm onder de kin :)

Laat je dit niet wijsmaken hoor.
Ik wil ook een korte volle baard en moet je me nu zien. Ik lijk wel een echte baardaap... :confused:

Laat je het even doorgroeien en vóór je het weet heb je een dikke bos hangen waarvan je het zonde vindt om er af te halen...:D

(Zal je goed staan wat langer, je hebt een mooie baardgroei!)
 
Haha tnx Nib! We gaan zien waar deze baard uiteindelijk beland...
Jouw baard is echt mega. Mooi lang maar ook mooi vol, echt een zegen!

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Ha @Joshua87 ,
Kon even niet zo snel reageren maar ik wil toch even zeggen dat je een hele mooie baardgroei hebt en het staat je heel goed (Y)(Y)(Y).
De baardreis die je gestart bent is ook een ontdekkingsreis want een baard gaat je leven op een positieve manier veranderen.:)
Het doet iets met je waardoor je zekerder in het leven gaat staan en laat zien wie je bent.
Je bent een baardman in wording geniet er vooral van :cool:.
Groet Texman :)>
 
Banner image
Top