Op weg naar de 1e ''echte'' baard!

Beste mannen,

Mijn naam is Joshua, 32 jaar jong en woonachtig in Brabant. Scheren was nooit mijn hobby en na de zomervakantie in 2016 is het gezicht nooit meer helemaal glad geweest. Had altijd wel een ''baardje'' van een paar millimeter. Omdat ik van een verzorgde look houd (en ik i.v.m. mijn werk toch wel representatief voor de dag mag komen) waren de wilde nekharen en de snorharen die over de lip groeien de enige haren die wel werden weggeschoren.

Sinds een paar weken ben ik de boel aan het laten doorgroeien. Niet trimmen, enkel de wilde nekharen en de snorharen die over de lip groeien worden bij gehouden. Tot op heden ben ik niet ontevreden. Zoals bij veel andere mannen is er verschil qua groei/dichtheid tussen de zijkanten onderling en verschil qua groei/dichtheid op de wangen vergeleken met de sik. Daarnaast aan beide zijkanten op de kin wat grijze vrienden (hoe grijzer, hoe wijzer zullen we maar zeggen).

Ik ben niet van plan om een baard tot over de adamsappel te laten groeien. Maar wie weet hoe ik er over 6 maanden over denk. We gaan zien wat de tijd brengt! Eens per maand een update. Voel vrij om opmerkingen/tips te plaatsen.

kopie 20190725_113838.jpg kopie 20190725_110408.jpg kopie 20190725_110355.jpg 20190725_110322.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Joshua87 ,
Welkom op ons forum goed dat je mee gaat doen.:)
Je baard ziet er al prima uit en zo te zien onderhoud je hem ook al goed.(Y)(Y)(Y)
De zaken die je opnoemt en die nog niet zo naar wens zijn, komen helemaal goed want ik zie veel potentie om een hele mooie volle baard te laten staan.:cool:
Ga lekker door met groeien en hou ons op de hoogte want dat vinden we leuk.
Succes Texman:)>
 

Boss

Baard
Welkom! Voor een paar weken een prachtige baard. Hoeveel weken is je kleine rakker? ;)
Blijf je volgen en benieuwd naar de updates.

Beard on
 
Welkom! Voor een paar weken een prachtige baard. Hoeveel weken is je kleine rakker? ;)
Blijf je volgen en benieuwd naar de updates.

Beard on
Dank! Deze kleine rakker is nog niet zo oud..schat dat ik nu een week of 3/4 niet meer heb terug getrimd. Voorheen altijd een paar millimeter baardje gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
 
Dag mannen,

Sinds 26 juli vorig jaar geen bericht meer gepost. Tijdens een moment van ''zwakte'' toch de baard weer terug getrimd naar een paar mm en hem tot een aantal weken terug zo gehouden. Maar....we gaan weer een poging wagen.

Ik ben inmiddels iets verder dan waar ik vorig jaar ben gestopt. Dit is dan ook de ''kritieke'' fase bij mij. De zijkanten zijn nog lang niet vol/dicht en de sikharen springen alle kanten uit. Met behulp van baardbalsem probeer ik de baard wat in toom te houden.

Heb tevens een afbeelding toegevoegd van mijn baard-doel. Ik hoop dat ik hier over een maand of 5/6 een soortgelijke foto naast kan zetten van mijn baard.

Fijne dag allen!


20200318_101142.jpg 20200318_101213.jpg 20200318_101933.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha Joshua,
Het is jammer dat het gebeurd is maar gelukkig groeien baarden weer aan en zo te zien ben je al weer aardig op weg.(Y)(Y)(Y)
Succes Texman :)>
 
Hi Joshua,
Volgens mij heb je je doel al bijna bereikt, alleen je weet het zelf nog niet! :D
Nog even doorgroeien; je bent er bijna! (Y)

En niet meer afscheren nu !! :eek:
Tnx voor je opmerking mister positivo maar ik zie toch nog heel wat verschil ;)

Bij de man op de foto hebben de haren een lengte en dichtheid bereikt die ervoor zorgt dat ze "bol" gaan staan. Zijn haar op zijn kin valt al mooi onder zijn kin.

Eer dit alles bij mij het geval is zijn we nog wel even bezig. Maar ik weet het, geduld, geduld en nog eens geduld!

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 

Ardjan

Baardaap
Tnx voor je opmerking mister positivo maar ik zie toch nog heel wat verschil ;)

Bij de man op de foto hebben de haren een lengte en dichtheid bereikt die ervoor zorgt dat ze "bol" gaan staan. Zijn haar op zijn kin valt al mooi onder zijn kin.

Eer dit alles bij mij het geval is zijn we nog wel even bezig. Maar ik weet het, geduld, geduld en nog eens geduld!
En tóch zeg ik; komt helemaal goed! :)
Baarddragers zijn vaak kritisch; en het meeste over hun eigen baard! ;):D:eek:
 
Banner image
Top