Nostalgie

zenn

Zware baard
Jammer vind ik dat, heel veel van dat soort gebouwen hebben juist charme en grandeur.

Two_Fokker_airplanes_flying_above_the_Kurhaus%2C_Scheveningen.jpg
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Maar ook al die verschillende pandjes aan die kade zijn fantastisch.
Gelukkig wonen we nu allemaal in gestandariseerde straten, waar de huizen zodanig gelijk zijn, dat je eerst op het huisnummer moet kijken om niet per ongeluk bij de buren naar binnen te stappen.
 

Texman

Koning Baard
De huizen aan de linkerzijde hebben allemaal een bordes en daaronder een souterrain waar zich vroeger woonruimte bevond voor het personeel.
Ook de huizen op de foto aan de rechterkant hadden dit. Mijn ouders hadden daar een bovenetage gehuurd waar wij tot midden 1959 hebben gewoond.
 

Texman

Koning Baard
Mijn broer en ik hadden er ook een maar dan zonder motor.
We hebben er erg veel lol mee gehad en je kon toen ook nog gewoon op de rijweg scheuren.
Ik gaf hem steeds een andere kleur (mijn vader was huisschilder en was er niet altijd blij mee :mad:).
 

Laurent1965

Zware baard
Hallo baardbroeders, (terug van even weggeweest..)

Zeepkistenrace.. Bij ons in het dorp waren nogal wat behoorlijk hellende straten, het ding hoefde alleen maar wielen te hebben, rest ging vanzelf.
Op zolder stond nog zo'n grote degelijke zwarte kinderwagen, waar we allemaal in hadden gelegen..
Onderstel konden we goed gebruiken dus..:)
In 1 middag helemaal naar de gallemiesen...:( volgens mij vloog mijn broer na 5 meter al keihard tegen een stoeprand...
Zou je nu nog hebben...:oops:
 

Giant

Zware baard
Op zolder stond nog zo'n grote degelijke zwarte kinderwagen, waar we allemaal in hadden gelegen..
Onderstel konden we goed gebruiken dus..:)
In 1 middag helemaal naar de gallemiesen...:
Dit komt mij erg bekend voor. Zo is mijn oude kinderwagen ook aan zijn eind gekomen.
 

Texman

Koning Baard
De Rolykit is een zeshoekig oprolbaar opbergsysteem. Het werd in 1973 bedacht door de cineast Samuel Meijering
Meijering werd bij het werk aan een filmscript afgeleid door de rommel op zijn bureau. Hij ging nadenken over een oplossing, en sloeg vervolgens aan het tekenen. Ten slotte knutselde hij zelf het ontwerp van karton in elkaar.
Met zijn ex-klasgenoot van de filmacademie Gied Jaspars richtte Meijering het bedrijfje Golden Inventions op, dat de rechten van de Rolykit voor 1 miljoen gulden verkocht aan de producent Van der Molen. Er werden wereldwijd 17 miljoen exemplaren van verkocht.
De Rolykit kan men in één keer uitrollen, terwijl in alle vakken van deze opbergdoos de inhoud gewoon op zijn plaats blijft. Het "geheim" van de Rolykit is dat bij het uitrollen elk opbergvakje pas toegankelijk wordt als het plat op de ondergrond ligt. Rolt men ten slotte de opbergvakken weer in elkaar, dan wordt de bodem van het ene vak het deksel van een ander vak. Bron Wikipedia.

41b721e9907e7645df47e10ee67b61e7.jpg
 
Banner image
Top