Nostalgie

Texman

Koning Baard
De autootjes van Matchbox en Dinkytoys waren heel populair in mijn jeugd.
Vooral van Matchbox heb ik er veel gehad :).
 

Bijlagen

  • d9e58a86c3a65cea0b39b2d196bbeaef.jpg
    d9e58a86c3a65cea0b39b2d196bbeaef.jpg
    24,5 KB · Weergaven: 12
  • 870820404462d99d537f68fd9d53adcf.jpg
    870820404462d99d537f68fd9d53adcf.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 13
  • 645c6b81c55365f15a818b5c2d239107.jpg
    645c6b81c55365f15a818b5c2d239107.jpg
    27,1 KB · Weergaven: 12
  • 5e8b4a619087268b0c0b3773f7080eee.jpg
    5e8b4a619087268b0c0b3773f7080eee.jpg
    33 KB · Weergaven: 12

Giant

Zware baard
Die Volkswagen bus had ik.
Zal in het weekeinde gaan zoeken op de zolder bij mijn moeder of die nog ergens is.
 

Texman

Koning Baard
Niet zo veel veranderd !!! :confused::eek: (ha,ha,ha :D)
Eerst is het asfalt uit de rijweg gehaald en vervangen door grote uitgewassen grindtegels van gevel tot gevel waardoor de de straat breder leek (geen gescheiden trottoirs of rijweg en wandelgebied).
Na een tijdje zijn de tegels vervangen door klinkers en in de huidige situatie ligt er weer een andere inrichting met klinkers en natuurstenen randen.
Ook het winkelbestand is volledig met de tijd mee veranderd en op straatniveau is geen enkele gevel meer zoals in de jaren 50.
Wat je hier ziet is door de hele Haagse binnenstad doorgevoerd en dat proces is nog steeds gaande.
Er zijn zelfs speciale inrichting-eisen voor ontwikkeld, de zgn Hofstad kwaliteit.
 

stefke

Baard
Maar ook de kleinere dorpen en gemeenten veranderen. En spijtig genoeg niet altijd in positieve zin. De grote baan bij ons van Balen Centrum naar Mol Centrum is 4 kilometer en daar bevinden zich ondertussen een Aldi , Carrefour partner , BioPlanet Colruyt , AH , Lidl en nog een Aldi En alsof dat nog niet genoeg is , zijn ze er nog een Lidl en een Jumbo aan het bouwen.
Denk dan dikwijls terug aan "Het dorp" van Wim Sonneveld. Hij kon het zo schoon verwoorden.
 

tijn

Zware baard
Niet zo veel veranderd !!! :confused::eek: (ha,ha,ha :D)
Eerst is het asfalt uit de rijweg gehaald en vervangen door grote uitgewassen grindtegels van gevel tot gevel waardoor de de straat breder leek (geen gescheiden trottoirs of rijweg en wandelgebied).
Na een tijdje zijn de tegels vervangen door klinkers en in de huidige situatie ligt er weer een andere inrichting met klinkers en natuurstenen randen.
Ook het winkelbestand is volledig met de tijd mee veranderd en op straatniveau is geen enkele gevel meer zoals in de jaren 50.
Wat je hier ziet is door de hele Haagse binnenstad doorgevoerd en dat proces is nog steeds gaande.
Er zijn zelfs speciale inrichting-eisen voor ontwikkeld, de zgn Hofstad kwaliteit.
Was ook als grap bedoeld natuurlijk
 

Weeble

Volle Baard
@stefke Ik zie ook dorpen op een goede manier ontwikkelen.
Het klopt wat je zegt, Wim Sonneveld kon het goed verwoorden en een snelle wiki search leert mij dat zijn lied stamt uit 1974.
Het dorp waar ik woon heeft een dorpscentrum wat in die tijd is gaan ontwikkelen en dat merk je. Veel beton, saaie rijtjeshuizen en een paar boompjes die maar een halve vierkante meter krijgen om op hun plek te staan, want ze zullen maar eens weglopen! Mensen die rond het centrum wonen moeten ook een lange wandeling maken met de hond om een stukje groen te vinden.
Ik woon zelf in een nieuwbouwwijk met veel groen, verschillende architectuur, grote uitlaatplekken en speeltuinen, vijvertjes en fietsstraten die het wijk verbind met omliggende dorpen en het bos. Dus gelukkig zijn er ook goede moderne ontwikkelingen:)
 
Banner image
Top