Nostalgie

Texman

Koning Baard
Het is inderdaad een heel ouderwets maatschepje wat je ook kon gebruiken om gemalen koffie af te meten.
Daar ken ik het van. Het leuke van dit soort keuken spullen was dat ze heel vaak geëmailleerd waren.
Tegenwoordig is alles van plastic.
Er bestonden ook zgn. koffielootjes maar die waren van blik :confused:.
proxy-image

[DOUBLEPOST=1622309616][/DOUBLEPOST]En daar was natuurlijk ook de koffiepercolator die er tegenwoordig ook nog steeds is.
proxy-image
 

Texman

Koning Baard
Dat deed ik vroeger ook met de buurkinderen het was geweldig (Y)(Y)(Y).
We begonnen vaak al heel vroeg en de tenten bleven dan de hele dag staan :).
 

Hartenheer

Zware baard
Wij hadden een petroleum brander om pannenkoeken te maken.
Niet te vreten en kots misselijk aan het einde van de dag.
Maar een lol wat we hadden
 

Texman

Koning Baard
Twee jaar geleden kreeg ik een aardige jonge dame aan de telefoon die een gratis "Toon thermostaat" aan mij mocht geven omdat wij al jaren trouwe klant waren.
Ik weigerde vriendelijk omdat zo'n slimme thermostaat niet kan communiceren met mijn cv-ketel.
Ja maar zij de dame aan de lijn dat het zo handig en makkelijk was omdat je hem kon bedienen met je smartphone en dat je iedere dag heel nauwkeurig je energie verbruik kon bijhouden. Ik heb haar toen uitgelegd dat ik een thermostaat heb die geprogrammeerd is en de temperatuur bij mij thuis op 20 graden houd. Ik heb er dus geen omkijken naar. Daarnaast moet ik dus ook een smartphone bezitten, appje downloaden en instaleren en uitvinden hoe alles werkt.
Ook heb ik geen behoefte om iedere dag mijn energie verbruik te controleren.
Wist u ook dat u met uw smartphone ook slimme verlichting kunt bedienen. Ik heb gewoon lichtschakelaars "klik aan, klik uit.
Werkt altijd en een smartphone met abonnement is ook niet nodig.
Hierna gaf de dame het op en wenste mij nog een prettige dag.
Die Toon thermostaat geeft natuurlijk ook van alles door aan Eneco en dat is wat er achter zit.
Tot mijn grote verbazing krijg ik tegenwoordig een uitgebreid overzicht van mijn verbruik via de mail en dat vind ik meer als voldoende.
En hoe doen ze dat ? Wij hebben ook slimme meters gekregen die ze op afstand kunnen uitlezen.
Tegenwoordig moet je zo'n thermostaat gewoon kopen.
Leuker kunnen we het niet maken maar wel ingewikkelder :confused:.
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Je

Je ziet ze hier en daar nog in bedrijf.
Uhhh…ja…dus… bij mij …
Sorry, maar het werkt nog prima en ik draai liever gewoon aan een wieltje, dan dat ik de thermo-app moet downloaden en mijn hele ziel en zaligheid bekend is bij de energie-leverancier. Dat is net zo slim, als de personen, die vroeger op Schiphol verschenen met hun naam en adres op het koffer-label of degenen, die op social media melden, dat ze enige tijd op vakantie zijn.
 
Banner image
Top