Nostalgie

Laurent1965

Zware baard
Ik heb als kind eens dolenthousiast gerend met een fles cola.
Deze explodeerde in mijn handen, uiteraard in die tijd van glas..., Schrok me wezenloos.
Wonderbaarlijk geen noemenswaardige verwondingen opgelopen, kwam "met de schrik vrij".
Reactie thuis was, moet je er maar niet mee rennen, eigen schuld nu is er geen cola... :eek:
De tere kinderzieltjes konden wat hebben toen.
 

Texman

Koning Baard
Ik denk dat we allemaal wel eens van dit soort dingen uit haalden.
Mijn vader was huisschilder en had zodoende altijd de nodige blikken verf in huis.
Ik had een karretje en dat moest een kleurtje hebben. Dus werden er een paar bussen met verf geopend.
Het karretje werd geverfd in diverse kleuren. En ik gebruikte daarvoor slechts 1 kwast zonder deze uit te spoelen waardoor er rode verf in de blauwe verf terecht kwam enz. De keuren in de bussen raakte zo vermengd. Toen mijn vader thuis kwam zij hij tegen mij als je je karretje geverfd hebt moet je wel de kwast schoonmaken ander wordt hij hard.
Dat liep dus goed af :).
 

Laurent1965

Zware baard
Ik moet net denken aan lang geleden..
Ik was een jaar of 6-7, mijn opa woonde naast ons en had voor ons een speelhuisje getimmerd, compleet met deurtje en al.
Wij hadden in die tijd paarden en met de carbolineum (giftig en zeer brandgevaarlijk, oa gemaakt van afgewerkte olie, nu verboden) die over was van de paardenstal werd mijn huisje royaal gedaan.., en stinken dat het deed....
Maar goed, stuk balatum erin ( asbestbevattend ) en het was gezellig.
Het was best donker in het ding, daar was een kaars goed voor, die moeder kwam brengen, de boel had zo in de fik kunnen vliegen..
Saillant detail, het ding stond ook nog eens midden in de paardenwei.

Onze tere kinderzieltjes... :(:eek:
 

Texman

Koning Baard
Onze ouders waren zich in die tijd niet bewust van vele gevaren laat staan wat ze moesten doen als er iets mis ging.
Toen ik 3 jaar oud was raakte mijn arm zeer ernstig verbrand doordat er een pot met kokend hete thee overheen viel.
Ook door onwetendheid van mijn ouders trokken ze eerst mijn trui uit en daarna hielden ze mijn arm onder de koude kraan i.p.v. andersom.
Door een verkeerde behandeling van de huisarts verloor ik ook nog bijna mijn arm. Het heeft meer dan een half jaar geduurd voordat mijn arm genezen was.
Er was ook een voordeel want ik kreeg overal veel aandacht en ik had geen pijn want bij een 3e graadsverbranding zijn je zenuwen dood.
De littekens heb ik echter nog steeds die gaan nooit meer weg. En ook nu nog vragen mensen mij wat er met mijn arm is gebeurd (aandacht :)).
 

Weeble

Volle Baard
Je moeder een hartaanval bezorgen door chocolade sigaretten in je mond te doen:D

chocolade-sigaretten.jpg
 

Texman

Koning Baard
Dit schijnt een beroemd model uit 1984 te zijn de Sharp - GF 777 - City Blaster (boombox).
Radio met twee cassette spelers, 4 grote woofers en tal van instel- en aansluitmogelijkheden zoals een cd-speler, platenspeler, hoofdtelefoon,microfoon of streaming apparaat. Gewicht 12.2kg :eek:
Zie ook https://collection.maas.museum/object/397031

263883.jpg
 
Banner image
Top