Naar welke muziek luister jij op dit moment?

Texman

Koning Baard
Zo zie je maar. Ik had natuurlijk kunnen verwachten dat Elvis het niet geschreven had :D
Er is heel veel muziek waarvan de oorsprong ouder is dan de uitvoering die een hit is geworden. En soms zijn het traditionals waarvan niemand weet wie ze geschreven heeft omdat ze er gewoon altijd al waren.
[DOUBLEPOST=1577547751][/DOUBLEPOST]
Lekker muziekje hoor (Y)
 

redangel

Baard
Dat klinkt lekker hoor. Deze ga ik vanavond nog een keer luisteren (Y)

Ik zat net even het fantastische live album van Aswad Live and Direct te luisteren. Voor mij een kippenvel album die ik vroeger helemaal grijs gedraaid heb :D Normaal gesproken ben ik niet zo gek op medleys, maar Aswad weet er wel iets heel moois van te maken.

Paar keer naar hun concert geweest in de jaren 80, goeie band(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Tricklebolt (de naam natuurlijk als homage aan @Bolt ) draait zonder pardon Emmylou Harris weg? :confused:
Dat is onvergeeflijk! :mad:

Een door Chuck Berry gecreëerd lied, dat oorspronkelijk "Teenage Wedding" getiteld was, later werd omgedoopt tot "You Never Can Tell" en door Emmylou Harris als "C'est La Vie" een grote hit werd.

Hit it, Emmylou! (Y)

 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Leuk! Clifton Chenier, de Cajun & Zydeco accordeonist, die altijd graag in Nederland verbleef, omdat hij dan "stiekeme sigaretjes" kon roken.:D

Maar ook het Utrechtse Louisiana Radio kan er wat van en gaat al zo'n 30 jaar mee:

 

Texman

Koning Baard
Ik vond het vroeger hele leuke muziek maar ik ben het een beetje uit het oog verloren.
Maar op het ogenblik ben ik bezig met het maken van een omvangrijke playlist op Spotify die een overzicht bevat aan muziek vanaf de jaren 50 tot nu.
Ik heb me gefocust op "wijsje die de mensen pakken" :D:D zo kwam ik ook terecht bij Clifton Chenier.
 

zenn

Zware baard
"When she and I did meet, she was bathing in the creek..."

Wat een heerlijk nummer toch!
cowboy.gif
 
Banner image
Top