Naar welke muziek luister jij op dit moment?

Texman

Koning Baard
Ik ben al heel lang fan van Sarah Brightman vooral haar oudere CD's maakt zij van dit soort muziek :).
Dit is trouwens een bewerking op basis van een klassiek stuk muziek van Gustav Holst, The Planets, Op32: IV Jupiter the Bringer of Jollity.
Luister maar eens naar haar Album Symphony uit 2008
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zoooo, dat is indrukwekkend!
Een goed gearrangeerd symphonisch werk, trek even een blik musici open, gooi er ook nog maar een koor tegenaan en dan zet een dame, die er niet uitziet dat je denkt "ik-moet-even-spugen", een keeltje open.
Een aanrader.
 

Nib85

Volle Baard
"When she and I did meet, she was bathing in the creek..."

Wat een heerlijk nummer toch!
cowboy.gif

Vorig jaar live gezien in Groningen. Wat een fantastische stem heeft hij voor zijn leeftijd.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Oorspronkelijk gezongen door Judy Garland in de speelfilm 'The Wizzard of Oz' in 1939, maar hier in de uitvoering van Eva Cassidy, die ook een aardig keeltje op kon zetten (4:00 min. in clip).
Haar grote succes kwam postuum, nadat iemand twee jaar na haar overlijden een tape naar BBC Radio bracht.

 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het CCR clipje van @zenn ontlokt toch enig filosophisch denken bij me: hoe komt het, dat iedere Amerikaan zich als een zelfstandige persoonlijkheid ontwikkelt met een eigen passend voorkomen en dat wij hier in Nederland ons voegen naar de grote gemene deler en hen beoordelen als zijnde excentriek en onszelf niet als middelmatig? o_O

Goede video! (Y)
 

zenn

Zware baard
Omdat ze trots zijn om Amerikaan te zijn, welke voor hun staat voor "the land of freedom & opportunity", ben wie je bent, doe waar je goed in bent en maak daar je brood van. Als je trots bent om Nederlander te zijn wordt je gelijk voor rascist uitgemaakt, en als je doet waar je goed in bent pas je niet conform in een hokje thuis en word je bestempeld als excentriekeling en vreemd.

Ff over vrijheid gesproken; toevallig had 'k laatst met een buurman hier er over; deze man is homo en woont al jaren samen met z'n partner hier in de buurt.
'K ken hem van kleins af aan en prima, 'k weet niet beter. Maar sinds een paar jaar blijken zij dus niet eens meer hand in hand over straat te lopen.
Puur omdat ze bang zijn uitgescholden of bespuugd te worden, ook al zouden ze in A'dam lopen. Dat is toch eigenlijk te gek voor woorden!?
Een land, welke in de jaren 90 zo trots op z'n vrijheid was, alles kon en alles mag, vooruitstrevende denkbeelden had qua sexuele voorkeur enz.
En nu zo bekrompen is geworden door de opgedrongen geest van gelukzoekers en politieke betutteling; met alle winden meewaaien,
maar geen standpunt durven te nemen. Nederland is zijn identiteit verloren en daarmee het volk ook de zijne.
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ben het geheel op ieder punt met je eens, maar ik denk, dat het Nederlandse volk nooit zo liberaal en vrijdenkend is geweest, als het zelf graag doet geloven. Er zijn enige oprispingen geweest in de jaren '60 en '70 in de hoop de Hippies en Punks te kunnen volgen, maar in wezen is Nederland altijd een benauwend, kleingeestig, Calvinistisch dorp gebleven. :(
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Een Bob Seger verhaal dus!

Billy Joe Shaver schreef ooit eens het nummer 'I'm An Ol' Chunk Of Coal', dat zeer tot zijn ongenoegen voor hem geen hit werd, maar wel voor John Anderson, die in eerste instantie zelfs verklaarde, dat hij het nummer geschreven had, wat hij later moest terugnemen.
Johnny Cash had er ook een hit mee, evenals Ray Hensley en het zat Billy Joe Shaver redelijk dwars, waardoor hij een frustratie over het nummer ontwikkelde.
We traden met Johnny Paycheck op in het Nashville Palace en Bob Seger had bedacht om als gast-muzikant dat nummer te vertolken. Hij was nog geen vijf maten ver of ik zie vanachter de piano gezeten een kerel naar voren stormen, het toneel opspringen en Seger een geweldige beuk voor zijn kop geven, die achterover werd gelanceerd en ergens tussen de drummer en pedalsteel-gitarist neerstortte.
Die kerel bleek Billy Joe Shaver te zijn en nadat alles weer tot bedaren was gebracht heeft Bob Seger een ander nummer vertolkt en Shaver op verzoek het liedje over een stuk steenkool, dat hoopt ooit een diamant te worden.
Ik geloof niet, dat Seger en Shaver dierbare vrienden zijn geworden.

 
Banner image
Top