Muziekgenre(s)

Texman

Koning Baard
Ik vind ook diverse genres leuk. Echter gaat mijn voorkeur uit naar muziek uit de jaren '60. The Beatles, the everly brothers, the cats en de Bee Gees bijvoorbeeld. Begin jaren '70 kwamen The Eagles, deze vind ik ook helemaal geweldig.

Ha RCM,
Ik ben een enorm muziek liefhebber en mijn voorkeur is erg breed. De jaren 60 en de groepen die je noemt vind ik ook erg leuk.
Voor de Everly Brothers en ook voor Conny Francis en Fats Domino heb ik een zwak, wat een prachtige stemmen.
Del Shannon is ook fantastisch wat een sound, en voor die tijd erg spectaculair.
Als hobby lijkt het mij leuk om van zo'n tijdvak als de jaren 60 alles te verzamelen.Kan je weer opsplitsen in allerlei subcategorieën.
En zo blijf je bezig.
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Ha RCM,
Ik ben een enorm muziek liefhebber en mijn voorkeur is erg breed. De jaren 60 en de groepen die je noemt vind ik ook erg leuk.
Voor de Everly Brothers en ook voor Conny Francis en Fats Domino heb ik een zwak, wat een prachtige stemmen.
Del Shannon is ook fantastisch wat een sound, en voor die tijd erg spectaculair.
Als hobby lijkt het mij leuk om van zo'n tijdvak als de jaren 60 alles te verzamelen.Kan je weer opsplitsen in allerlei subcategorieën.
En zo blijf je bezig.
Hoi Texman,
Ook Conny Francis en Fats Domino zijn inderdaad helemaal geweldig. Het nummer 'Blueberry Hill', wie kent dat nou niet! En zeker The Fortunes niet vergeten, wat een geweldige popgroep was dat zeg. Oja, en Del Shannon met het nummer Runaway, helemaal top! Echter kom ik zelf uit het bouwjaar '76, maar mijn vader speelde vroeger in de jaren '60 en '70 in een bandje en deze muziek werd thuis dikwijls afgespeeld ofwel zelf gezongen. Ook muziek die iets jonger is vindt ik mooi, maar ook teveel om op te noemen eigenlijk. Ben in 2007 nog naar Genesis in Dusseldorf naar de Finally... The first Farewell Tour geweest, ook helemaal geweldig!! En zeker kan het een leuke hobby zijn om van zo'n tijdvak alles te verzamelen.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Hoi Texman,
Ook Conny Francis en Fats Domino zijn inderdaad helemaal geweldig. Het nummer 'Blueberry Hill', wie kent dat nou niet! En zeker The Fortunes niet vergeten, wat een geweldige popgroep was dat zeg. Oja, en Del Shannon met het nummer Runaway, helemaal top! Echter kom ik zelf uit het bouwjaar '76, maar mijn vader speelde vroeger in de jaren '60 en '70 in een bandje en deze muziek werd thuis dikwijls afgespeeld ofwel zelf gezongen. Ook muziek die iets jonger is vindt ik mooi, maar ook teveel om op te noemen eigenlijk. Ben in 2007 nog naar Genesis in Dusseldorf naar de Finally... The first Farewell Tour geweest, ook helemaal geweldig!! En zeker kan het een leuke hobby zijn om van zo'n tijdvak alles te verzamelen.
Ja Genesis heb ik ook gezien in de Groenoordhallen in Leiden.
Ze hadden toen een indrukwekkende lichtshow met draaiende spiegels waar ze laserlicht in lieten reflecteren.
Van Del Shannon vind ik het nummer "the handymann "geweldig omdat het voor die tijd een tamelijk ondeugende tekst had.
Fats Domino heb ik live gezien in Den Haag. Wat een aardige man was hij. Jong en oud genoten van zijn muziek.
Mijn favoriete nummer is Red sails in the sunset. The Fortunes ook prima. In die tijd was ik vooral fan van de Small Faces en The Who.
 
  • Like
Reactions: RCM

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Favoriet van Antoine "Fats" Domino is voor mij 'Wait and See'.

Ooit heb ik eens met hem tijdens een tournee gewerkt en hij was een ongelooflijk sympathieke, zachtaardige man. Hij trad 360 dagen per jaar op, omdat hij vijf vrije dagen per jaar voldoende vond. Enige ergenis van hem was, dat hij jaarlijks een nieuw album uitbracht en al sinds 1956 iedere avond steeds dezelfde hits ten gehore moest brengen. 'Blueberry Hill' kwam hem letterlijk de strot uit. Een pionier van de Rock'n'Roll, alhoewel hijzelf zijn muziek Rhythm and Blues bleef noemen.
 
  • Like
Reactions: RCM

Freerider

Baard
Mijn muzieksmaak is erg breed, maar ja, ik ben dan ook wel een liefhebber!
De laatste jaren voornamelijk progmetal, maar ook jazz (van hardbop tot avantgarde), klassiek, deephouse, singer-songwriter, motown, tot heel veel genres daar weer tussen en daarbuiten.
 

Texman

Koning Baard
Mijn muzieksmaak is erg breed, maar ja, ik ben dan ook wel een liefhebber!
De laatste jaren voornamelijk progmetal, maar ook jazz (van hardbop tot avantgarde), klassiek, deephouse, singer-songwriter, motown, tot heel veel genres daar weer tussen en daarbuiten.
Muziek is ook een soort reis. Naarmate je ouder wordt wordt je smaak steeds breder en ontdek steeds meer mooie muziek.
Zelf ga ik voor muziek die bij mij beelden oproept en mij als het ware meeneemt in de sfeer.
Genieten maar zou ik zeggen.
[DOUBLEPOST=1511030647][/DOUBLEPOST]
Favoriet van Antoine "Fats" Domino is voor mij 'Wait and See'.

Ooit heb ik eens met hem tijdens een tournee gewerkt en hij was een ongelooflijk sympathieke, zachtaardige man. Hij trad 360 dagen per jaar op, omdat hij vijf vrije dagen per jaar voldoende vond. Enige ergenis van hem was, dat hij jaarlijks een nieuw album uitbracht en al sinds 1956 iedere avond steeds dezelfde hits ten gehore moest brengen. 'Blueberry Hill' kwam hem letterlijk de strot uit. Een pionier van de Rock'n'Roll, alhoewel hijzelf zijn muziek Rhythm and Blues bleef noemen.
Wat leuk dat jij hem persoonlijk gekend hebt. Ik ken hem alleen van dat ene optreden en zijn muziek. Op mij maakte hij een enorme indruk. Sympathiek en warm naar zijn publiek. Ik vind het jammer dat hij er niet meer is
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ja, zeker jammer, maar hij laat zijn sporen na en heeft naar mijn mening een vol en productief leven gehad, zowel muzikaal, als privé.
 

RCM

Baardaap
Ja Genesis heb ik ook gezien in de Groenoordhallen in Leiden.
Ze hadden toen een indrukwekkende lichtshow met draaiende spiegels waar ze laserlicht in lieten reflecteren.
Van Del Shannon vind ik het nummer "the handymann "geweldig omdat het voor die tijd een tamelijk ondeugende tekst had.
Fats Domino heb ik live gezien in Den Haag. Wat een aardige man was hij. Jong en oud genoten van zijn muziek.
Mijn favoriete nummer is Red sails in the sunset. The Fortunes ook prima. In die tijd was ik vooral fan van de Small Faces en The Who.
Die lichtshows van Genesis zijn inderdaad helemaal geweldig en indrukwekkend. Ik geloof ook zeker dan jong en oud van Fats Domino genoten hebben tijdens zijn concerten. En dan The Who, ook erg gave nummers zoals My Generation.
[DOUBLEPOST=1511031381][/DOUBLEPOST]
Favoriet van Antoine "Fats" Domino is voor mij 'Wait and See'.

Ooit heb ik eens met hem tijdens een tournee gewerkt en hij was een ongelooflijk sympathieke, zachtaardige man. Hij trad 360 dagen per jaar op, omdat hij vijf vrije dagen per jaar voldoende vond. Enige ergenis van hem was, dat hij jaarlijks een nieuw album uitbracht en al sinds 1956 iedere avond steeds dezelfde hits ten gehore moest brengen. 'Blueberry Hill' kwam hem letterlijk de strot uit. Een pionier van de Rock'n'Roll, alhoewel hijzelf zijn muziek Rhythm and Blues bleef noemen.
Wauw, gaaf dat je hem persoonlijk gekend hebt. Ik moet het doen met beeld en geluid, maar ook dat is mooi.
 

Kale666man

Baardaap
Nina hagen, the clash,cure,sepultura,simpleminds,talk talk,ac dc ,aupairs en dat soort.
Maar geen hollandse meezingers van nu,verschrikkelijk.
Boudewijn de groot en dat soort nederlandse muziek wel.
 

Brian

Stoppelbaard
Vanaf mijn tiener jaren al gepakt door gitaren en metal en dit heeft me ook nooit meer los gelaten.
Speel zelf inmiddels een jaar of 15 gitaar, zeker niet actief, maar als de tijd daar is dan kan ik zo een aantal uur achter de pc zitten te pingelen met de kop telefoon op.

Naast metal ben ik ook een enorme instrumental rock fan, Joe Satriani, Steve Vai, Guthrie Govan, Animals as Leaders, Vinnie Moore e.d. fantastisch.
Voor metal is het echt mainstream (Metallica, Megadeth, Iron Maiden, Dream Theater) tot het zwaardere werk, Cannibal Corpse, Carcass, Death e.d..

Ik zit veel in de oude van/naar werk dus voldoende tijd om te ontspannen met een lekker muziekje.
 

Texman

Koning Baard
Ha Brian,
Leuk dat je gitaar speelt. Zelf bespeel ik geen instrument maar ben wel al mijn hele leven dol op muziek.
Metal is niet zo mijn ding hoewel ik een groep als Dream Theater wel kan waarderen.
De instrumentale rock is wel mijn ding zo ben ik ook een fan van Joe Satriani wat een geweldige gitarist..
Wie ik ook geweldig vind is Steve Morse en de Steve Morse Band misschien ken je die ook wel.
Ook heeft hij meegewerkt aan platen van Kansas en Deep Purple.maar dat vind ik niet zo interessant.
Texman:)>
 

Carlstein11

Volle Baard
ik ben ook een echte metalhead ben dan ook jaren lang als roadie werkzaam geweest.
helaas ben ik er mee gestopt wegens gezondheid klachten.
Maar luister doe ik nog steeds heel veel Mijn smaak in metal is er breed en loopt van de jaren 70 tot en met heden.
En ik luister ook steeds meer naar blues zoals Joe Bonamassa,Walter Trout en Rory Gallagher
 

Texman

Koning Baard
ik ben ook een echte metalhead
Jammer dat je je werk niet meer hebt kunnen voortzetten. Een paar goede hobby's zijn dan erg belangrijk. En muziek is een prachtige hobby of je nu zelf een instrument bespeeld of alleen geniet van de muziek. Ik zou niet zonder kunnen.
Bij mij is het Symfo, Prog, Spacerock, Hardrock, Metal, gouwe ouwe 50-60-70, Hedendaagse Country(rock) en nog veel meer. Een rockband die erg goed vind is Seventh Key. En naar Volbeat luister ik ook graag en het oudere werk van U2 en zo kan ik nog wel even doorgaan want ik ben behoorlijk muziekgek. Daarnaast ben ik ook een kindje van mijn tijd dus The Who, Cream, Deep Purple, Uriah Heep, Yes, ELP, Pink Floyd, Eric Clapton en Genesis en alles uit die tijd vindt ik prachtig. Ook tegenwoordig wordt er prachtige muziek gemaakt waar ik enorm van kan genieten. Bij mij is het dus niet zo dat alles vroeger beter was.
 

Carlstein11

Volle Baard
Met Volbeat heb ik nog gewerkt erg goede band en heel aardige gasten.
`seventh key ken ik niet maar ik zal ze eens gaan luisteren.ja kan immers nooit genoeg muziek hebben
 
Banner image
Top