Mijn eigen baardreis

TMG1961

Baardaap
Heb eigenlijk nog nooit ingegroeide baard/snorharen gehad. Heb even gegoogled maar haartje dat ik eruit trok was kaarsrecht, geen kromming te zien dus vermoed dat het geen ingegroeid haartje was.Maar kan natuurlijk wel.

Verder is de baard echt toe aan een goede essentiële olie vrije wax. Ik zie er nog altijd uit alsof ik een vinger in stopcontact gehad heb, mijn baardharen staan alle kanten op.
 

TMG1961

Baardaap
@Texman , dank je, zal zeker doorgaan. De bedoeling is door te gaan tot de yeard.

De verzorging is op het gebruik van een föhn na hetzelfde. Was de baard ook maximaal 3 keer per week, droog hem voorzichtig en dan gebruik ik olie en/of balsem en gebruik kam/borstel voor in model brengen van geheel. Ik gebruik de originele baardzeep van Honest Amish en ook aleppo pure oliefolie,wissel beide af.

Heb die utility balm al eens gezien, ook de post waar je naar verwijst. Maar volgens mij zitten er essentiële oliën in en ik heb besloten daar voortaan ver bij uit de buurt te blijven. Dus alleen nog maar wax/olie en balsem zonder essentiële olie.
 

Texman

Koning Baard
Ja iedereen reageert weer anders op verzorgingsproducten die wij voor onze baard gebruiken. Wat voor de een een zegen is kan voor een ander weer een ramp zijn.
Essentiële olie in zuivere vorm mag je ook nooit op de huid aanbrengen daar is het veel te sterk voor. I.c.m met een basis olie kan het wel maar ook dat geeft je niet de garantie dat dit probleemloos is. Want als je ergens allergisch voor bent kan de geringste hoeveelheid al grote problemen geven.
Het is dus een wijs besluit van je om deze producten niet te gebruiken.(Y)
 

Kale666man

Baardaap
Ja zeker afblijven,lekker lang laten groeien wat prof zegt.
Ik kijk geen eens meer naar mezelf en wacht een jaar en dan kijken we wel.
Maar bij jou komt het ook goed hoor
 

TMG1961

Baardaap
Week 10 zit er ook inmiddels weer op, wat vliegt de tijd toch. Baard doet zo goed het hem mogelijk is zijn best om er toch enigszins netjes uit te zien maar hij zit nog vol in de puberteit en werk niet altijd mee. De snor is nog aan het twijfelen of hij nu wel of niet mee wil werken, maar het begint langzaam aan vaker wel als niet te worden, met de nadruk op langzaam.

Over de voortgang in de groei, ja je ziet het zelf niet zo, maar er is toch een verschil te zien met de laatste foto's.
Dit is de stand van vandaag, de baard zit vandaag voor de verandering eens voor mijn doen geweldig en er is zlfs wat volume aanwezig.

10dec.jpg 10dec2.jpg 10dec3.jpg
 

RCM

Baardaap
Nou beste Theo, dat ziet er toch heel goed uit! Dat je door een minder 'leuke' fase gaat, dat hebben we allemaal en dat hoort er gewoon bij, zo heeft iedere fase weer zijn eigen charme. Je mag best trots zijn hoor, en die snor is kei gaaf! Op weg naar een prachtige baard! :)>(Y)
 

dijkie

Zware baard
Ha ha ja hoor Richard ik heb er echt zin in hoor(Y), en ga lekker door met groeien.:)>:)>
Mijn vrouwtje vind het maar niks nog:D, maar ik zeg dan, je went er maar aan hoor dan komt het van zelf goed:eek::eek:
 

TMG1961

Baardaap
Naar aanleiding van posts in ander topic een klein aanvulling op mijn verleden en heden:

Ik heb door eigen toedoen mijn hele leven vergald doordat ik jaren gok verslaafd geweest ben, diep in de schulden, huis kwijt, soms nog niet eens genoeg voor eten want mijn 2 katten gingen voor, zorgde er altijd voor dat die wel eten hadden. Uiteindelijk toch ingezien dat het niet langer kon zoals ik bezig was en hulp gezocht.

Daarna op eigen kracht met beetje hulp van professionele hulp mijn leven weer op een rijtje gekregen, na aantal jaren huisje gekocht en een goede baan gevonden. Gezondheid werd minder op gegeven moment minder en uiteindelijk volledig afgekeurd. Flink achteruit gegaan in inkomen en heel veel moeten laten. Maar ik ben tevreden met wat ik nu heb, heb genoeg geleefd, gefeest en nog een hoop dingen. Maar je leert tijdens zo'n fase wel je echte vrienden kennen, bij mij bleven er na de verhuizing naar waar ik nu woon nog geen handje over.
 

RCM

Baardaap
Hey Theo, wat een verhaal en je mag o zo trots zijn zoals je er nu voorstaat dan. Soms gaat het even niet in het leven zoals je graag zou willen, maar dat je een doorzetter bent dat blijkt maar weer. Je gezondheid kan je helaas niet volledig sturen, sommige dingen overkomen je helaas. Het wennen aan minder inkomen is niet makkelijk, maar uiteindelijk wel te doen mag ik uit eigen ervaring melden. En ja, wat er aan vrienden overblijft na zo'n periode is vaak niet veel Theo, ik dacht er vroeger ook veel te hebben, daar zijn er nog 2 van over die ik 3x per jaar zie. Maar Theo, wat hebben we hier een gezellig forum, je kan hier alles kwijt, we respecteren elkaar en wellicht voelen sommige zicht ook wel geholpen. Ik wens jou oprecht al het beste toe! (Y)
 

Freerider

Baard
Heftig Theo, maar ik ervaar je hier als een positief mens, dus van je verleden merk ik in elk geval niets. Helaas van je gezondheid, daar heb je helaas mee te leven, maar een positieve instelling maakt al een groot verschil.
 

Kale666man

Baardaap
Ik vind het vooral dapper dat je het deelt met ons.knap dat je er toch ondanks hulp er uitgekomen bent en ja wat kan ik nog meer zeggen,je woorden hebben ons diep geraakt en toch om ons heen wat los gemaakt waar je je nooit voor hoeft te schamen.
Vind het knap en dit had ik ook met andere leden hier op het forum.
Open en eerlijk zijn dat zijn twee belangrijke dingen
Bedankt voor het verhaal
 

dijkie

Zware baard
Ontroerend verhaal Theo ,en knap van je dat je het deelt met ons.
Fijn dat het nu wat beter gaat met je, zo hebben we allemaal een goed of minder verleden, en hebben we verdriet of blijdschap gekend ,althans zo loopt mijn leven.
Maar ik vind dit zo'n geweldig forum dat je hier alles kwijt kunt.
Theo is wens je het beste kerel, en focus op je mooie baard dat geeft een hoop positieve afleiding.

Gerard,
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top