Mijn baardreis

Rothbeard62

Volle Baard
Dag heren!

Na een voorstelronde hierbij een verslagje van mijn baardreis tot dit moment. Eigenlijk heb ik altijd al een keer een echte baard willen hebben, alleen kwam het er om een of andere reden nooit van. Wel heb ik jarenlang een snor gedragen (in de jaren '90).

In 2015 besloten om het maar eens te proberen.... Ik heb me aangesloten bij de Beard Board (www.beardboard.com), een heel aardig forum, waar je -net als hier- veel informatie en advies kan krijgen over het groeien van een baard/snor.

Zo zag ik eruit voordat de baardreis begon Rothebeard62-before.jpg

Na 2 maanden was dit het resultaat Rothbeard62-2 maanden.jpg

Na 6 maanden begint het echt wat te lijken Rothbeard62-6 maanden.jpg

Al die tijd nooit iets aan de baard gedaan! Bij de Beard Board was het advies: 13 weken laten groeien en niets aan doen en dan kijken of je tevreden bent met het resultaat.

Doordat mijn baardhaar erg krult is het bereiken van enige lengte altijd lastig, het wordt nogal snel een wilde bos die in plaats van naar beneden meer in de breedte groeit.

Dan is dit het resultaat na een jaar Rothbeard62-1 jaar.jpg

en van onderaf Rothbeard62-1 jaar below.jpg

Een bijna niet te bedwingen bos krullen. Na ruim een jaar heb ik er (zelf) behoorlijk de schaar in gezet, hoewel ik de snor eigenlijk nooit heb gekortwiekt. Bij een volle baard hoort -naar mijn bescheiden mening- nu eenmaal een snor die in verhouding is. En mijn snor heeft van nature de neiging 'opzij' te groeien, waardoor ik er weinig last van heb.

In de tussentijd ben ik ook ruim 25KG afgevallen, dus het is wel weer even schrikken als je de foto's van een paar jaar geleden terugziet :eek:

Met eten is het hebben van een wat grotere snor vaak wel wat lastig, maar dat is een kwestie van wennen, je moet het er voor over hebben!

Rothbeard62-close up.jpg

Momenteel is dit ongeveer de vaste lengte en model. Ik zou de baard nooit meer willen missen!

Rothbeard62-now.jpg Rothbeard62-now-1.jpg

Mijn advies voor elke aspirant-baardgroeier: neem de tijd en gun jezelf tenminste drie maanden de tijd om te kijken wat je mogelijkheden zijn. Ga niet na een paar weken al trimmen en knippen, heb geduld en laat je verrassen! :)>(Y)
 

Rothbeard62

Volle Baard
Vandaag even naar de barbier geweest. Nee, niet om de baard te laten bewerken, maar om het hoofdhaar weer wat te laten fatsoeneren. We hebben het wel over baarden gehad (altijd leuk!) en toen zei hij ineens: "Eerlijk gezegd ben ik stikjaloers op jouw baard!". Hij heeft zelf best een stevige baardgroei. maar beklaagde zich over zijn steile haar, waar niet veel mee te doen is als het wat langer groeit. Wel leuk om zoiets eens te horen....

20200131_184230.jpg
 

Texman

Koning Baard
Vandaag even naar de barbier geweest. Nee, niet om de baard te laten bewerken, maar om het hoofdhaar weer wat te laten fatsoeneren. We hebben het wel over baarden gehad (altijd leuk!) en toen zei hij ineens: "Eerlijk gezegd ben ik stikjaloers op jouw baard!". Hij heeft zelf best een stevige baardgroei. maar beklaagde zich over zijn steile haar, waar niet veel mee te doen is als het wat langer groeit. Wel leuk om zoiets eens te horen....

Bekijk bijlage 14634
Je hebt een hele mooie baard en snor. Ik krijg ook wel eens een compliment van mijn kapper, leuk want hij mag er niet aankomen.:D
Hij weet dat ik zelf mijn baard bijwerk :).
 
Banner image
Top