mijn baard avontuur

Texman

Koning Baard
Ha @Carlstein11 ,
Je hebt echt een hele mooie baard waar je terecht trots op mag zijn.(Y)(Y)(Y)
Jammer dat je op dit moment veel last van jeuk hebt.:confused:
Ik gebruik al jaren Dr. Bronner peppermintsoap. Het bevat o.a. zuivere pepermuntolie.
Dit werkt verkoelend en heel goed tegen jeuk. Je kan het tegenwoordig ook kopen bij Holland & Barrett (voorheen de Tuinen).
Of bij Big Green Smile
https://www.biggreensmile.nl/produc...e-zeep-946ml/drbpep1l.aspx?productid=drbpep1l
Ik koop altijd een grote fles en daar doe ik een heel jaar mee. Dus het is niet duur.
Je kan natuurlijk ook een klein flesje kopen om het uit te proberen.
Ik meng altijd een paar druppels rozemarijnolie door de shampoo.
Rozemarijnolie is goed voor de bloedcirculatie in je huid en helpt dus bij het afvoeren van afvalstoffen. Tevens stimuleert het de baardgroei.
Omdat het bij essentiële olie van belang is om een zo zuiver mogelijk product te gebruiken raad ik je aan om geen goedkope producten te kopen.
Zelf koop ik het bij Chi.
https://www.chi.nl/rozemarijn-spanje-etherische-olie-eko.html
Ook hier doe je erg lang mee.
Voor de rest beveel ik je aan een tijdje zo min mogelijk verschillende baardproducten te gebruiken om je huid tot rust te laten komen.
Eigenlijk het zelfde als wat RCM aanbeveelt.
Succes Texman:)>
DRBPEP1L_large.jpg
 
  • Like
Reactions: RCM

Carlstein11

Volle Baard
Dank je wel @Texman ik ga het proberen (Y) En inderdaad gebruik ik nogal veel verschillende geurtje in mijn baard.
Maar wel van de bekende merken zoals super furry,beard brand, the honest amish en the bearded bastard.
 

TMG1961

Baardaap
Echt geweldige baard, pracht exemplaar. Ik heb zelf ook af en toe last van heftige jeuk, op slechts 2 plekken, links en rechts op de kaaklijn ongeveer op de helft tussen oor en mondhoek. Geen idee waar het door komt want ik kan ook niets zien aan de huid. Soms par dagen achter elkaar en dan ook alleen in de avond gedurende 1-1,5 uur en daarna weer goed.
 

Mart76

Baard
Mooie baard!

Ik heb geen last van jeuk gehad tot nu toe. Ff afkloppen..... en smeer er toch vanalles in, ben nog aan het uitproberen.
Ik was bijna dagelijks mijn baard met aleppo zeep en ben daar heel tevreden over. Mss dat dat je kan helpen?
 

Carlstein11

Volle Baard
Heb je advies opgevolgd @RCM :) en heb nu bijna geen jeuk meer en het brandige trekkende gevoel van de huid is helemaal weg.
De rode vlekken zijn ook flink aan het wegtrekken.(Y)
[DOUBLEPOST=1531846106][/DOUBLEPOST]@Texman ik heb de dr bronner peppermunt geprobeerd.
En het bevalt me erg goed en inderdaad erg fris en heerlijk om mee te douchen.
Mijn baard heb ik er nog niet mee gewassen ik houd het voorlopig even bij Aleppo zeep.
Maar ik ga het nog wel proberen
 

Carlstein11

Volle Baard
Zo het is intussen alweer een tijdje geleden sinds de laatste update.
En het baardje groeit nog steeds verder en het gaat best wel goed.
Het probleem met de branderige huid en de jeuk is ook verledentijd dankzij de adviezen van @RCM en @Texman.
En ik heb gemerkt dat sommige producten bij mij toch wat irritatie veroorzaken.
Volgens mij heeft het te maken met de geurolie die word gebruikt maar er zal vast wel iemand op het forum zijn die mij hier meer informatie over kan geven.
Eigelijk wel jammer wat er staan best nog wat producten op de mijnbaard website die ik heel graag wil proberen:D.

IMG_0269.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_0269.jpg
    IMG_0269.jpg
    351,2 KB · Weergaven: 16

Yoeri

Baard
Zo het is intussen alweer een tijdje geleden sinds de laatste update.
En het baardje groeit nog steeds verder en het gaat best wel goed.
Het probleem met de branderige huid en de jeuk is ook verledentijd dankzij de adviezen van @RCM en @Texman.
En ik heb gemerkt dat sommige producten bij mij toch wat irritatie veroorzaken.
Volgens mij heeft het te maken met de geurolie die word gebruikt maar er zal vast wel iemand op het forum zijn die mij hier meer informatie over kan geven.
Eigelijk wel jammer wat er staan best nog wat producten op de mijnbaard website die ik heel graag wil proberen:D.

Bekijk bijlage 9370
 

Texman

Koning Baard
Ha @Carlstein11 ,
Je hebt een prachtige baard met die twee kleuren licht en donker grijs. Heel apart hoor.(Y)(Y)(Y)
Het staat je prima. Fijn dat het nu goed gaat met je huid.
Wat de geurolie betreft ben ik geen expert. Ik weet er echter wel iets van. In de meeste producten zit zuivere essentiële olie. Dit is een natuurproduct dat gewonnen wordt uit verschillende plantensoorten. Deze olie is ontzettend sterk en mag nooit onverdund op de huid gebruikt worden omdat deze erdoor kan beschadigen.
Men denk ten onrechte dat het gebruik van natuurlijke producten geen risico opleveren. Dat is helaas niet zo. Zo zijn de meeste kamerplanten giftig en denk ook maar aan sommige soorten paddenstoelen. De essentiële oliën worden toegepast voor de heerlijke geuren en ook voor therapeutische doeleinde.
Er blijft altijd een risico dat er soorten bij zijn waar je niet tegen kunt met een hoop narigheid als gevolg.
Ik zou zeggen als je een nieuw product wil gaan gebruiken doe het dan rustig aan en gebruik er in het begin weinig van. Je huid kan er dan aan wennen.
En mocht je er niet tegen kunnen dan moet voortaan producten mijden waar deze olie inzit.
Wil je helemaal op zeker gaan koop dan neutrale producten waar geen geurende olie aan toegevoegd is.
Wat ook van belang is, gebruik niet te veel verschillende producten door elkaar want dan lukt het nooit om ergens aan te wennen.
Succes en "Eenmaal iets goeds dan nooit meer iets anders"
Texman :)>
 

RCM

Baardaap
WAUW! Wat een gave baard is toch, en hij staat je fantastisch. Betreft de jeuk, de uitleg van @Texman is helemaal top! Ook ik gebruik geen producten waar essentiële oliën in zitten, het gaat jeuken en geeft een branderig gevoel. Denk dat de oorzaak bij jou nu wel bekend is. Geniet van je prachtige baard :)>(Y):)>(Y):)>(Y):)>
 
Banner image
Top