mijn baard avontuur

Carlstein11

Volle Baard
Nou daar gaan we dan. Na vele malen baard laten staan en dan weer er af lijkt het nu toch eindelijk te gaan lukken.
Het gaat nog niet altijd even makkelijk heb nog steeds last van jeuk en soms een branderig en trekkerig gevoel op de huid.
Problemen met zeep/shampoo en baardolie maar met wat advies en tips van jullie gaat me het lukken.

Ik ben door veel te lezen hier op het forum al een paar dingen tegen gekomen die me hebben geholpen.
Aleppo zeep bij voorbeeld scheelt al veel in de jeuk en ook The Honest Amish baardolie geurloos werkt goed.
Maar als ik de olie in masseer is de huid onder mijn baard weer er snel droog.
Zo zie je maar vragen zijn er nog genoeg.

Maar ik ga de droom van een lange volle baard waarmaken!

Beard up!!
 

Texman

Koning Baard
Ha Carlo,
Jeuk en een droge huid is een veel voorkomend probleem.
Ik kan je het volgende aanbevelen.
Was je baard slechts 3 maal per week met baardzeep. Op de overige dagen spoel je je baard grondig uit met lauw/warm water.
Zo blijven je huidvetten in tact en zal je minder last hebben van jeuk e.d. Te veel is niet altijd goed.
Baardolie kan je naar behoefte gebruiken. Maar ook weer niet te veel want er is altijd een kans dat je er verkeert op reageert.
Zelf kan ik niet zo goed tegen olie. In plaats hiervan gebruik ik baardbalsem wat tevens werkt als haarconditioner. De baardbalsem kan ook in je huid worden gemasseerd waardoor je deze gehydrateerd. Ik gebruik de producten van Beardbrand die bevallen mij zeer goed. Met andere merken heb ik geen ervaring maar ik denk dat anderen op het forum je wel de nodige tips kunnen geven.
Succes Texman:)>
 

Carlstein11

Volle Baard
Hey Texman

Dan je voor de tips,ik ga zeker de baardbalsem en de baardzeep eens proberen.
Als dit bij huid minder droog maakt ben ik al een heel eind
 

Carlstein11

Volle Baard
Heb de laatste week me eens flink ingelezen op ons forum (was toch met de griep thuis).
Met name baard verzorging vond ik erg leerzaam. Baardolie ,balsem etc etc.
Omdat ik ook op zoek ben naar een lekker geurtje in de baard en de keuze is enorm.
Ik gebruik nu de meeste producten van Honest Amish olie,balsem geurloos ,en baardzeep wat me bevalt.
Heb ook nog Proraso wood &spice olie en shampoo maar helaas gaat dat bij mij jeuken en branden erg jammer want het ruik erg lekker.

De baard reis gaat voorspoedig en ga dan ook proberen een lange volle baard te laten groeien model Glenn zal ik maar zeggen.
Maar of me dat gaat lukken? We gaan het zien.
 

Texman

Koning Baard
Ha Carlstein,
Goed plan die baard van Glenn, mooi doel om naar toe te groeien;) Wat de baardverzorgingsproducten betreft is het heel erg afhankelijk van je eigen ervaring en wat je prettig vind. Zelf heb ik zoiets van eenmaal iets goeds dan nooit meer iets anders. In mijn geval is dat Beardbrand. Het is helaas nogal aan de prijs maar wel erg goed
Succes Texman:)>
 

Kale666man

Baardaap
He Carlstein
Het gaat jou denk ik wel lukken je beoogde doel.
Ik lees dat je al aardig op de hoogte bent en zeer gemotiveerd bent.
Nou ik gun hem je van harte hoor.
Dus veel plezier hier op het door vele meest gewaarde forum.
Succes:)>
 

Carlstein11

Volle Baard
even een update van mij avontuur.
Na de vele tips van de baardmannen op ons forum gaat het steeds beter met de baard.
Al blijven jullie tips heel erg welkom wat ik kan nog een hoop leren.
 

Bijlagen

  • fullsizeoutput_bb.jpeg
    fullsizeoutput_bb.jpeg
    318,9 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt:
Banner image
Top