Mannen met een baard op de motorfiets

Ronster

Baard
Ik snap je helemaal, ik vind het juist heerlijk om op die gare oude troep te rijden. Houd je bezig hahahaha
Haha zeker! Heb me er ook in willen verdiepen, maar dit is me nooit gelukt. Weet er wel eea van, een beetje sleutelen tot op zekere hoogte lukt ook nog wel, maar zelf een fiets bouwen gaat me nooit lukken ben ik bang. Maar je weet nooit wat er gaat gebeuren. Ik heb een deal bereikt en vanaf zaterdag is de Scrambler de mijne :)
Het werkplaatshandboek staat iig al op mijn laptop :p
 

Jeepie

Baard
Haha zeker! Heb me er ook in willen verdiepen, maar dit is me nooit gelukt. Weet er wel eea van, een beetje sleutelen tot op zekere hoogte lukt ook nog wel, maar zelf een fiets bouwen gaat me nooit lukken ben ik bang. Maar je weet nooit wat er gaat gebeuren. Ik heb een deal bereikt en vanaf zaterdag is de Scrambler de mijne :)
Het werkplaatshandboek staat iig al op mijn laptop :p
Goed bezig!!! Lekker rijden dan vanaf zaterdag, ik kan niet wachten totdat ik hier op het eiland weer wat te rijden/bouwen heb!
 

Ronster

Baard
Nou, de koop is last-minute afgeblazen...
Lang verhaal kort, ik vraag de verkoper net om het frame en bloknummer, krijg binnen 2 minuten reactie dat het hem heel erg spijt, maar dat hij de hele nacht heeft wakker gelegen en dat hij de motor toch niet kan verkopen omdat hij bang is eeuwig spijt te krijgen...
blink.gif

Ik vroeg hem dit omdat ik erachter kwam dat deze Triumph vanaf mid 2007 geleverd werden met injectie. Deze heeft carburateurs...
Verdacht? Het lijkt er iig erg veel op...

Dus, mijn zoektocht gaat verder :)
 

Jeepie

Baard
Dat meen je, wat een zure bedoeling!:mad:
Zal die in 2009 dan verbouwd zijn, dat ie dat als bouwjaar heeft opgegeven. Het blokje lijkt me ook ouder en opnieuw gepolijst ed.
Zuur man, succes met de zoektocht!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Beter! Jammer dat je je er voor niets op verheugd hebt, maar met een kromme aankoop was je op den duur niet blij geworden. :mad:
Komt wel weer een nieuwe fiets langs, die je wel gerust kunt aanschaffen. :)
 

Japster

Baard
Dat is jammer man.. Maar toch beter dat je er achter komt voordat je hem gekocht hebt. Toch die speed triple dan maar?:p
 

Ronster

Baard
Zeker, er komt heus wel iets anders op mijn pad. Blijf denk ik wel bij Triumph. Morgen ga ik kijken naar een zwarte Thruxton :)
 

svvander

Baard
Nou, de koop is last-minute afgeblazen...
Lang verhaal kort, ik vraag de verkoper net om het frame en bloknummer, krijg binnen 2 minuten reactie dat het hem heel erg spijt, maar dat hij de hele nacht heeft wakker gelegen en dat hij de motor toch niet kan verkopen omdat hij bang is eeuwig spijt te krijgen...
blink.gif

Ik vroeg hem dit omdat ik erachter kwam dat deze Triumph vanaf mid 2007 geleverd werden met injectie. Deze heeft carburateurs...
Verdacht? Het lijkt er iig erg veel op...

Dus, mijn zoektocht gaat verder :)

Heb ik helaas ook al heel vaak meegemaakt. Dikke deal op het randje zien afspringen door een heel vreemd verhaal. Maar goed: je zal je ding nog wel vinden... Motoren bij de vleet!
 

Ontw3rper

Baard
Hoe zit het eigenlijk met beessies in de baard op de motor? :)
Ben me eens aan het bedenken, maar bij het type motor waar ik nu naar aan het kijken ben past denk ik een jet of pot het best, maar volgens mij is dat niet zo praktisch icm een baard. Ik wil hem ook voor woon-werk verkeer gaan gebruiken maar heb niet zo'n zin om elke dag mijn baard helemaal te moeten gaan stylen op het werk :)>

Anders maar een Shark raw. Past volgens mij ook wel bij cafe racer achtige bikes...

shark-raw-mat-black-kma-[3]-167-p.jpg


Edit:
Ja, dat gaat :)


Zo'n scrambler vind ik ook erg gaaf trouwens. Grote kans dat het zoiets gaat worden.
Heb zelf een Arai open helm. Je baard gaat hoe dan ook door de war. Of direct door de wind of door een bandana. Die laatste helpt alleen tegen vliegjes, steentjes voelje gewoon Kortowil je mooi blijven de auto pakken, op je werk douchen of stoppen met werken en fulltime biker worden. Ik zou t wel weten. Beard on
 

Jeepie

Baard
Daar hebben ze de bubble shields voor, klik je zo voor op je potje en je bent vrij van vliegen en regen. Maar een echte vent heeft de beestjes tussen de tanden na een ritje;)
 

svvander

Baard
I know... zou het mij eens moeten aanschaffen. Heb nu zo een "vliegeniersbril" maar die helpt niet echt (een kleine opening langs de zijkant door het niet 100% mooi aansluiten op mijn gezicht, zorgt voor traantje bij meer dan 70 km/u...
 

Ronster

Baard
Hahaha!

Nou, afgelopen zaterdag deze fiets op de kop getikt.
2007 Triumph Thruxton :)

28157580211_878cc18025_c.jpg


28157580831_e549542f33_c.jpg


Achterspatbord gaat eraf, spiegels eraf, zwart alu rempotje erop, ben aan het kijken om de velgen matzwart te laten poedercoaten en er komt een ander zadel op (zwart British Customs Slammer).

Hierna zie ik wel wat ik nog kan tweaken om er een leuke cafe racer van te maken. Misschien nog een zwarte koplamp, maar moet eerst op zoek naar mooie (en betaalbare) lamporen.

Hopelijk is hij komende zaterdag klaar...

Het is deze helm geworden, maar dan met smoke vizier:

PRM034_1.jpg


Lekker vintage :)
 
Laatst bewerkt:

svvander

Baard
Hahaha!

Nou, afgelopen zaterdag deze fiets op de kop getikt.
2007 Triumph Thruxton :)

28157580211_878cc18025_c.jpg


28157580831_e549542f33_c.jpg


Achterspatbord gaat eraf, spiegels eraf, zwart alu rempotje erop, ben aan het kijken om de velgen matzwart te laten poedercoaten en er komt een ander zadel op (zwart British Customs Slammer).

Hierna zie ik wel wat ik nog kan tweaken om er een leuke cafe racer van te maken. Misschien nog een zwarte koplamp, maar moet eerst op zoek naar mooie (en betaalbare) lamporen.

Hopelijk is hij komende zaterdag klaar...

Het is deze helm geworden, maar dan met smoke vizier:

PRM034_1.jpg


Lekker vintage :)
Tip: http://www.dimecitycycles.com/thruxton.html (niet verschieten van de prijzen!). Nu een café-racer mag je eigenlijk niet klakkeloos kopiëren... je moet er zelf een beetje je stijl in steken. (is mijn mening toch).
 

Ronster

Baard
Tip: http://www.dimecitycycles.com/thruxton.html (niet verschieten van de prijzen!). Nu een café-racer mag je eigenlijk niet klakkeloos kopiëren... je moet er zelf een beetje je stijl in steken. (is mijn mening toch).
Super! Thanks voor de link :)

Wat een mooi ding... dat is wel grotendeels hoe ik hem in gedachte heb :)>

Ben wat rond aan het kijken om de velgen zwart te laten poedercoaten, maar dat kost klauwen met geld omdat de spaken eraf moeten.
Dan wilde ik meteen de clip-ons en koplamp mee laten poedercoaten.

Zojuist tijdens mijn lunchpauze toevallig een custom gedraaid groothoekspiegeltje gekocht. Die had ik ook op mijn 2 laatste monsters. Super klein, dus lekker minimalistisch.

Klakkeloos kopiëren moet is zeker niet het idee achter een cafe racer, maar mijn smaak is wel zo eenvoudig mogelijk.
het zal toch wel een jarenplan worden voordat hij precies is zoals ik hem wil, maar dat is juist de sport. Het net afstruinen naar leuke upgrades.

Als je nog meer bruikbare links heb houd ik me aanbevolen (Y)
 
Banner image
Top