Mannen met een baard op de motorfiets

Hartenheer

Zware baard
Deze topic doorgelezen.
Geweldig wat je allemaal ziet, en doet met met heimwee weer terug denken aan mijn motor{s}
Ik schrijf het juist met een S want ik had er een paar om te sleutelen en 4 scooters. Waarvan 1 uit 1957.
Helaas allemaal moeten verkopen.
Ik had één lievelings motor, die ik in Dallas zag, maar in Europa werd hij officieel niet verkocht. Ze moesten dus grijs ingevoerd worden :D>

Het was {ja hou je vast} de Honda pacific coast.
Ooit gekozen tot de lelijkste moter die er ooit gemaakt is :eek:, maar rijden wat dat ding deed.
Regelmatig ging ik voor mijn werk naar Duitsland. Dat was zo'n 650km rijden enkele reis. Mocht ook met het vliegtuig, maar was vaak eerder op bestemming dan mijn collega's met het vliegtuig.

Voordeel van deze lelijke motor, hij bestond voornamelijk uit kunstof, een hogedrukspuit en schoon was hij weer.
Rijden was een zonnetje, zitting was een troon.
Weinig onderhoud
Men vond hem zo lelijk dat stelen was er niet bij.
Heb hem weggedaan toen mijn lichaam het niet meer aankon, maar toen had hij al 765.000 mijl op te teller {ja je leest het goed}. En nog bromde het motortje als een zonnetje.

Mijn zoon vond het niets, en heeft toen een ''moderne'' motor gekocht. Zo'n buikschuiver waar je niet ontspannen op kan zittten.
3 maanden heeft hij erop gereden en werd uit de garage gestolen.

Die van mij stond altijd buiten {ik reed ook de winter door} en nooit gestolen.(Y)

Dat zijn dingen waar ik met plezier naar terug kijk.
 

Jeepie

Baard
Beetje lullig nie, dat je met plezier terug kijkt op hoe je zoon zijn motor uit de garage gejat is:cool::p

Nee gekkigheid, is het zo slecht gesteld met je lijf dat je niet meer kan rijden?
 

Hartenheer

Zware baard
9 jaar geleden kreeg ik op mijn verjaardag in april te horen dat ik de kerst niet met mijn familie zou vieren, als ik op het tempo werkte waar ik mee bezig was.
Toen drastisch geminderd, en er gebeurde wat op mijn werk waardoor ik totaal overspannen van raakte.

Daarna hebben ze me vol gepompt met medicijnen, zo erg dat ik mijn geheugen kwijt was.
Sinds dien, gaat het beter. Wel een hoop geheugen verlies en bijzonder snel moe, maar door de medicijnen die me nu stabiel.
Ben hierdoor onstabiel geworden, en moet met een stok lopen. Dus motor rijden is helemaal uit den boze
 

Jeepie

Baard
Oh shit, dat is wel heftig hoor! Gelukkig gaat het nu beter en heb je nog 9x kerst mogen vieren met de familie, dat is wel wat meer waard dan werk lijkt me
 

Jeepie

Baard
Nieuw speelgoed!

IMAG0123_zpsyhkbhhhd.jpg


IMAG0122_zps5tl6yyuo.jpg


Maar eens even kijken wat we van deze brommers kunnen maken
 

Wimmeke

Stoppelbaard
Ik rij nu ondertussen ook al een jaar of 15 met de motor.

In 2002 ben ik begonnen met een Ducati Monster 620 maar omdat deze naar een paar jaar wat traag bleek te zijn in vergelijking met de motoren van mijn vrienden, heb ik in 2006 dan een Suzuki GSXR 600 bijgekocht en is mijn vrouw met de Monster gaan rijden. Die GSXR heb ik na een paar jaar weggedaan omdat ik er alleen nog plezier op had wanneer ik er veel te hard mee reed (en dat blijft niet goedkomen).
Op een keer ging ik naar de motorwinkel voor een busje kettingsmeer en daar stond toen een Suzuki V-strom die je kon testen. Ik heb toen een testrit gedaan en was direct verkocht. Enkele dagen later heb ik dan de bestelbon getekend en ging mijn racer buiten en kwam er een all-road in de plaats. Die V-strom werd ook gebruikt voor woon-werk verkeer en na 5 jaar was deze afgeschreven van de belastingen en moest er iets anders in de plaats komen.
Sinds enkele jaren heb ik dan een Triumph Tiger 800 in mijn garage staan, en da's tot nu toe mijn laatste motor.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zelf de Tiger 800 gehad (Cowgirl heeft hem van me overgenomen) en Cowgirl heeft voordien ook de V-Strom gehad. Prima motoren allebei (Y)
 

Kale666man

Baardaap
Nieuw speelgoed!

IMAG0123_zpsyhkbhhhd.jpg


IMAG0122_zps5tl6yyuo.jpg


Maar eens even kijken wat we van deze brommers kunnen maken
Ja leuk toch,de onderste is dacht ik toen nog met metalen tank of was dat de 500?
Je ziet ze nog wel rijden maar niet zo veel meer.
Mijn laatste off road was een tt 600 waarmee ik altijd wel de show maakte door mijn wheelys en geen powerwheelys maar de echte.
Altijd ruzie met de vrouw erover maar zeker voor de jongens uit de buurt kon ik het nooit laten.
Veel bouwplezier en je hebt genoeg liggen zie ik.tof
[DOUBLEPOST=1510484516][/DOUBLEPOST]
Bekijk bijlage 53
Motoren en baarden... Tja. Dan kan ik niet achterblijven :->
Mooie foto en waarschijnlijk lieve man maar ik ben van 1966 en toen ik jaren 80 eindelijk 16 werd zag ik deze niet zo graag in rotterdam hoogvliet.
Ben in mijn tijd diverse keren op de vlucht geslagen met me zundapps en gelukkig altijd weten te ontkomen,net als de suburban c10 die wel altijd indruk maakte en het altijd kat en muis was.
Tegenwoordig met die off roads van de politie maak je minder kans als brommerrijder en kan je maar beter stoppen.
Wel leuk want gelijk allemaal herrinneringen aan die tijd want in hoogvliet reed de wijkagent van toen met wen kreidler met een super rs cilinder en die ging ook hard maar was toffe vent en je kreeg toen de tijd alleen een waarschuwing van hem.
Ja vele vrienden van me zijn wel gepakt en werd je brommer in beslag genomen en kreeg je hem terug met alles wat opgevoerd was of niet klopte terug en uiteraard het bekende gele papiertje met de toen met in verhouding van nu nog de guldens die je moest betalen.
Ik weet het is een heel verhaal maar ja,mis de tijd want nu is het zo leuk niet meer,ook niet voor de agenten die we altijd smerissen noemde in rotjeknor
 

Kale666man

Baardaap
Wat een apparaat,wat voor een motor is daar ingebouwd joh.
En trouwens mooi en tragisch stukje van de haagse straatmuzikant maar wel een heel goed mens geweest.
[DOUBLEPOST=1511527323][/DOUBLEPOST]Kan zo meespelen in mad max die bike
 

Jeepie

Baard
Dit is de black pearl van Rene van tuil, van ReVaTu customs. Hij loopt op perslucht ipv stoom. Heb et aparaat in 2014 op de bigtwin bikeshow zien staan, mooi stukje techniek.
 

Kale666man

Baardaap
Ah dank je,wat een ding man echt bizar.
En zeker mooi stukje techniek.
Ja wat ik al zei kan zo in mad max ingezet worden.
 

Texman

Koning Baard
Dit is de black pearl van Rene van tuil, van ReVaTu customs. Hij loopt op perslucht ipv stoom. Heb et aparaat in 2014 op de bigtwin bikeshow zien staan, mooi stukje techniek.
Leuk dat je dit met ons deelt. Prachtig stuk werk van dit Nederlands bedrijf.:cool::cool:
 
Banner image
Top