Dutchbeards

Lopen en joggen goed voor de groei?

Discussie in 'Baard laten groeien' gestart door Glenn13, 29 sep 2019.

1. Glenn13

Glenn13 Baard

misschien een belachelijke vraag maar is lopen en joggen en wedstrijden ervan doen goed voor de baard en eventueel de verdere groei?

Grts

2. Bolt

Bolt Volle Baard

Zolang jij achter de Baard blijf joggen is dit geen probleem.
    Sport is altijd goed, jij gezond is Baard gezond!

3. zenn

zenn Zware baard

Zoals Bolt al zegt... Sport is gezond is

Het is niet dat speciaal hardlopen dat doet, want 'k snap echt niet wat mensen er aan vinden. :oops:

Zyfazix, Skaggy, ProfessorMelchior en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Texman

Texman Baardaap

Als je het combineert met stevig stuk kracht/gewichtstraining dan maak je testosteron aan wat weer goed is voor de baardgroei.
    Dus ga trainen in een fitnesscentrum:)

Robin83, Skaggy, ProfessorMelchior en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Yainderidoo

Yainderidoo Zware baard

Hebben jullie dat nooit?? Van sporten word ik altijd zo moe.....kan nooit goed zijn:confused::eek::rolleyes:
    :D:D:D

DaanBaard, Robin83, Skaggy en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Gunter

Gunter Baard

Ik ben er zelfs allergisch voor, en krijg er nare lichamelijke reacties van...

Ik word rood in mijn gezicht en nek, handen voeten en gezicht zetten op en ik begin er over mijn hele lichaam van te transpireren.;)

DaanBaard, Robin83, Skaggy en 5 anderen vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Boof72

Boof72 Baard

Aha , dan zal ik vanmiddag ff harder sjorren aan die gewichten.
    Laat maar groeien die baard :)>

Skaggy, Texman, ProfessorMelchior en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Gunter

Gunter Baard

En als serieuze reactie, is een gezond lichaam zoals andere al zeggen een goede voedingsbodem voor een baard.
    Het mooie van een wat slanker lichaam, is dat als het gezicht wat minder vet heeft, de haarzakjes dichter bij elkaar zitten en daardoor de baard voller zal lijken.

En met het trailrunning seizoen wat er aan komt, is het ook een goede isolatie op je gezicht tijdens die lange gure duurtrainingen.

Skaggy, Yainderidoo, Texman en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Boof72

Boof72 Baard

Die zal ik eens bij mijn vrouw melden Zie je wel dat ik niet dik ben !!

Robin83, Skaggy, Yainderidoo en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Je bent helemaal niet te dik, maar te kort voor je gewicht! :D:p:D

Robin83, Hartenheer, Skaggy en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Texman

Texman Baardaap

Breek me de bek niet open, drie maal in de week sleep ik mijzelf naar het fitnesscentrum en onderwerp mij zelf aan een afmattende training.
    Daarna moet ik alvorens naar huis te gaan bijkomen in de sauna. Eenmaal aangekleed vervoeg ik mij aan de bar en begin ik te klagen over mijn niet aflatende spierpijn en dat ik niet weet of ik het allemaal nog wel vol kan houden. Een bakje koffie brengt uitkomst waarna ik klaar ben om met de fiets naar huis te gaan.
    Daar zak ik vervolgens afgepeigerd in de bank om vervolgens rustig bij te komen.
    Je begrijpt het al ik ben een echte fanatieke sporter :D:D:D

Robin83, Zyfazix, istawa en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Yainderidoo

Yainderidoo Zware baard

I rest my case! :p

13. Skaggy

Skaggy Baard

Hallo @Gunter ook van het trailrunnen? Daar kan ik me ook uren mee vermaken. :eek: Helaas schijnt het duursporten weer minder goed voor de baardgroei te zijn...:(

Texman, Bolt en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  14. Bolt

Bolt Volle Baard

Helaas schijnt het duursporten weer minder goed voor de baardgroei te zijn...:(

Ga je toch minder duur sporten?
    Kan je weer meer aan Baardonderhoud besteden :)>(Y);)

Yainderidoo, Texman, Nib85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Skaggy

Skaggy Baard

Dacht er juist aan om toch weer wat meer aan duursport te gaan doen... mijn baard groeit te hard. :p

Yainderidoo, Texman, Bolt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Nib85

Nib85 Baard

Het lijkt me met name iets wat je voor jezelf moet doen.

Joggen/hardlopen is natuurlijk altijd goed, met fit zijn is niets mis.

Wedstrijden lopen wel of niet maakt natuurlijk niets uit. Ik ken mensen die hebben een “doel” (wedstrijd of ander georganiseerd loopje) nodig om te hardlopen. Zelf deed ik het altijd gewoon omdat ik het lekker vond en heb nog nooit een wedstrijd oid gelopen.
    (Tegenwoordig geen zin meer in, misschien 1 dezer weken weer eens een beetje oppakken).

Skaggy, Yainderidoo, Texman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Gunter

Gunter Baard

Helaas niet meer Skaggy, mijn knie staat het niet meer toe. Dus het is trail wandelen geworden, andere manier van een paar uur door het bos dwalen wat ook voor de juiste rust zorgt. (Y)

Robin83, Skaggy, Laurent1965 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Texman

Texman Baardaap

Waar het eigenlijk allemaal om draait is dat we meer moeten bewegen en minder zitten.
    Meer bewegen kan je op allerlei manieren in je leven integreren. Kies wat meer voor de fiets en minder voor de auto.
    Neem de trap i.pv. de lift. Kortom er zijn zoveel mogelijkheden

19. Yainderidoo

Yainderidoo Zware baard

Precies! In Drachten heb je van uit een parkeergarage zo'n rolbaan naar boven. Via de trap ben ik meestal ook nog eerder boven. Waar ik maar kan, kies ik altijd voor de trap. Maar of het genoeg beweging is? :D

20. Gunter

Gunter Baard

Ik zelf denk van niet Yain...

Op dit moment lees ik een boek over de gevolgen van te weinig bewegen voor de hersenen:

Laat je hersenen niet zitten: hoe lichaamsbeweging de hersenen jong houdt
    Boek van Erik Scherder

Er vindt steeds meer onderzoek plaats naar de gevolgen van minder bewegen voor de hersenen. Ziekten zoals dementie en Alzheimer zijn door deze onderzoeken al te relateren aan verminderd bewegen.

Als ik het goed begrijp, zorgen de 10.000 stappen per dag niet voor voldoende beweging. Het is wel een mooi begin, bij mij is ook zo begonnen na een periode van inactiviteit door blessure's en mentaal er even niet aan toe zijn er op uit te gaan. De afspraak met mijzelf om in ieder geval in een week 10.0000 stappen gemiddeld per dag te zetten kreeg mij weer van de bank af.
    Zijn advies is een half uur lichte inspanning aaneengesloten per dag, zoals bijvoorbeeld een wandeling op een stevig tempo. Elke dag, zeven dagen in de week.

Wanneer is het genoeg, te weinig of teveel... Ik weet het oprecht niet

Robin83, okt2018, ProfessorMelchior en 3 anderen vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina