Lopen en joggen goed voor de groei?

Skaggy

Volle Baard
Helaas niet meer Skaggy, mijn knie staat het niet meer toe. Dus het is trail wandelen geworden, andere manier van een paar uur door het bos dwalen wat ook voor de juiste rust zorgt. (Y)
Da’s wel jammer Gunter maar wandelend door de natuur is ook prachtig en ook een mooie manier om je hoofd ‘leeg’ te maken. Omdat mijn vrouw niet van het hardlopen is wandelen we ook regelmatig samen. Wij wonen wat dat betreft ook prachtig, aan de voet van de Sallandse Heuvelrug (ook bekend van de SallandTrail). Zoals hier al is aangeven is in beweging blijven van groot belang voor onze gezondheid. (Y):)>
 

Gunter

Baard
Salland trail heb ik gelopen, de Holterbergtoer heb ik gefietst en de triathlon van Holten heb ik ook met veel plezier gedaan. Het is een prachtig gebied waar je woont. (Y)

Ik woon op fietsafstand van het kroondomein het Loo op de Veluwe (bij Apeldoorn). Ook een prachtig gebied, waar ik graag kom. Prachtige oude bomen staan er, mooi geaccidenteerd terrein en veel wild om te spotten.
 

Texman

Koning Baard
Breek me de bek niet open, drie maal in de week sleep ik mijzelf naar het fitnesscentrum en onderwerp mij zelf aan een afmattende training.
Daarna moet ik alvorens naar huis te gaan bijkomen in de sauna. Eenmaal aangekleed vervoeg ik mij aan de bar en begin ik te klagen over mijn niet aflatende spierpijn en dat ik niet weet of ik het allemaal nog wel vol kan houden. Een bakje koffie brengt uitkomst waarna ik klaar ben om met de fiets naar huis te gaan.
Daar zak ik vervolgens afgepeigerd in de bank om vervolgens rustig bij te komen.
Je begrijpt het al ik ben een echte fanatieke sporter :D:D:D
Ik heb dit natuurlijk een beetje grappig opgeschreven maar ik ga al jaren iedere week drie maal naar de fitness om z'n 1,5 uur te trainen.
De training op zich is door de jaren heen wel aangepast aan mijn leeftijd. Ik doe het nog steeds met heel veel plezier En kan het iedereen aanraden.
Ook heel goed als je wat stressgevoelig bent. Ook drink ik altijd een bakje koffie na afloop:)(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik heb het geschrevene van jullie tot mij genomen en overdacht en ik doe iets verkeerd. :(
Wandelen, fietsen en traplopen is de oplossing, maar ik meld me nog braaf drie keer per week bij de boksschool, dus daar moet ik eens mee gaan stoppen. o_O
Alhoewel…lekker een boek lezen is ook wel aantrekkelijk! ;)
 

Nib85

Volle Baard
Ik heb het geschrevene van jullie tot mij genomen en overdacht en ik doe iets verkeerd. :(
Wandelen, fietsen en traplopen is de oplossing, maar ik meld me nog braaf drie keer per week bij de boksschool, dus daar moet ik eens mee gaan stoppen. o_O
Alhoewel…lekker een boek lezen is ook wel aantrekkelijk! ;)

Boksen is wat mij betreft één van de mooiste sporten.
Als je het goed aan pakt een complete training. Je doet het individueel maar toch samen.
Lekker blijven door doen prof, ik zit altijd te te ouwehoeren met mijn schouder waardoor voor mij de lol er al jaren af is.
Heel enkel pak ik nog eens een training mee, maar dan merk ik dat ik en te langzaam ben geworden en de dag(en) erna weer last heb.
[DOUBLEPOST=1569949066][/DOUBLEPOST]
Ik heb dit natuurlijk een beetje grappig opgeschreven maar ik ga al jaren iedere week drie maal naar de fitness om z'n 1,5 uur te trainen.
De training op zich is door de jaren heen wel aangepast aan mijn leeftijd. Ik doe het nog steeds met heel veel plezier En kan het iedereen aanraden.
Ook heel goed als je wat stressgevoelig bent. Ook drink ik altijd een bakje koffie na afloop:)(Y)

Lekker bezig hoor, hier ook regelmatig (2-4x per week). Vaak moet ik me er heen slepen maar eenmaal bezig vaak met plezier en voldoening in de ijzers.
Scheelt wel dan ik met een split-schema train waardoor het nooit erg saai wordt.
 

Texman

Koning Baard
Ik heb het geschrevene van jullie tot mij genomen en overdacht en ik doe iets verkeerd. :(
Wandelen, fietsen en traplopen is de oplossing, maar ik meld me nog braaf drie keer per week bij de boksschool, dus daar moet ik eens mee gaan stoppen. o_O
Alhoewel…lekker een boek lezen is ook wel aantrekkelijk! ;)
Je doet helemaal niets verkeert boksen is een uitstekende sport(Y)(Y)(Y)
[DOUBLEPOST=1569951069][/DOUBLEPOST]
Boksen is wat mij betreft één van de mooiste sporten.
Als je het goed aan pakt een complete training. Je doet het individueel maar toch samen.
Lekker blijven door doen prof, ik zit altijd te te ouwehoeren met mijn schouder waardoor voor mij de lol er al jaren af is.
Heel enkel pak ik nog eens een training mee, maar dan merk ik dat ik en te langzaam ben geworden en de dag(en) erna weer last heb.
[DOUBLEPOST=1569949066][/DOUBLEPOST]

Lekker bezig hoor, hier ook regelmatig (2-4x per week). Vaak moet ik me er heen slepen maar eenmaal bezig vaak met plezier en voldoening in de ijzers.
Scheelt wel dan ik met een split-schema train waardoor het nooit erg saai wordt.
Heel goed zo'n split-schema en om het helemaal goed te doen zou je om de 3 maanden je schema kunnen veranderen om te voorkomen dat er gewenning ontstaat.
Dit maakt je training op de langere termijn nog uitdagender.
 

okt2018

Baard
Hardlopen is uitstekend voor de bloedcirculatie en het openen van de porien en dus goed voor de baardgroei. Houd er wel rekening mee dat met name lange afstanden het testosteron niveau doen verlagen. Intervaltraining van korte duur icm krachttraining (bij voorkeur gericht op de grote spiergroepen/basic lifts) verdient dus qua baardgroei de voorkeur. Maar doe vooral wat je leuk vindt. Ook niet onbelangrijk;-) Interessant om te vermelden is dat curcumine suppletie een anti-oestrogene werking heeft en hierdoor goed voor de baardgroei. Hoe langer je als man je testosteron hoog kunt houden, hoe gezonder je blijft. Dit geldt ook voor de kwaliteit van de bloedvaten, iets wat de meeste mensen niet weten
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zo, dat is een hoop theorie. Daar ga ik eens over nadenken.
Ik had al gemeld, dat ik waarschijnlijk iets verkeerd deed, maar nu weet ik het zeker.
Bij boksen probeer ik gewoon zoveel mogelijk baardloze personen op hun bek te slaan en dat levert waarschijnlijk geen testeron op. Bij hen wel, want zij moeten rennen! ;):D
 
Banner image
Top