Is mijn doel enigszins haalbaar?

Ik zeg gewoon laten groeien want de plekken die nu nog kaal zijn zullen niet snel volgroeien en dat voltrekt zich heel langzaam.
Dat is dus een kwestie van een langere termijn. Maar met wat je nu hebt kan je waarschijnlijk wel een aardige baard laten staan.
Daarom is het erg belangrijk dat je zeker 3 maanden je baard niet trimt. Daarna kan je met de baardgroei die je hebt een model uitzoeken wat daar het beste bij aansluit. Omdat het er erg slordig kan gaan uitzien mag je wel de lijnen van je baard strak houden. Het voordeel is dat je minder commentaar gaat krijgen en je baard komt beter tot zijn recht. Op je foto heb ik aangegeven wat ik bedoel.
Bekijk bijlage 23974

Texman :)>
Bedankt voor de tips! Ik ga proberen er vanaf te blijven en zal tussendoor wat updates plaatsen. Ben benieuwd wat het kan worden in ieder geval. Aangezien er de laatste 5 maanden veel haren bij zijn gekomen hoop ik dat dit lekker doorzet :)
 

Texman

Koning Baard
Bedankt voor de tips! Ik ga proberen er vanaf te blijven en zal tussendoor wat updates plaatsen. Ben benieuwd wat het kan worden in ieder geval. Aangezien er de laatste 5 maanden veel haren bij zijn gekomen hoop ik dat dit lekker doorzet :)
Het heeft allemaal te maken met je leeftijd. Als jong bent dan is je baard nog niet tot volledige wasdom gekomen.
Bij de meeste mannen is dat ergers tussen de 25 en 30 jaar. Maar ook daarna vind er nog ontwikkeling plaats zoals het dikker worden van de baardharen en de dichtheid van de haar- inplant. Het heeft ook te maken met je genetische aanleg en je levensstijl (gezond, actief, veel buiten en voldoende nachtrust).
Als je dit goed doet zie je dat terug in een goede testosteron-spiegel die belangrijk is voor o.a een goede baardgroei.
 

Macx

Baardaap
Hallo Mijndert, als je volhoudt, wordt het een baard, Die paar plekjes waar nu nog geen haartjes groeien, dat komt wel goed. Laat het een paar maanden groeien en hou intussen de wang en halslijn netjes strak dat zorgt voor een goed verzorgde baard, dus minder commentaar. Succes met je baardreis.(Y)
 
Dankjewel! Vinden jullie niet dat de haartjes nog wat dun zijn en dat dit er vreemd uit gaat zien als ik ze laat groeien? Van een afstand of in bepaalde lichtval zijn ze namelijk amper zichtbaar. Ik betwijfel zelf of het terminale haren zijn maar we gaan zien hoe dekkend de haren zijn als ze wat langer zijn :)
 

Macx

Baardaap
Dankjewel! Vinden jullie niet dat de haartjes nog wat dun zijn en dat dit er vreemd uit gaat zien als ik ze laat groeien? Van een afstand of in bepaalde lichtval zijn ze namelijk amper zichtbaar. Ik betwijfel zelf of het terminale haren zijn maar we gaan zien hoe dekkend de haren zijn als ze wat langer zijn :)

Wat ik heb gezien zijn echte baardharen hoor, Ik zie wel dat je de wangen nog wat hoger kunt zetten als je dat zou willen. Ik raad je aan om zo min mogelijk aan je baard te knippen en de eerste maanden te laten groeien en de baard de kans te geven zich te laten zien, daarna kun je eventueel de baard in model laten zetten.
 
Wat ik heb gezien zijn echte baardharen hoor, Ik zie wel dat je de wangen nog wat hoger kunt zetten als je dat zou willen. Ik raad je aan om zo min mogelijk aan je baard te knippen en de eerste maanden te laten groeien en de baard de kans te geven zich te laten zien, daarna kun je eventueel de baard in model laten zetten.
Mooi, ja dan ga ik mijn scheerspullen een poosje opruimen en kijken wat het wordt!
 

Macx

Baardaap
Mooi, ja dan ga ik mijn scheerspullen een poosje opruimen en kijken wat het wordt!
Dat is goed te horen, Je zult tijdens deze periode soms wat moeilijke dagen hebben, en in staat zijn er alles weer af te scheren, maar daar moet je je tegen verzetten en altijd positief blijven denken want na deze periode komt het plezier van een mooie baard, Jouw Baard, Mijndert. Heel veel succes en blijf ons op de hoogte houden.(Y)(Y)(Y)
 
Dat is goed te horen, Je zult tijdens deze periode soms wat moeilijke dagen hebben, en in staat zijn er alles weer af te scheren, maar daar moet je je tegen verzetten en altijd positief blijven denken want na deze periode komt het plezier van een mooie baard, Jouw Baard, Mijndert. Heel veel succes en blijf ons op de hoogte houden.(Y)(Y)(Y)
Dankje, en zal ik doen!
 

tijn

Zware baard
Nou iknheb het begin en de laatste fotos eens bekwken, maar als ik jou was zou ik me geen zorgen maken hoor . Er komt een prima baard aan. Verstandig dat je je scheergerij wegstopt, want dat heb je nu net NIET nodig. Geduld dat is wat een baard vraagt. Gewoon lekker laten groeien en dan komt het best goed. Sucses
 
Nou iknheb het begin en de laatste fotos eens bekwken, maar als ik jou was zou ik me geen zorgen maken hoor . Er komt een prima baard aan. Verstandig dat je je scheergerij wegstopt, want dat heb je nu net NIET nodig. Geduld dat is wat een baard vraagt. Gewoon lekker laten groeien en dan komt het best goed. Sucses
Dankjewel! Ik ga het proberen vol te houden. Als ik een foto van de zijkant maak vind ik het wel rommelig, haren groeien niet even snel en ook allemaal een andere kant op lijkt het :eek: Denken jullie na deze foto nog steeds dat het iets kan worden? En zo ja, heeft iemand een voorbeeldje van hoe het er ongeveer na een paar maanden uit zou kunnen zien? Dan weet ik waar ik naartoe werk (naast de welbekende zwerverslook;))
20230109_100341.jpg
 

tijn

Zware baard
Dankjewel! Ik ga het proberen vol te houden. Als ik een foto van de zijkant maak vind ik het wel rommelig, haren groeien niet even snel en ook allemaal een andere kant op lijkt het :eek: Denken jullie na deze foto nog steeds dat het iets kan worden? En zo ja, heeft iemand een voorbeeldje van hoe het er ongeveer na een paar maanden uit zou kunnen zien? Dan weet ik waar ik naartoe werk (naast de welbekende zwerverslook;))
Bekijk bijlage 24005
Ja klopt dat is ook zo. De haren groeien niet allemaal even snel en dan groeien ze nog alle kanten op ook. Shiiiiït hahahaha. Maar troost je, iedere baardman die je ziet heeft dat moment gehad. Hier komt het er op aan, hou je het vol of niet. Ben je een baardman of niet. Hoe lang duurt dat dan vraag je je af??? Das bij iedereen verschillend. Hier moet je doorheen echt waar. Maar over een x aantal weken zal je er blij om zijn dat je hebt doorgezet. Sucses en niet opgeven
 

Texman

Koning Baard
Ha @Mijndert ,
Ik denk dat je nog wel een maand of drie nodig hebt dus gewoon stug doorgaan.
Om te voorkomen dat er erg onverzorgd uit gaat zien raad ik je aan om de lijnen van je baard te gaan afbakenen door ze scherp te maken.
Je beginnende baard gaat zich dan veel beter tonen en je zal je er ook prettiger bij voelen.
Op je foto heb ik de lijnen aangegeven.
Ik hoor wel wat je ervan vind.
Texman :)>

20230109_100341 (1)2.jpg
 
Ha @Mijndert ,
Ik denk dat je nog wel een maand of drie nodig hebt dus gewoon stug doorgaan.
Om te voorkomen dat er erg onverzorgd uit gaat zien raad ik je aan om de lijnen van je baard te gaan afbakenen door ze scherp te maken.
Je beginnende baard gaat zich dan veel beter tonen en je zal je er ook prettiger bij voelen.
Op je foto heb ik de lijnen aangegeven.
Ik hoor wel wat je ervan vind.
Texman :)>

Bekijk bijlage 24007
Dat heb je netjes gedaan, je bent beter in photoshop dan ik ;) Ik ga het inderdaad op die manier een beetje netjes proberen te houden, en verder gewoon doorbijten aangezien ik wel heel graag een baard wil. Bedankt voor jullie bemoedigingen:)
 
Goedemorgen heren,
Wat gebruiken jullie/kan ik het beste gebruiken om mijn wangen en onder de halslijn schoon te houden? Gebruik nu mijn gewone Gillette scheermes (https://www.kruidvat.nl/gillette-fusion-proshield-scheersysteem/p/4100664) met scheerschuim maar ben dan bang dat ik teveel haren wegscheer omdat ik niet goed kan zien wat ik doe. En op zo'n klein stukje op de wangen is het ook niet heel prettig. Het kan ook gewoon met de trimmer zonder klip erop maar dan wordt het weer niet helemaal glad. Iemand tips?
 

zenn

Zware baard
Probeer eens zonder scheerschuim, maar met een beetje (baard)olie... Dan kan je wel zien wat je doet. ;)

En je wangen, dat hangt een beetje van het mesje af... zo eentje die draait, helpt niet echt mee.
Dan kan je beter zo'n vaste hebben, dan kan je namelijk het uiteinde voorzichtig gebruiken.
 
Het heeft allemaal te maken met je leeftijd. Als jong bent dan is je baard nog niet tot volledige wasdom gekomen.
Bij de meeste mannen is dat ergers tussen de 25 en 30 jaar. Maar ook daarna vind er nog ontwikkeling plaats zoals het dikker worden van de baardharen en de dichtheid van de haar- inplant. Het heeft ook te maken met je genetische aanleg en je levensstijl (gezond, actief, veel buiten en voldoende nachtrust).
Als je dit goed doet zie je dat terug in een goede testosteron-spiegel die belangrijk is voor o.a een goede baardgroei.
Precies wat Texman zegt, kijk ook eens wat bepaalde voeding doet met je testosteronspiegel, zoals broccoli..en krachttraining, probeer het maar. Lees er eens over op internet wat dit doet met je baardgroei, ik zeg wonderen gezien mn eigen ervaring. Succes!
 
Precies wat Texman zegt, kijk ook eens wat bepaalde voeding doet met je testosteronspiegel, zoals broccoli..en krachttraining, probeer het maar. Lees er eens over op internet wat dit doet met je baardgroei, ik zeg wonderen gezien mn eigen ervaring. Succes!
Ik doe al ruim 7 jaar aan krachttraining, zal hier geen foto's posten ;) maar testosteron is in ieder geval hoog zat :)
 
Dan kan het niet meer misgaan kerel! Hou vol en niks meer doen met de baardtrimmer. Je kale plekken zullen op den duur overwoekeren met ander haar er omheen.
Ik hoop dat het er dan niet uit gaat zien als die kalenende mannen die de paar haren die ze nog hebben over het kale heenkammen haha :)
Hoop dat het er toch enigszins 'vol' uit gaat zien, ik wacht geduldig af (totaal niet geduldig als ik eerlijk ben ;))
 
Ik hoop dat het er dan niet uit gaat zien als die kalenende mannen die de paar haren die ze nog hebben over het kale heenkammen haha :)
Hoop dat het er toch enigszins 'vol' uit gaat zien, ik wacht geduldig af (totaal niet geduldig als ik eerlijk ben ;))
Hahaa nee hoor, ik had hetzelfde probleem op mn wangen. Aan de ene kant was het voller dan aan de andere kant. Ik heb het iets meer dan een half jaar gegeven en de kale plekken zijn overgroeid en je ziet er niks meer van. Echt wat ze hier zeggen..geduld!
 
Banner image
Top