Is mijn doel enigszins haalbaar?

Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en ben sinds 4 weken bezig met het laten staan van een snor en sik. Ik ben 21 jaar en wil graag zoiets als dit bereiken:

Screenshot_20220314-134138_Pinterest.jpg

Hieronder zien jullie hoe het er nu uitziet. Ik heb de haren op mijn kin 1 keer getrimd omdat er een aantal lange uitstekende haren tussen zaten. Ben benieuwd of jullie denken of dit doel haalbaar is, of dat ik mijn plannen beter nog een poosje in de ijskast zet ;)

20220314_133443.jpg 20220314_133452.jpg 20220314_133505.jpg 20220314_133624.jpg

Ik weet dat het verstandig is om 3 maanden te wachten (dus nu nog 2) en dan te kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar ikzelf betwijfel of mijn sik in die tijd in de buurt kan komen, vooral aan de voorkant is het nu nog een kale bedoening.

Ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en ben sinds 4 weken bezig met het laten staan van een snor en sik. Ik ben 21 jaar en wil graag zoiets als dit bereiken:

Bekijk bijlage 21467

Hieronder zien jullie hoe het er nu uitziet. Ik heb de haren op mijn kin 1 keer getrimd omdat er een aantal lange uitstekende haren tussen zaten. Ben benieuwd of jullie denken of dit doel haalbaar is, of dat ik mijn plannen beter nog een poosje in de ijskast zet ;)

Bekijk bijlage 21468 Bekijk bijlage 21469 Bekijk bijlage 21470 Bekijk bijlage 21471

Ik weet dat het verstandig is om 3 maanden te wachten (dus nu nog 2) en dan te kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar ikzelf betwijfel of mijn sik in die tijd in de buurt kan komen, vooral aan de voorkant is het nu nog een kale bedoening.

Ik hoor het graag!
Ha @Mijndert ,
Welkom op ons leuke forum :).
Voor een maand groeien zie ik eigenlijk nog weinig baardgroei ontstaan.
Maar wat niet is kan nog komen dus ik zou nog even een maand of twee doorgaan.
Blijft het resultaat uit dan moet je het over een jaar gewoon weer proberen.
Je voorbeeld vind ik best gaaf dus dat is iets waar je voor kan gaan.
Succes en hou ons maar op de hoogte,
Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ik sluit me aan bij alle voorgaande sprekers. Nu nog niet maar het komt dat durf ik wel te stellen, want dat kun je wel zien, de soulpatch is al bezig de rest komt ook. Succes Mijndert en houdt ons op de hoogte.
 

tijn

Zware baard
Bedankt! Ik ben ook een paar weken bezig met een dermaroller een baard serum, kijken of dat wat doet en over een maandje zal ik een update sturen!
Sucses, en zoals altijd gaat het ook bij jou om geduld. En bij de een moet het geduld wat langer op de proef worden gesteld dan bij de ander. Maar het zal uit eindelijk goed komen(Y)
 
Goedemiddag mannen, ik wil even laten weten dat ik alweer een tijdje gladgeschoren rond loop. Ik gebruik nog wel de derma roller en baard serum, en zie langzamerhand hier en daar wat nieuwe haren verschijnen. Ook lijken de bestaande haren wat dikker te worden. Ik hoop dat er een keer een groeispurt komt, kan niet wachten om met een viking baard rond te lopen;) Maar dat zal nog wat jaren duren, heb even in het fotoboek van mijn vader gekeken en bij hem begon het pas rond zijn 30ste. Ook al mijn ooms begonnen laat, maar hebben nu wel redelijk volle baarden. Afwachten dus!
 

Macx

Baardaap
Goedemiddag mannen, ik wil even laten weten dat ik alweer een tijdje gladgeschoren rond loop. Ik gebruik nog wel de derma roller en baard serum, en zie langzamerhand hier en daar wat nieuwe haren verschijnen. Ook lijken de bestaande haren wat dikker te worden. Ik hoop dat er een keer een groeispurt komt, kan niet wachten om met een viking baard rond te lopen;) Maar dat zal nog wat jaren duren, heb even in het fotoboek van mijn vader gekeken en bij hem begon het pas rond zijn 30ste. Ook al mijn ooms begonnen laat, maar hebben nu wel redelijk volle baarden. Afwachten dus!

Hoi Mijndert, fijn dat je het ons even laat weten hoe het er nu voorstaat, als je weer wat heb staan zou het leuk zijn als je daar een foto van upload.
Succes met derma roller en baard serum, wie weet, misschien werkt het wel, en niet geschoten is altijd mis, toch.
 
Goedemorgen heren, even een update. Ik heb weer eens een kleine poging gedaan, dit is het resultaat na ongeveer een week. Ik zie zelf niet veel verbetering ten opzichte van mijn foto's van maart dit jaar, dat wordt nog meer geduld opbrengen helaas :(
20220929_095259.jpg
Er zitten wel aardig wat haren op de plek waar ik een snor zou willen, maar ze zijn nog erg dun naar mijn mening. Het is geen vellushaar, maar ook nog geen dik terminaal haar denk ik, klopt dit? Hoelang duurt het meestal voordat zulke haren wel dikker (en beter zichtbaar) zijn? Als ik nu van een flinke afstand in de spiegel kijk zijn de haren zo goed als onzichtbaar.
 

JGB

Baard
Goedemorgen heren, even een update. Ik heb weer eens een kleine poging gedaan, dit is het resultaat na ongeveer een week. Ik zie zelf niet veel verbetering ten opzichte van mijn foto's van maart dit jaar, dat wordt nog meer geduld opbrengen helaas :(
Bekijk bijlage 23053
Er zitten wel aardig wat haren op de plek waar ik een snor zou willen, maar ze zijn nog erg dun naar mijn mening. Het is geen vellushaar, maar ook nog geen dik terminaal haar denk ik, klopt dit? Hoelang duurt het meestal voordat zulke haren wel dikker (en beter zichtbaar) zijn? Als ik nu van een flinke afstand in de spiegel kijk zijn de haren zo goed als onzichtbaar.
Heb geduld,je hebt niet binnen een paar maanden een mooie baard en snor,hoe vaak ik mijn baard niet heb afgeschoren omdat ik het niets vond worden,ik was toen in de twintig,maar uiteindelijk toch maar weer een baard laten staan en geduld gehad,met een halfjaar had ik een mooie baard waar ik,nu ik 72 ben,nog steeds trots op ben.
 
Goedemorgen heren, er zijn de laatste tijd wat haren bijgekomen dus wilde even een update plaatsen :) Ben blij dat er eindelijk wat groei lijkt te komen, al zijn de haren nog dun en niet goed zichtbaar van een afstand. Maar dat zal veranderen als er meer haren bijkomen hoop ik.
20230111_191409.jpg20230111_220215.jpg
 

Texman

Koning Baard
Goedemorgen heren, er zijn de laatste tijd wat haren bijgekomen dus wilde even een update plaatsen :) Ben blij dat er eindelijk wat groei lijkt te komen, al zijn de haren nog dun en niet goed zichtbaar van een afstand. Maar dat zal veranderen als er meer haren bijkomen hoop ik.
Bekijk bijlage 23972Bekijk bijlage 23973
Ha @Mijndert ,
Wat ik zie is veel belovend je baardgroei is echt op gang aan het komen (Y)(Y)(Y).
Je moet nu echt de nijging onderdrukken om te gaan trimmen anders wordt het nooit wat.
Ga door met de verzorging van je baard zoals je dit al een tijdje doet en gun je zelf de tijd om je baard uit te laten groeien.
Hou ons op de hoogte van je voortgang want het wordt nu leuk.:)
Groet Texman :)>
 
Ha @Mijndert ,
Wat ik zie is veel belovend je baardgroei is echt op gang aan het komen (Y)(Y)(Y).
Je moet nu echt de nijging onderdrukken om te gaan trimmen anders wordt het nooit wat.
Ga door met de verzorging van je baard zoals je dit al een tijdje doet en gun je zelf de tijd om je baard uit te laten groeien.
Hou ons op de hoogte van je voortgang want het wordt nu leuk.:)
Groet Texman :)>
Hoi Texman, dank voor je positieve reactie :)
Is het geen goed idee om nog een poosje op +- 3mm te trimmen totdat er bijv. naast mijn mond (waar het nu nog kaal is) ook wat baardgroei ontstaat?
Of zeg je gewoon laten groeien een paar maanden en kijken of het dan nog steeds kaal is daar.
 

Texman

Koning Baard
Hoi Texman, dank voor je positieve reactie :)
Is het geen goed idee om nog een poosje op +- 3mm te trimmen totdat er bijv. naast mijn mond (waar het nu nog kaal is) ook wat baardgroei ontstaat?
Of zeg je gewoon laten groeien een paar maanden en kijken of het dan nog steeds kaal is daar.
Ik zeg gewoon laten groeien want de plekken die nu nog kaal zijn zullen niet snel volgroeien en dat voltrekt zich heel langzaam.
Dat is dus een kwestie van een langere termijn. Maar met wat je nu hebt kan je waarschijnlijk wel een aardige baard laten staan.
Daarom is het erg belangrijk dat je zeker 3 maanden je baard niet trimt. Daarna kan je met de baardgroei die je hebt een model uitzoeken wat daar het beste bij aansluit. Omdat het er erg slordig kan gaan uitzien mag je wel de lijnen van je baard strak houden. Het voordeel is dat je minder commentaar gaat krijgen en je baard komt beter tot zijn recht. Op je foto heb ik aangegeven wat ik bedoel.
20230111_220215.jpg

Texman :)>
 
Banner image
Top