Hoe vaak was je je baard?

Hoe vaak per week was jij je baard?

  • Ik was mijn baard niet

    Votes: 5 3,2%
  • 1 keer per week

    Votes: 15 9,7%
  • 2 keer per week

    Votes: 40 26,0%
  • 3 keer per week

    Votes: 34 22,1%
  • 4 keer per week

    Votes: 9 5,8%
  • 5 keer per week

    Votes: 12 7,8%
  • 6 keer per week

    Votes: 4 2,6%
  • 7 keer per week

    Votes: 35 22,7%

  • Total voters
    154

Zwollenaar

Zware baard
Mijn baard was ik iedere dag met warm water als ik mijn hoofdhaar ook meeneem. En ik gebruik
de 2 in 1 shampoo van Andrelon 5 x maal per week, Misschien zijn de baardzepen-shampoos beter
voor de baard maar vooralsnog vind ik deze veel te duur voor mijn budget.
 

Joffi

Baard
Grappig. Zit toch veel verschil in. Ik was mijn haar om de dag zo'n beetje maar baard vaker omdat er van alles in gaat aan producten maar ook natuurlijk eten. Dat wassen doe ik overigens met hypoallergene shampoo die ik voor mij haar ook gebruik.
 

Rense

Stoppelbaard
Ik hoor denk ik tot een minderheid: ik was mijn hoofdhaar al anderhalf jaar niet meer met zeep of shampoo, en ook mijn baard ziet zelden zeep. Wel wordt het goed uitgewassen met warm water.

En niemand in mijn omgeving gelooft me. Maar dat is niet erg.....
 

Corneel

Baard
Interessant topic. Ikzelf was mijn baard 2x per dag met Pantene shampoo en conditioner. Ik ondervind er geen problemen van maar kan het dan ook niet vergelijken met andere methodes. Ik zit nu nog ff in Thailand maar zodra ik weer in Nederland ben wil ik de baardzeep gaan proberen en zal mijn bevindingen hier posten.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Interessant topic. Ikzelf was mijn baard 2x per dag met Pantene shampoo en conditioner. Ik ondervind er geen problemen van maar kan het dan ook niet vergelijken met andere methodes. Ik zit nu nog ff in Thailand maar zodra ik weer in Nederland ben wil ik de baardzeep gaan proberen en zal mijn bevindingen hier posten.
2x per dag? Er moet een manier te vinden zijn om niet iedere noedel-maaltijd in de baard te laten lekken! Probeer eens tijdens het eten iets voorover te leunen. Dat scheelt baard-wasbeurten. :p:D
 

Corneel

Baard
Hahaha ja echt he. Ik moet er nog echt aan wennen, vooral nu mijn snor ook over mijn bovenlip begint te groeien. Je kunt in mijn topics zien dat mijn baard als een tierelier groeit. Maar ik sta zeker open voor veranderingen, dus ik ga het straks anders aanpakken.
 

Hartenheer

Zware baard
Ik ben het forum op mijn gemak aan het doorlezen.
En lees hier veel over het wassen van de baard, maar toen ik een lange baard had gebruikte ik de droger van mijn vrouw.

Vind het verschrikkelijk om een natte baard te hebben.
Maakt dit niet uit of Is dit vloeken in de kerk, het drogen met een feun?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Er zijn er best een aantal die hem drogen met de föhn, al is écht warme lucht niet ideaal voor de haren van de baard.
 

BABA

Stoppelbaard
Ik was mijn baard 2 x per week met shampoo en een conditioner met Arganolie en cranberry er in,
nadien doe in nog een massage beurtje met Badolie van Zwitsal ( goed voor het baby huidje van een 50+) om nadien alles nog eens uit te spoelen met warm water onder de douche. ;)
Ik moet eerlijk zeggen, ik voel me er goed bij. :)>
 

Fatih

Baard
Ik spoel mijn baard elke dag af met lauw water.
Dagelijks gebruik ik mijn zelfgemaakte baardolie (jojoba oil + tea tree en rozenhout).
Vervolgens als de baard een beetje droger is en na de olie doe ik er wild willie's beard butter/balm in.
's Avonds voor het slapen gaan smeer ik mijn baard weer wat in met baardolie.
1)Is dit een goede routine?
Of volstaat het niet om de baard elke dag gewoon af te spoelen?
2) Raden jullie een baardzeep aan?
 

JeroenP

Volle Baard
als de routine voor jou werkt en je baard voelt goed dan absoluut ja. Ik spoel mijn baard elke dag schoon en was hem 1x per week met zeep.

en baardzeep.....de een gebruikt andrelon 2-1 en de ander baardzeep. Zelf gebruik ik eigenlijk allebei. Het is proberen...
 

Fatih

Baard
Iedereen heeft het over Andrelon 2 in 1. Is dat geen shampoo bedoeld voor het haar op het hoofd? Is het niet slecht voor de baard?
Graag wat meer informatie gewenst.
 

redangel

Baard
Ik weet het domweg nog niet, ik doe maar wat.
Lees veel verhalen hierover, de ene wast het 1 keer in het jaar de andere elke dag. De één met Shampoo de ander met Conditioner en weer een ander alleen met water. Erg verwarrend allemaal :confused:
Ik heb besloten te luisteren naar mijn baard, lijkt mij het beste. :D
 

Laurent1965

Zware baard
Ik spoel mijn baard tijdens het douchen dagelijks uit met uitsluitend lauw water.
Vervolgens 2 keer per week met Bulldog baardshampoo, waarvan 1 keer even van tevoren wassen met (goeie) zilvershampoo.
Bij minder wasbeurten vind ik mijn baard veel te vet worden.
Maar ook dit is wat voor mij persoonlijk het beste voelt.
 
Banner image
Top