Hoe vaak was je je baard?

Hoe vaak per week was jij je baard?

  • Ik was mijn baard niet

    Votes: 5 3,2%
  • 1 keer per week

    Votes: 15 9,7%
  • 2 keer per week

    Votes: 40 26,0%
  • 3 keer per week

    Votes: 34 22,1%
  • 4 keer per week

    Votes: 9 5,8%
  • 5 keer per week

    Votes: 12 7,8%
  • 6 keer per week

    Votes: 4 2,6%
  • 7 keer per week

    Votes: 35 22,7%

  • Total voters
    154

Johan

Baard
Shampoo is toch echt killing voor de baard hoor.... zou het zeker afraden. The Beard Baron heeft daar een leuk filmpje over (de andere filmpjes zijn ook zeker een aanrader)
 

Almer

Baard
Shampoo is echt verschrikkelijk, conditioner is nog veel erger. Het wordt lekker zacht enzo maar dat is precies wat je niet wilt en in ieder geval bij hele lichte (dunne) haren zoals bij mijzelf is het verschrikkelijk.

Ik was mijn hoofdhaar in ieder geval elke dag 2x, ik heb immens stug haar, gebruik pommade op olie basis en soms molding clay. Ik vind het gewoon niet fijn om te laten zitten omdat ik er niks mee kan de volgende dag, mijn haar is dan ook wel redelijk lang naar eigen keuze. Komt tot mijn ogen als ik het gewassen heb en dan heb ik al een vrij groot voorhoofd.....

Baard is 1x per 3 dagen ongeveer goed grondig met zeepblok van damn good soap tenzij ik iets met slagroom of ijs heb gehad....dus nu bijna elke dag :D IJSJES IJSJES IJSJES!
Wordt ontzettend dof als ik langer rond blijf lopen van de vettigheid dus dat doen we niet meer, dan helpt geen olie meer om dat rossige ding zijn shine te geven die het verdiend. Elke dag wel effe met lauw water en een vinger of 2 van het zeepblok maar dat is meer om te voorkomen dat eventuele viezigheid die ik zo over het hoofd zie met mijn slaperige kop eruit te halen. En sowiso 2 keer per dag paar druppels olie erin.

Heb eigenwijs haar maar overal waar het in het zicht groeit geniet ik ervan en ik ga er graag voor zitten, voel me net een wijf soms zoals ik voor de spiegel zit maar ik vind het heerlijk.

ijdel manneke ben ik ook maar eigenlijk.....maar aan het eind van de dag zit het allemaal voor geen meter meer en al helemaal niet met dit weer en dat vind ik misschien nog wel fijner....:)>
 

Baardhooft

Stoppelbaard
Ik ben al bijna een jaar shampoo vrij voor mijn hoofdhaar. Verbazingwekkend om te zien hoeveel beter je haar wordt als je het alleen met water wast. Dit principe pas ik ook toe op mijn baard en dat zo ongeveer elke dag. Voor het wassen eerst goed met de vingers er doorheen en alle dode huid eruit scrubben als het ware, daarna wassen met alleen water, handdoek drogen en inolien zodra het droog is.

De enige keren dat ik mijn baard met shampoo moest wassen was toen ik door Vietnam aan het rijden was op een motor. De roet die uitgestoten wordt door al het verkeer op de wegen daar maakt je baard verschrikkelijk smerig, en dat krijg je er niet met alleen water uit.
 

Antoon

Stoppelbaard
7 dagen in de week met lauwwarm water en in 1 van die 7 dagen gebruik ik baardshampoo van Dr. K. Lekker geurtje!
 
Elke dag minstens twee keer met milde zeep.

Ik weet niet of mensen hier bekend zijn met SLS/ SLES, ookwek Sodium Laurel Sulfaat/ Sodium Laureth Sulfaat??

Moet je eens google-en op internet naar deze twee vreselijke stofjes. En dan eens voor de gein naar de drogist stappen en naar de ingrediëntenlijst kijken van shampoos en douchegels. In 99,8% van alle aanwezige producten zit dat spul in verwerkt als hoofd bestandsdeel of als tweede.
Dat rotzooi zit zelfs in Zwitsal voor peuters tot de meest dure merken.

Heel veel mensen weten het gewoon niet omdat ze slecht geinformeerd zijn. En ze vragen zich af hoe ze aan een droge huid komen. En maar blijven smeren met andere producten om het huid gevoed te houden.

Nee, dat spul komt er bij mij nooit meer in!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Hoe uiteenlopend de antwoorden qua frequentie ook moge zijn, op die ene uitzondering na mag ik toch vaststellen dat vrijwel iedereen hier bewust bezig is met de juiste hygiene van zijn gezichtsbeharing (y)
 

Tim

Baard
Ik zit ook twee keer per dag lekker te kammen... Heb zon brede houten kan welke in, vooral in de file naar mn werk, gebruik..
 
Was mijn sik elke dag met water (gelijk als ik m'n gezicht was) en 2x per week goed met baard zeep, en kam hem 2x per dag.
 
20151207_174034398_i_OS.jpg
 
Ik doe tot nu toe alleen 's morgens voor ik naar m'n werk ga baardolie erin, maar zijn er ook die het erin doen voor je gaat slapen?
 
Laatst bewerkt:
Ik doe tot nu toe alleen 's morgens voor ik naar m'n werk ga baardolie erin, maar zijn er ook die het erin doen voor je gaat slapen?

Ik gebruik sinds heel kort nog maar middeltjes voor in me baard. Me eerste baard balsem van Percy Nobleman heb ik vorige week aan boord ontvangen. Deze doe ik wel eens voor het slapen gaan, na het douchen aanbrengen in de baard.

Maar smorgens is het toch weer een teringzooitje, dus dat wordt dan goed nat maken met lauw water om het weer wat in model te brengen.

En de zelfbrouw olie heb ik thuis staan, echter enkele keren gebruik van gemaakt maar niet echt nodig gehad omdat ik me baard nog niet lang genoeg vond om er echt wat van te merken.
 

Caspar

Stoppelbaard
Ik was m'n baard eigenlijk elke dag. Ik ben timmerman. Dus er zit altijd stof en zooi in.
Ik gebruikte daarvoor Damn Good Soap zeep, maar die wel steeds zacht in het bakje in de douche. Nu heb ik een flesje met pomp van Mr. Bear Family. Lekker spul!
 
Banner image
Top