Hoe vaak was je je baard?

Hoe vaak per week was jij je baard?

  • Ik was mijn baard niet

    Votes: 5 3,2%
  • 1 keer per week

    Votes: 15 9,7%
  • 2 keer per week

    Votes: 40 26,0%
  • 3 keer per week

    Votes: 34 22,1%
  • 4 keer per week

    Votes: 9 5,8%
  • 5 keer per week

    Votes: 12 7,8%
  • 6 keer per week

    Votes: 4 2,6%
  • 7 keer per week

    Votes: 35 22,7%

  • Total voters
    154

Hans

Zware baard
Oerbaard
Alles heeft zo zijn voor en nadelen, het voordeel van goede verzorgende producten
is denk dat je baard voeding krijgt en alles aangenaam ruikt en aanvoelt, het niet
gebruiken van dergelijke producten zal niet schaden maar ook niets toevoegen.
Zie je baard als je maatje die deze verzorging verdient en geef hem deze, dan zal
hij werken als een magneet op het vrouwelijk geslacht :D:D:D :p
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Nu vraag ik me toch af he,

Zijn al die verzorgingsmiddelen nu echt nodig?

Wat is "nodig"? Als ik naar mezelf kijk dan denk ik dat ik ook met minder uit de voeten kan. Daarentegen vind ik de meeste producten ook gewoon heerlijk om te gerbuiken, en dat is voor mij ook wat waard.

De baardzeep is overigens voor mij wel echt een basis verzorgingsmiddel voor de baard en mijn gezicht.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Voor mij is het begonnen als een leuk extraatje voor de baard. Dacht ook dat het niet perse nodig was, maar na dat al die producten op de markt kwamen en ik er eenmaal van 'geproefd' had, moet ik zeggen dat ik niet meer zonder kan en wil.
Zoals gezegd, maakt het de baard zacht en oogt het beter.
Maar ja, de hippies gebruikten volgens mij ook niet zo veel spul voor de baarden. Dat verschil is echter wel te zien.

Maar let op! Het kan verslavend werken! Eenmaal de juiste oliën en balsempjes gevonden en je wilt niet meer zonder ;)
 

Danny

Baard
Hoe zit het met een baardwax?

Kan bijvoorbeeld een crème of wat wat je gebruikt voor je haar ook volstaan voor de baard?

Is een olietje misschien ook voldoende?
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Baardwax is net als gel, wax of pommade alleen dan voor je baard. Met baardwax kan je je baard stylen en in vorm brengen zoals jij je baard wilt hebben. Gebruik een beetje baardwax en een baardborstel in de ochtend je baard kan er de hele dag tegen aan. De baardwax is ook goed te gebruiken met baardzeep of baardolie. De producten versterken elkaar nog meer.


( niet zelf "verzonnen" hoor... Gekopieerd vanuit recensie @Baardshop.nl:p:)> )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Voor de verzorging is een olie alleen prima. Het voordeel wat een wax biedt is dat je er makkelijker je baard mee in model houdt.

Soms is het nodig om die onwillende haartjes een handje te helpen.

De basis van die waxen is vaak de baardolie. Daardoor heeft de wax ook een voedende en verzorgende werking net als de olie.
Een haargel heeft dat niet en wordt vaak stukken harder cq plakkeriger dan de producten die specifiek voor de baard zijn.
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Overigens is er geen goed of fout, hè.
Stel dat jij een haargel hebt waarvan je merkt dat je die prettig vindt in de baard dan zeg ik: doen!

Wat voor de een werkt hoeft niet voor de ander te werken.

Zo zijn er zat mensen die gewoon haar shampoo gebruiken en sochtends 5 druppels jojoba in de baard smeren en die een prachtige baard hebben.

Gewoon kijken wat voor jou werkt en waar je je goed bij voelt!! (Y)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Olie is voor de verzorging.

Balsem ook, maar heeft vaak ook een hold zodat je het in model kan brengen.

Wax is voor de wat langere baarden die echt alle kanten opsteken. Hier zitten weinig tot geen verzorgende producten in.


Tot nu toe gebruik ik alleen olie en/ of balsem. Dit los van elkaar of in combinatie, afhankelijk van de baard.

Barry gaat mij een wax toesturen. En toevallig genoeg zat ik hier ook al aan te denken om aan te schaffen. Want met mijn huidige lengte wil het met een balsem niet altijd meer goed zitten.

Dus ook voor elke fase en badbeardday een mooi product op de markt. (Y)
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Rutger heeft helemaal gelijk. Mijn verhaal ging over de balsems niet over de waxen. Ik haalde mijn baardterminologie door elkaar! ;)
 

Floris

Baard
Om nog even op de essentie van dit toppic te reageren, ondanks dat ik alle aanvullende informatie ook erg waardevol vind!!

Ik was/spoel mijn baard dagelijks even met warm water door en 1 - 2 keer in de week even met shampoo en conditioner. Gewone haarshampoo en conditioner van Andrelon, maar zit er aan te denken om speciale zepen en/of shampoo en/of conditioners voor mijn baard te gaan aanschaffen. Zo te horen bevalt dat een ieder goed hier.
 
Heb 5 gestemd maar denk toch haast wel elke dag,een enkele keer vergeet ik het doe het altijd s avonds tijdens douche,en s morgens olie erinklaar voor weer een dag
 

StefanZ

Baard
Mijn baard(je) was ik gemiddeld 3x per week (met gewone shampoo en conditioner). Verder dagelijks een spoelbeurt in de ochtend en gebruik een gezichtbalsem van Nivea (for Men welteverstaan ;)) tesamen met argan olie.

Ben nu opzoek naar een lekkere baardolie (en hier op het forum staan wel enkele tips die ik zeker ga gebruiken)
 
Banner image
Top